Remklauw verfen/spuiten: Hittebestendige verf???

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Ik wil dus mijn remklauwen goud hebben.

Nu heb ik grondig wat onderzoek gedaan hier en op andere fora, en weet ongeveer wel wat t inhoud.

Maar nu kan ik NERGENS goudkleurige remklauw spray of verf vinden. Halfords niet, gamma niet, gti winkel niet, etc etc.

Dus is het mogelijk om het met met blanke hittebestendige lak te doen, en dan erover heen met normale goud kleurige verf?

Alvast heel erg bedankt!
 
Okee heel erg bedankt voor de info!

Ik verlies langzamerhand de motivatie een beetje. Ik dacht oorspronkelijk dat het een kwestie was van ontvetten en dan erover heen met een spuitbus of kwast. Nu zit ik met nieuwe ringetjes, zandstralen, en speciaal maatverf. En dat op een (voor mij) nieuwe motor waar ik maar 1x op gereden heb :X
Ik heb t ook alleen maar aan mezelf te wijten hoor, daar niet van...

Hoe dan ook, morgen ga ik even rondbellen. Misschien is er een verfzaak die alles voor me wil regelen, en zo niet moet ik t allemaal apart doen. Morgen weet ik meer.

De achterbrug zit iig goed in de grondverf, ga ik zometeen met de zwarte verf overheen :)

Kan hoor.
 
Als de huidige lak er nog strak opzit hoef je niet te stralen!
Alleen even met korrel 1000 of scotchbrite ofzo even een beetje opruwen zodat de nieuwe lak kan hechten en gaan!

Bij mij zat er meer pekel op mn klauwen dan lak toen ik begon én ze bleven hangen, dus ze moesten al uit elkaar dus stralen was dan wel zo makkelijk. Maar met nog frisse klauwen ben je zo klaar.

Je kan ook overwegen om gewoon een bus bij bv Gamma te halen ofzo... Scheelt flink wat knaken én je hebt geen verdunner, harder en luchtspuitpistool nodig.

Dan zou je eventueel zelfs gewoon de klauwen los kunnen halen terwijl je de leidingen vast laat zitten. Oud laken over je wiel en voorvork enzo heen, remleiding afplakken, even scotch erover en spuiten, kláár 8-) Hoef je niet eens opnieuw te ontluchten enzo.
 
Dat klinkt beter :)

Dat was ook oorspronkelijk het idee maar toen dacht ik dus dat normale verf uit een bus niet zo hittebestendig was.

Evt haal ik bij de autozaak morgen een bus gouden spray. Ook de klauwen in grondverf of is dat niet nodig aangezien t geen de originele lak er nog op zit?
 
Grondverf is niet nodig als de oude lak er nog goed opzit. Wel echt even opruwen anders hecht de nieuwe lak minder.

Hittebestendig is sowieso niet nodig. Zo heet worden je klauwen niet...

Ik begon enkel over 2K omdat dat gewoon een hardere, sterkere lak is. Kan beter tegen steenslag en kan tegen bijvoorbeeld benzine (en best tegen een beetje remolie mits je het binnen een minuut eraf veegt).

En nog een paar standaard spuittips:
- ga aan de slag als het 25 graden is ofzo (of in je garage als je die hebt ;) )
- liefst na een regenbui en bij windstil ivm stof
- beter meerdere dunne, niet-dekkende lagen dan 1 dikke
- ontvet met wasbenzine en niet met terpentine ofzoiets

Als je er nu nog niet uitkomt weet ik het ook niet meer.
Wel pics before - after posten he
 
Laatst bewerkt:
Update *D (met foto's)

Ik heb gister de achterbrug zijn eerste zwarte laag gegeven, samen met de remklauw adapters, het stuur, en een remhendel.

Ik heb geen fotos van helemaal aan t begin genomen |( , maar t was dus allemaal gewoon 'ijzer' kleur. Na het schuren en ontvetten was alles behoorlijk bling.

In de grondverf:
bikepics-1398932-800.jpg

bikepics-1398935-800.jpg




Eerste laklaag:
bikepics-1398940-800.jpg



En dan nu de remklauwen. De achterste zag er echt niet uit nadat ik er met hammerite overheen was gegaan, weet niet of je het op de foto merkt maar was echt belabberd -O-

Mja hier dus de voor remklauw (ben gelukkig verstandig geweest om deze -nog- niet te hammerite'en):
bikepics-1398941-800.jpg

Nu ik de voorste hier zo zie gaat t toch wel kriebelen voor een grotere... Komt nog wel :z



Hier de achterste in de hammerite :N :
bikepics-1398943-800.jpg




Inmiddels heb ik de hammerite van de achterste gehaald (wat een klote werk zeg, in al die kieren van de klauw...).

Toen beiden goed ontvet, wat dingen afgeplakt en erover heen gegaan met de gouden lak. 30min later nog eens met de blanke lak (volgens de gebruiksaanwijzing) en die staan nu te drogen. Morgen moeten die wel klaar zijn *O*



Nog een vraagje; mijn achterbrug en andere zwarte delen hebben nu hun laatste zwarte lak laag gehad.
Is het verstandig om er nog eens over heen te gaan met de blankelak, maar dan puur voor de bescherming? Dat glans effect hoeft niet echt van mij maar als het gaat helpen tegen krassen ofzo is het natuurlijk wel de moeite waard...
 
Terug
Bovenaan Onderaan