Remcilinder CB400F vast in klauw

PB76

Die hard MF'er
10 nov 2009
325
0
Hoogerheide
Ik probeer de remblokken uit de klauw van mn CB te krijgen maar kom hierin niet echt verder... Heeft er iemand een idee?
De klauw is gedemonteerd en ligt op de werkbank vol te trekken met remreiniger in de hoop beweging te krijgen in het spul. Als ik de klauw bekijk zie ik een soort spanbus zitten die de remblok moet geleiden richting schijf. Deze voorkomt waarschijnlijk dat de schijf scheef komt te zitten in het huis. De blok is scheef af gesleten en deze wil ik dan ook gaan vervangen. Maar hoe komt deze los?
 
Probeer met een lijmklem eerst de remblok terug te forceren, zodat de bus recht terug in het huis gaat.
Als het zover is, lijmklem verwijderen en met perslucht op vulnippel met stoten proberen de bus uit te blazen.
Doe wel een doekje of iets tussen remblokken,zodat als ie eruit knalt niet de rest beschadigd of de stukken om je oren vliegen.
Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
het remblokje aan de niet zuigerkant, zit met een splitpen vast.
de andere zou er zo uit moeten komen, zit dus alleen vastgerot.
de spanbus idd alleen geleiding.
het scheef afslijten is normaal bij deze klauwen omdat de klauw scharniert bij de vorkpoot.
de klauw moet je wel splitsen om het werk wat makkelijker te maken.
 
Ben er druk mee bezig.. Heb alles nog eens goed in de remreiniger gezet en schoon gespoten met de compressor. Ook geprobeerd met deze om de cilinder uit de klauw te blazen... maar heb niet de grote boze wolf op de compressor staan... geen beweging in te krijgen.
Volgend idee was om met de hoofdcilinder de rem cilinder uit de klauw te drukken. Maar krijg geen druk op mn remsysteem...
 
Wat ik altijd doe is de vetspuit op de klauw monteren. Dit werkt perfect en wip je hem er zo uit. Let wel op dat je ze er gelijktijdig uithaalt. Anders komt de meest soepele er als eerste uit.

Succes
 
Ben er druk mee bezig.. Heb alles nog eens goed in de remreiniger gezet en schoon gespoten met de compressor. Ook geprobeerd met deze om de cilinder uit de klauw te blazen... maar heb niet de grote boze wolf op de compressor staan... geen beweging in te krijgen.
Volgend idee was om met de hoofdcilinder de rem cilinder uit de klauw te drukken. Maar krijg geen druk op mn remsysteem...

Remreiniger is geen kruipolie.

En het als zodanig gebruiken haalt niks uit.
 
Haha eindelijk! Ik heb mn remmen los! Had nog een oude remcilinder liggen, reservoir gevuld met water, pompen tot er geen lucht meer in zat, boutje dicht en -> POLP na een paar sissen tussen de ringen en de rem kwam eruit! Alles goed schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet!
 
Haha eindelijk! Ik heb mn remmen los! Had nog een oude remcilinder liggen, reservoir gevuld met water, pompen tot er geen lucht meer in zat, boutje dicht en -> POLP na een paar sissen tussen de ringen en de rem kwam eruit! Alles goed schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet!

En tenzij je je rempomp nu alsnog doorspoelt met remvloeistof of andere olie, kun je die na een week wegtyfen.
 
Haha eindelijk! Ik heb mn remmen los! Had nog een oude remcilinder liggen, reservoir gevuld met water, pompen tot er geen lucht meer in zat, boutje dicht en -> POLP na een paar sissen tussen de ringen en de rem kwam eruit! Alles goed schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet!

Goed gedaan :)
 
Haha eindelijk! Ik heb mn remmen los! Had nog een oude remcilinder liggen, reservoir gevuld met water, pompen tot er geen lucht meer in zat, boutje dicht en -> POLP na een paar sissen tussen de ringen en de rem kwam eruit! Alles goed schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet!

Remvloeistof trek vocht aan dus weet niet of het vullen van je remsysteem echt een slimme zet geweest is, vocht zorgt er ook voor dat je remklauwen(die van aluminium zijn) gaan oxideren en waardoor je remzuiger vast gaat zitten in je klauw. Grote kans dus dat je binnenkort weer last heb van dit probleem. Waarom niet gewoon met remvloeistof? Kost 2,50 ofzo als je 1x vult?
 
Terug
Bovenaan Onderaan