Ik heb er nog wel liggen. Mag je zo van me hebben.
Hoeveel heb je er nodig? Ping me off-list met je adres en ze komen jouw kant uit.
Maar om je blokken te verwisselen hoef je echt de banjo's niet te lossen hoor !
Ik wil ze ook alleen maar helemaal loshebben omdat dit de eerste keer is dat ik blokken ga vervangen, en ik dus gewoon normaal op een werkbank wil kunnen werken zodat ik in een prettige ontspannen houding kan kijken wat ik doe/moet doen...
Als ik ze dan vast zou moeten laten zitten dan zou ik een enorme oprijplank moeten bouwen om mijn kawa 60cm boven de grond te krijgen, of moeten hopen op flinke rek in de rubberleiding
tja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Hergebruiken kan prima.. schoonschuren; ff gloeiend heet stoken, en ff in een bakje water laten schrikken. Erop draaien en zit potdichtHet zijn koperen ringetjes die naar mijn weten universeel zijn. Je moet ze alleen wel elke keer vervangen omdat ze anders gaan lekken. En dat is niet echt heel erg handig natuurlijk.
Hergebruiken kan prima.. schoonschuren; ff gloeiend heet stoken, en ff in een bakje water laten schrikken. Erop draaien en zit potdicht
Werkt perfect, ook met oliekeerringen trouwens.
Maar na een keer of 3 kan je beter een nieuwe kopen.
In de loop van de winter was ik nl ook van plan stalen remleidingen te gaan monteren en nieuwe voorwiellagers, dus dan moet het hele zaakje toch ook wel weer uitelkaar....
Nou ik heb me er eingelijk maar eens toe gezet; het werd alleen allemaal wat ingewikkelder dan verwacht...
Het "gewone deel", de blokwissel, was zo voorelkaar. (Lijmtang, zo'n knijpding dus niet een draaiende en een bus remmenreiniger en een staalborsteltje waren voldoende om de remcylinder weer in zijn huisje te krijgen)
Tijdens het vervangen van de remolie en het ontluchten begon de ellende....
Toen bleek dat een van de vorige eigenaars de ontluchtingsnippel links voor (en die op de achterrem) heeft vervangen door een M8 inbusbout met een aluminium ring eronder. Zo te voelen heeft men de draad toen zelf getapt, want de bout past er nieteens strak in, je kunt heb bijna ingedraaid nog iets bewegen; de alu ring moet de dichting volledig verrichten.
Tijdens het gepiel met die bout heeft de remleiding (uit '86 waarsch.) het leven gelaten (remleiding loopt over de bout...); na mijn testrondje bleek er nl wat remolie tussen de leiding en het aangeperste metalen deel tevoorschijn gekomen (niet veel, maar remdruk was voelbaar te laag).
Ik heb Noud dus maar alvast een bestelling voor Staalflex leidingen doen toekomen; ik ga niet met halfbrakke leidingen de weg op. Voor de nippels ga ik nog iets verzinnen, want ik heb niet echt trek om gelijk maar een complete set remklauwen te kopen (denk ook niet dat de "nieuwe" 2-zuiger klauwen van een "moderne" GTR op deze passen, al zou ik dat moeten kunnen uitzoeken..)
Misschien dat ik nu maar iets anders moet gaan doen buiten, alhoewel ik nu liever was gaan sturen
Ik heb gelukkig al iemand gevonden die alles netjes passend maakt voor me, iemand met ervaring met hydroliek en aluminium, dus dat gaat wel goedkomen...
Dan de nieuwe remleidinkjes er ook op en daarna zal ik wel opnieuw moeten leren remmen.... (offuh, wennen dat remmen niet iets is wat je met je cardan doet...)
Hergebruiken kan prima.. schoonschuren; ff gloeiend heet stoken, en ff in een bakje water laten schrikken. Erop draaien en zit potdicht
daarna veel plezier met stoppie power