MotoFoetsie
MF veteraan
- 9 okt 2004
- 3.630
- 0
Wat is een Cal.3?
You zit me te dissen, toch?
Ga volgend jaar eens op vakantie naar Mandello de Lario; ff wat motorcultuur snuiven.
Hard nodig lijkt me.
Is gaafYou zit me te dissen, toch?
Volgend jaar op vakantie naar Mandello de Lario; ff wat motorcultuur snuiven.
Hard nodig lijkt me.
stuur jij het geld wat je apart had voor de revisie die niet nodig is ff naar fokky dan.You zit me te dissen, toch?
Ga volgend jaar eens op vakantie naar Mandello de Lario; ff wat motorcultuur snuiven.
Hard nodig lijkt me.
Is gaaf
Afgelopen zomer was ik er
Hey,
mijn Cal.3 heeft inmiddels al weer 120.000 KM op de teller staan.
Het blok loopt nog als een zonnetje en hij heeft me in al die tijd maar 1 keer in de steek gelaten; kruiskoppeling was toen kaduuk.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen; na hoeveel KM was jouw fiets aan een revisie toe?
Kan ik me misschien gaan voorbereiden op dat wat komen gaat...
Groeten.
O? Bedoel je dat de nieuwste Guzzi's minder goed zijn dan? Dat zou jammer zijn: Zodra mijn Buell de geest geeft (nu 76.000 km dus hoe lang kan dat nou nog durenen statistisch zit je ook goed, want ze hebben in Italie al een andere motorfabriek waar de technische kwaliteit wat beperkter is.
Denk niet dat daar een individueel bepaalde kilometerstand voor te bedenken is, onderhoud is allesbepalend.
Denk niet dat daar een individueel bepaalde kilometerstand voor te bedenken is, onderhoud is allesbepalend.
maatje van me had een galant 2.3 turbo diesel met 650.000 km op de klok, met hetzelfde motorblok gereden.....zoop olie maar bleef lopen, elke dag....totdat boem een keer ho was, ding was een meter korter en smaller...maar liep nog wel....Daar heb je een punt.
Maar het lijkt me dat een hoog toerental draaiende viercilinder toch sneller aan een revisie toe is dan een tweecilinder lange slag motor?
Het verbaast me dat er motoren rijden die na 300.000 KM nog geen revisie hebben ondergaan.
Blijf me verbazen mensen !
En off road eenpitters hebben ook relatief snel aandacht nodig, maja, die worden vaak ook intensiever gebruikt dan een guzzi die pas na een uur echt warm wordtDaar heb je een punt.
Maar het lijkt me dat een hoog toerental draaiende viercilinder toch sneller aan een revisie toe is dan een tweecilinder lange slag motor?
4 cilinder motoren geven een gelijkmatiger belasting (2 resp 4x zoveel "lichte" verbrandingklappen dan de "zware meppen" van 2 en 1 cilinders) en potentieel een betere gewichts-uitbalancering omdat er meer bewegende delen zijn waarvan de massa's tegen elkaar kunnen worden uitgespeeld. Ook hebben multi-cilinders per definitie kleinere / lichtere zuigers en tesamen met (meestal) kortere slag / lagere max zuigersnelheid veelal minder belasting geven op b.v. big-end lagers, zelfs als ze daarbij flink meer toeren moeten maken. Daar komt ook nog eens bij dat grote cilinders heter lopen dan kleinere (grotere afstand tussen verbrandingspunt en gekoelde cilinderwand), hoewel dat natuurlijk met groot geboorde / korte slag 4 cilinders ook het geval is.Daar heb je een punt.
Maar het lijkt me dat een hoog toerental draaiende viercilinder toch sneller aan een revisie toe is dan een tweecilinder lange slag motor?
Het verbaast me dat er motoren rijden die na 300.000 KM nog geen revisie hebben ondergaan.
Blijf me verbazen mensen !
Goed, deze opheldering.ducati, voor de statistieken