Perfect recept voor een hoop lucht in je leidingen....Open nu de ontluchtingsnippel op je klauw en knijp net zo lang tot je alleen verse remvloeistof eruit ziet komen.
Ik weet niet hoe lang jij daar dan normaal mee bezig wilt zijn (zeker als je alleen bent) maar dat schiet natuurlijk niet op!Perfect recept voor een hoop lucht in je leidingen....
De truuk is dat je moet knijpen in je remhandle, dan (terwijl je je remhandle nog steeds vast hebt) je ontluchtingsnippel losdraaien. Je voelt dan je remhandle naar je handvat bewegen. Pas NADAT je de ontluchtingnippel weer hebt dichtgedraaid, kan je je remhandle weer loslaten... Dan moet je effe een paar keer in je remhandle knijpen om weer druk op te bouwen. Daarna herhaal je deze procedure totdat er schoneremvloeistof uit je ontluchtingsnippel komt...
Als je niet precies weet wat je doet, is het misschien verstandiger om het te laten doen door iemand die het wel weet. Desnoods kijk je een keertje toe. Echt moeilijk is het niet, maar als je merkt dat je remmen het niet meer doen als je lekker aan het rijden bent....
Ik weet niet hoe lang jij daar dan normaal mee bezig wilt zijn (zeker als je alleen bent) maar dat schiet natuurlijk niet op!
I am with Jokertje.wat moet je doen als er geen maximum op staat?
vullen tot boven?
Is ook een manier, maar er is 1 probleem met deze werkwijze...Ik weet niet hoe lang jij daar dan normaal mee bezig wilt zijn (zeker als je alleen bent) maar dat schiet natuurlijk niet op!
Het kan binnen 2 minuten zonder dat er ook maar de geringste lucht in komt, sterker nog, ik gebruik de volgende manier juist om de boel te onluchten!
Super simpel:
1. Slangetje met een reservoirtje aansluiten op de aftapnippel op de remklauw.
2. Remvloeistofreservoir openen.
3. Met een sleuteltje de nippel wat losdraaien.
4. Met je remhendel je reservoirtje bijna leeg pompen (niet helemaal leeg!).
5. Reservoir bijvullen met verse remvloeistof (remvloeistof trekt water aan en wordt daardoor slechter, dus altijd nieuwe of recent geopende remvloeistof gebruiken).
6. Weer pompen totdat reservoir weer bijna leeg is, bijvullen, pompen, bijvullen etc.
7. Doorgaan totdat je nu verse remvloeistof vanuit je remklauw opvangt.
8. Nippel weer dichtdraaien.
9. Weer pompen en voelen dat er stevige druk opgebouwd wordt. (Mocht dat onverhoopt niet gebeuren dan is er toch wat lucht in je systeem gekomen. Dan doorgaan met het voorgaande en na een aantal keren je reservoir leeggepompt te hebben weer 's kijken of je druk opbouwt als je de nippel vastgedraaid hebt.)
10. Slangetje afkoppelen, reservoir vullen tot max-streepje, deksel er weer op en alles even met een doek afnemen. Remvloeistof is een goede verfafbijter...
11. Oude remvloeistof afvoeren als chemisch afval, en niet bij je afgewerkte motorolie gooien. Vinden de afvalverwerkers niet zo leuk.
Succes, is supermakkelijk en supersnel!
Zelf ben ik met remvloeistof vervangen denk ik 5 minuten bezig. Mijn compressor pakken duurt het langste denk ik.... Die zuigt de remvloeistof voor mij in 1 keer het hele systeem door...
Ik heb de compressor uit dit topic gekocht:ja vertel dat eens waar heb je je compressor voor nodig met remvloeistof verversen?? die dingen blazen toch lucht, iig die van mij wel.