Is wel een betaalde beurt, maar de meeste dealers geven deze er gewoon bij als service... Beetje genaaid dus...Moest jij voor die 1000 km betalen? Heeft mij niets gekost. Op olie en oliefilter na dan wat totaal miscchien 60 a 65 euro kost. Rest is voor de dealer.Is namelijk de inrij beurt en die is volgens mij altijd kostenloos. Bij al mij vorige motoren heb ik nooit voor de inrij beurt moeten betalen. Ben je misschien genaaid?
Beetje genaaid dus...
In een ouwe performance bikes staat ook nog gedetaileerd beschreven hoe je 10pk meer aan je mille kan geven geloof ik. Zal wel zelfde handeling zijn als wat de motorzaak heeft gedaan. Wil het artikel wel scannen als ik 'm nog kan vinden, maar op dit moment ligt ADSL plat, KPN heeft in de centrale per ongeluk een stekkertje eruit getrokken, precies bij mijn verbindingeikels...
Klopt maar ivm verschillen in draadkleur tussen de versie's 00-01 enzo zou ik het enkel door de dealer laten doen.
Het mooie is wel dat de garantie NIET vervalt (gechecked bij Aprilia Nederland)
Weet ik niet, daarom --> dealer laten doen. Beetje dealer rekent er niets (weinig) voor en neemt het mee in de 1e beurt. Bij aflevering al doen lijkt me niet verstandig.Ook als je het zelf doet? In het blad stond toen wel dat je garantie zou vervallen..
als je niet boven de 8000 toeren bent geweest hoe weet je dan dat zijn top van 235 naar 275 is gegaan?
Hornix,
Ik heb het later pas gedaan (restricties eruit) bij de 7500 km beurt. Had hem al vrij los gereden maar merkte ook veel verschil, hij blijft gewoon doortrekken totdat je de begrenzer raakt. Dat is trouwens ook supermooi geregelt, bij 10.200 rpm de eerste 2 bougies, bij 10.500 (of 10.400) de andere 2 ('t is twinspark)
Wel apart hoe al die motoren die toch in essentie hetzelfde zijn, anders aanvoelen. Een beetje alsof ze een eigen leven gaan leiden (rijden)
Ik verwacht zeker dat je alleen maar meer en meer plezier van je mille gaat hebben.
heb je ook de vering etc aangepast? Of laat je dat liever op stock settings?