Responstijd van passeerlicht bij Bi-Xenon

Schwenneh

MF veteraan
23 okt 2007
27.872
72
Utrecht
Beste mede-MF'ers,

Ik wil tzt een setje bi-xenon aanschaffen. Nu heb ik al een hoop topics gezien over de inbouw en werking ervan, maar ik ben benieuwd hoe groot de responstijd is van het passeerlicht.

Wat zijn jullie ervaringen?

Het gaat om bi-xenon waarbij je 1 lampje hebt en grootlicht krijgt door verschuiving van het kapje/lampje.
 
ja, bijna goed, de meeste bi-xenon setjes hebben óf een hallogeenlamp als groot licht of worden mechanisch versteld in de sokket zodat de lamp de reflector op de plaats van de normale groot licht spiraal raakt.

Een gasontladingslamp warm ontsteken is niet goed voor de lamp.
 
bi-dual-xenon.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik toeter eigenlijk altijd :W

ik ook :Y



VFR800, na max. 15.000 km constant branden is het over met de pret.
Kijk als je niet zoveel rijdt, is het natuurlijk goed te doen, maar voor mezelf vind ik het te 'duur' worden.
Heb nu een dubbele set Bi-xenon van Pilot thuis liggen en die gaat er zeker in binnenkort. Uiteindelijk is dat niet eens duurder dan gloeipeertjes. Nog afgezien van de benzine die ik ga besparen :+

Oh ja over dat schakelen van klein naar groot. Dit gaat razendsnel. Werkt volgens mij met een magneet.

Ik zou graag willen weten waar jij dat setje vandaan hebt.....
 
Heb het via het VFR forum gekocht. Maar het komt van: AFS Motorparts

Ik heb dus 2x H4 Bi-xenon (8000K)

Misschien zit die gozer hier ook wel op het forum. Dat moet bijna wel. Heb gisteren een extra zekeringskast plus vermogensrelais aangeschaft om alle extra electronica op mijn motor eens goed aan te sluiten.

ohh bij Frank, die ken ik wel. Haal daar ook altijd mijn bandjes :P

Pilot moet dan wel goed zijn
 
Klopt, da's Frank, zit inderdaad ook op het forum.

Ik haal ook m'n bandjes bij hem en heb er toevallig net een dubbel Bi-Xenon setje besteld, 8000k. Zit te wachten tot ie gilt dat het binnen is......
 
Waarom zo van Pilot als ik vragen mag??
Hoor vaak Pilot, maar zelden onderbouwing of verschillen met goedkopere sets??

Probleem is natuurlijk dat je nooit twee setjes koopt om ze te vergelijken, dus wordt onderbouwen wat lastig..... maar de Pilot staat overal bekend als een kwalitatief goede set die niet al te duur is. Pilot heeft volgens mij ook een aantal onderdelen van bekende merken. Over die Pilots lees je eigenlijk nooit klachten.
Bij sets van andere merken weet je niet wat je koopt.
 
Probleem is natuurlijk dat je nooit twee setjes koopt om ze te vergelijken, dus wordt onderbouwen wat lastig..... maar de Pilot staat overal bekend als een kwalitatief goede set die niet al te duur is. Pilot heeft volgens mij ook een aantal onderdelen van bekende merken. Over die Pilots lees je eigenlijk nooit klachten.
Bij sets van andere merken weet je niet wat je koopt.

kan het bijna niet beter verwoorden
 
Probleem is natuurlijk dat je nooit twee setjes koopt om ze te vergelijken, dus wordt onderbouwen wat lastig..... maar de Pilot staat overal bekend als een kwalitatief goede set die niet al te duur is. Pilot heeft volgens mij ook een aantal onderdelen van bekende merken. Over die Pilots lees je eigenlijk nooit klachten.
Bij sets van andere merken weet je niet wat je koopt.

Dus eigenlijk is ligt de voorkeur op Pilot omdat veel dealers deze aanprijzen als degelijk??
Daar komt het namelijk op neer naar mijn idee??

Kwalitatief vind ik de Pilot sets wel netjes, maar er zijn ook maar zat andere sets welke vergelijkbaar tot beter zijn??
En deze kosten een stuk minder!

Maar dealers vragen naar mijn idee nogal schofterige prijzen voor het product.(geen idee wat een set Pilot aan inkoop kost)
 
was ook al bij tt geweest, daar hadden ze alleen maar h4 en geen bi-xenon
en ik ben wel gecharmeerd van pilot

Wij hebben ze van pilot, en ook bi-xenon :Y

Maar dealers vragen naar mijn idee nogal schofterige prijzen voor het product.(geen idee wat een set Pilot aan inkoop kost)

Geloof me, zo'n dikke marge zit er niet op hoor. Over het algemeen zit er juist op kwalitatief goede producten minder marge omdat die kwa inkoop gewoon een stuk duurder zijn als die rommel. Zo kwam er bij ons eens iemand die kon xenon setjes leveren voor 30 euro per stuk, maar het was de grootste rommel dus we hebben die beste man snel weer de deur gewezen. Als we ff lekker snel geld hadden willen verdienen konden we die ook gewoon voor 80 euro verkopen, maar zo gaat het bij ons niet, de meeste motorzaken willen wel degelijk gewoon kwaliteit leveren aan de klant en hoeven er niet altijd dik op te verdienen zoals tegenwoordig vaak gedacht word.
 
Wij hebben ze van pilot, en ook bi-xenon :YGeloof me, zo'n dikke marge zit er niet op hoor. Over het algemeen zit er juist op kwalitatief goede producten minder marge omdat die kwa inkoop gewoon een stuk duurder zijn als die rommel. Zo kwam er bij ons eens iemand die kon xenon setjes leveren voor 30 euro per stuk, maar het was de grootste rommel dus we hebben die beste man snel weer de deur gewezen. Als we ff lekker snel geld hadden willen verdienen konden we die ook gewoon voor 80 euro verkopen, maar zo gaat het bij ons niet, de meeste motorzaken willen wel degelijk gewoon kwaliteit leveren aan de klant en hoeven er niet altijd dik op te verdienen zoals tegenwoordig vaak gedacht word.

Ik wil mijn bijde bestaande lampen vervangen, dus dan kom je uit op 2 motorsetjes bi-xenon. Dan is het meestal bij een dealer wel prijzig.......al weet ik niet wat ze bij de werkgever van remco daarvoor vragen.
 
Dus eigenlijk is ligt de voorkeur op Pilot omdat veel dealers deze aanprijzen als degelijk??
Daar komt het namelijk op neer naar mijn idee??
Kwalitatief vind ik de Pilot sets wel netjes, maar er zijn ook maar zat andere sets welke vergelijkbaar tot beter zijn??
En deze kosten een stuk minder!
Maar dealers vragen naar mijn idee nogal schofterige prijzen voor het product.(geen idee wat een set Pilot aan inkoop kost)

Je gaat wel érg kort door de bocht. Verkopers maken wel meer reclame, daar let ik niet zo op.
Ik ga vooral af op het ontbreken van klachten over de Pilots, waar ik wel degelijk klachten lees over goedkopere setjes, zoals ballasten en lampen die erg snel kapot gaan, ontbrekende of krakkemikkige onderdelen etc.

Er zijn misschien andere sets die goedkoper zijn, er zijn andere sets die beter zijn. Maar.....vertel mij dan eens welke????? Goedkoper én beter heb ik ze nog niet gezien.
Dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan, maar ik heb niet zo veel zin om een paar tientjes goedkoper uit te zijn om er later achter te komen dat het troep is. Dan wordt goedkoop al heel snel duurkoop.

Je weet niet wat de inkoop kost, maar de dealers vragen schofterige prijzen? Leuke manier om tot een conclusie te komen........ :X
Mijn advies: ga vooral op zo'n goedkope set af. We horen wel hoe die je bevalt. Maar ik neem je conclusie in ieder geval niet héél serieus......
 
Laatst bewerkt:
ja, bijna goed, de meeste bi-xenon setjes hebben óf een hallogeenlamp als groot licht of worden mechanisch versteld in de sokket zodat de lamp de reflector op de plaats van de normale groot licht spiraal raakt.

Een gasontladingslamp warm ontsteken is niet goed voor de lamp.

Dus als ik die laatste zin goed begrijp, is seinen met een xenon+halogeen lamp slecht voor je xenonlamp, omdat je dan de xenonlamp na het seinen weer ontsteekt terwijl
die nog warm is?
 
Veel plezier met je motovision. Schreeuwend duur en een zeer korte levensduur (relatief dan). Verder een prima lampje.

Heb al voor meer dan 90 euro van deze lampen verstookt. Dubbele koplamp dat wel.

Het kan zijn dat jouw boordspanning relatief te hoog is en daardoor de lamp extra belast.

Door een diodeblok "voor" je lamp te zetten kun je de spanning aftoppen op 12 volt, hierdoor gaan je lampen veeeeeel langer mee.
(hebben ze bij mijn ex-koekblik een aantal jaren geleden ook gedaan, was meer dan een verdubbeling van de levensduur)

(is een mogelijkheid hoor, geen vaststaand feit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan