Remtrommel hapt en slaat vast

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
Zoals de titel zegt, ik heb een remtrommel die vast slaat.

Als ik het achterwiel met de hand draai en de rem langzaam intrap pakt hij in 1 klap alle grip en blokkeert het wiel helemaal. Dus alles of niets zegmaar. Dit gaat gepaard met een behoorlijke klap wat het materiaal natuurlijk niet te goede komt. Ik heb er daarom nog niet mee gereden.

Als ik het spul open haal zie ik niks vreemds. Er zit ook nog voldoende remvoering op de schoenen. Er is lange tijd niet op gereden maar de trommel is niet verroest.

Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken?
 
Ligt nou toch los.
Gelijk alles mooi schoon maken en beetje kopervet op de juiste plaatsen.
Trommel beetje opschuren en idd wat al 10 keer aangegeven is de remschoenen van een schuin kantje voorzien.
Als je niet snapt hoe een trommel rem werkt dan kan je beter effe iemand met verstand mee laten kijken.

Geen idee waar je woont, mocht je in de buurt van Oegstgeest wonen dan help ik je graag.



Heb je gezien hoe die motor opgeknapt/gerestaureerd is?
 
Jaaaaa zeker ziet er zeer fraai uit,respect hoor.

Maar er wordt door ts toch echt meerdere malen gevraagd hoe het werkt.
Daarom mbt de trommelrem het advies effe iemand met verstand van trommelremmen mee te laten kijken.

Bedoeld met de beste bedoelingen.

Remmen vind ik geen speelgoed en de staat en werking moet dan ook altijd optimaal zijn.

Vind ik ;)
 
Toch even een update. Het project is inmiddels af. De reden waarom de rem vastsloeg is mij nog steeds die duidelijk. De remschoenen en trommel heb ik goed geschuurd. Ik ben daarna gaan rijden en heb hem voorzichtig "ingeremd". Ik heb geen last gehad van een vastslaande rem en ik kan hem ook mooi doseren. In ieder geval iedereen bedankt voor de tips.

Hier een filmpje van het eindresultaat:


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan