Restictie VTR Firestorm

Kleef

Die hard MF'er
24 jan 2002
866
0
Vandaag heb ik mijn nieuwe bike opgehaald, een VTR 1000F Firestorm uit '98.
Nu zag ik op het kenteken bewijs staan dat hij 72Kw is i.p.v. 81Kw (De motor is geimporteerd uit Duitsland).
Natuurlijk wil ik die restrictie eruit hebben! *D *D
Nu heb ik verschillende Topics doorgelezen over het verwijderen van restrictie(s),
maar ik vind nergens waar die bij een VTR Firestorm precies zitten.
Ik wil niet de hele motor uit elkaar halen om die restrictie(s) te zoeken.
Dus als iemand weet waar ze precies zitten dan hoor ik het graag!! :} :}

alvast bedankt,

Rubber
 
Bij b.v. een CBR600F zitten er dunnere zeg maar rubberen verbindingsbuisjes tussen de carburateurs en het blok.
Dit is bij de VTR ook zo, deze kan je wisselen door exemplaren met een grotere diameter (hier worden ze ook vaak naar 25 KW teruggetuned).
Helaas moet bij de VTR ook nog een extra elektronicaboxje de laatste PK-tjes naar boven halen. Heb geen foto van dat ding en ook geen linkje naar een site, maar weet dat hij bij de VTR van een maat van mij bij het achterlicht onder het buddy zit.
 
in de rubberen afdichtingsringen, die tss de carburator en de cilinder zit, zit een aluminium diafragma. je moet gewoon de 2spanbanden lossen , dan de rubber van tussen halen, vervolgens met een fijne bektang 't diafragma verwijderen. je zult zien dat er op de rubber 73kw staat. nu gewoon alles terug monteren.
 
hoi vtr jeroen, heeft je vriend dan die elektonicabox dan vervangen? wat kost dat? en welke box bedoel, er zitten er twee,een links en een rechts.
Nee, heeft hij niet zelf vervangen.
Hij heeft de motor uit Duitsland gehaald.
Die box was toen al gemonteerd, en stond ook als 110 pk op papier.
Ik kan hem nu niet bekijken omdat hij een weekendje weg is.
 
Dat diafragma moet ik dat voorstellen als een dun plaatje (met een gat erin die dus minder 'mengsel' doorlaat) zoals op onderstaande foto. Op deze foto staat de 25 kw begrenzing die in mijn Suzuki Bandit zat.
full
 
ja, 't zijn de rubbers die tussen de carburator en de cilinder zitten, dus tank opheffen dan de spanbanden lossen die rond de rubbers zitten, en de luchtfilterkast een klein beetje opheffen, dan kunnen de rubbers er van tussen,vervolgens de diafragma's verwijderen. is de enigste restrictor dat 'k weet te vinden, waarschijnlijk zal de elektronicabox inderdaad nog wat bijdragen tot extra pk's maar daar weet'k weinig van, is voor de katalysator vermoed'k, waardoor't vermogen word terug gedrongen, ze moeten hun emissie normen halen
 
He hee van die box wist ik nog nie.

Ken je het orginele exemplaam ook aanpassen tell me plzzzzz?
Zoals op de eerder genoemde site staat:
Das Original HRC-Zündsteuergerät, welches anstelle der Serien-Zündbox verbaut wird ist recht teuer. Die HONDA HRC-TeileNr. lautet 30400-NKY-600, ein TÜV-Gutachten fehlt. Als günstige Alternative empfiehlt sich der Entdrosselsatz von der Fa. Motorradland BOE. Dieser Kit beinhaltet ein Zusatz-Zündsteuergerät Typ BB 26, welches "huckepack" auf die Serien-Blackbox geklebt und dieser beigelötet wird sowie ein TÜV-Gutachten. Der Kit wird auch über die HONDA-Vertragshändler vertrieben und kostet um die 240 DM. Es ist unbedingt ratsam, bei diesem Umbau die im TÜV-Gutachten mit aufgeführten, aber nicht enthaltenen beiden HONDA-Kit-Vergasernadeln zu montieren, die pro Stück ca. 40 DM kosten.:

Teile Nr. vorderer Zylinder: 16027-MBB-640
Teile Nr. hinterer Zylinder: 16012-MBB-640
Bemerkbar macht sich die Entdrosselung ab ca. 5.000 U/min. durch spontaneres Ansprechen und mehr Leistung. Ab etwa 6.500-7.000 U/min geht der Motor dann subjektiv noch einmal erheblich rabiater zur Sache und dreht auch viel schneller aus. Im 6. Gang läßt er zudem nicht mehr ab ca. 8.000 U/min im Temperament nach wie der "Drosselmotor". Allerdings wird auch das Drehmomentband um etwa 500 U/min nach oben verschoben. Ob nur die Drosselblenden entfernt werden, oder gleich das Zusatz-Zündgerät mit den Kit-Vergasernadeln und anderen Hauptdüsen montiert werden soll ist letztlich eine Frage des persönlichen Geschmacks.
Voor de mensen die geen Duits spreken staat er kort samengevat:
Er is een originele HRC vervangingsbox, die in plaats van de seriebox geplaatst kan worden, deze is behoorlijk duur, als alternatief is er een box van Fa. Motorradland BOE, welke op de seriebox geplaats en gesoldeerd wordt.
Deze kit wordt bij de Honda dealer verkocht, het is aan te bevelen om ook nieuwe gasnaalden te plaatsen.

Dan een stukje over het toenemen van vermogen:
Merkbaar vanaf 5000 rpm door spontaner oppakken en meer vermogen, vanaf 6.500-7.000 rpm gaat het dan nog een keer wezenlijk harder omhoog. In de 6e versnelling gaat het bij 8000 rpm niet terug zoals bij een geknepen motor, en is de toerentalband 500 rpm verschoven.
Of alleen de diafragma's of ook de elektronicabox, gasnaalden en sproeiers vervangen worden is een kwestie persoonlijke smaak.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ook in het vertaalde stukje stond "Of alleen de diafragma's of ook de elektronicabox, gasnaalden en sproeiers vervangen worden is een kwestie persoonlijke smaak."
Ik denk zelf dat je met die veranderingen al het meeste eruit gehaald hebt.
 
Hi Allemaal,

Die Elektronicabox waar jullie het over hebben(je weet wel die bij het achterlicht), is een ontstekkings-vervroeger.
Deze zorgt voor wat extra vermogen.
Hij was bij mij kapot gegaan waardoor dus ook mijn gasklepsensor de geest heeft gegeven. Heb het kastje er tussen uit laten halen en een nieuwe gasklepsensor in laten zetten.
Motor loopt weer als een tiet.
Het enigste wat ik van restricties weet is dat er mogelijk ook een bij de uitlaat kanalen zit. dit is ook een diafragma achtig geval.
hoop jullie eits op weg te hebben geholpen

GR Jeroen
 
jeroen,na dat 'k jouw laatste bericht las heb 'k vlug ff de voorste uitlaat bocht gedemonteerd, maar daar zit geen diafragma. maar wat men mij wel vertelde in een garage is dat er ook afgevlakte nokkenassen gebruikt zijn waar door er minder kleppenlifting is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan