Km stand 2023

Ik zelf heb mijn aandacht moeten ;) verdelen over 4 motoren, dus per exemplaar is de stand niet veel omhoog gegaan.

De Sevenfifty 1326 km (van 100299 naar 101625)
De VF750F (winterfiets) 915 km (Van 79290 naar 80205)
De VFR750F (zomerfiets) 1287 km (72334 naar 73621)
De raceplee (Aprillia 500 scooter) 935 km (van 12664 naar 13559)

Voor de volledigheid, het blauwe hok (caddy maxi) is begin in het jaar TL gegaan en eind februari heb ik een wit hok terug gekocht en die heeft dit jaar 11583 km gereden. Ik ben geëindigd op 274934 km

Ik had trouwens niet gedacht dat ik zoveel km had gereden met de raceplee. Het rijd saai zal ik maar zeggen.

db
 
4315km op de Versys (april verkocht)
8990km op de Vstrom (april gekocht)
406km op de CB750KZ (rijdend sinds november)

Totaal 13711km.
 
8000 schamele kilometers met de BMW F800ST
maar wel de magische grens van 100.000 km gepasseerd
 
Ik heb dit jaar zo'n 10.000 kilometer gereden met de Triumph Street Triple.

De verdeling, ongeveer:
* 2800km Noorwegen
* 1100km Eifel
* 1100km plezierritten
* 5000km woon/werk
 
dit jaar ca 350km gereden, tikkie weinig voor een pensionado .
daar moet in 2024 verandering in komen .. zoniet dan kan de dikke brommert de deur uit :o



tellerstand op de CB, 102408km
 
Ah Topic Gevonden. Dank.

Komtie...

begin 2023:
km_2022_23.jpeg


Motor ingeleverd...
km_2023_berta.jpeg


En de nieuwe motor, BettyB, die met 9 km uitgeleverd is..
km_2023_24.jpeg


Dus met Fraulein Berta: 163027 - 138072 = 24955

Met BettyB: 2345 - 9 = 2336

Totaal: 24955 + 2336 = 27291km gereden.

Nog enkele honderden op vervangmotoren, een leuke dag op een Zalige en Zeer Indrukwekkende Zescyl, maar dat zijn afrondfoutjes.


Evaluaties van 2023:

Helaas... dit jaar minder kms dan gewoonlijk, want o.a. in Jan-Feb een dikke maand bij dochter in zonnig land gelogeerd, en ... meer dan 3 fcking maanden uit de running vanwege een medisch gevalletje (touring na 1e incident verbaasd dat ik niet om repatriatie vroeg, en na 2e incident adviseerden ze me dringend om Direct te repatrieren, want na 2 ziekenhuisbezoeken op reis lieten ze weten dit risico niet verder te willen dragen.. heb moeten praten als Brugman om nog op eigen motor naar huis te mogen rijden - dit jaar dus geen lange lenterondrit ... ). bij "thuiskomst" Direct door de ex in ziekenhuis ondergebracht, and That was The End of That. Is trouwens gelukkig helemaal goed gekomen (Medisch dan, die ex is is nog steeds ex)

En eind Nov dus een "nieuwe" motor... motorisch, geometrisch en qua "plastic" is het precies dezelfde, maar met een een andere koplamp, mistlampen, en soort ipad als dashboard, oh en je hebt permanent een telefoon met bluetooth en wifi nodig voor de Navi - hm.
Ook de stereo is qua boombox-geluidskwaliteit iets minder (wat de inwoners van o.a. Statenkwartier kunnen beamen...) Zie betreffende topics.
 
Laatst bewerkt:
12.100km 01-01-2023
32.100km 01-01-2024

20.000km gereden op mijn FZ6, door 5 landen. Ik heb bijna 2x gereden 1 jaar wat de vorige 2 eigenaren samen gereden hebben in 15 jaar. Voor een eerste jaar een stuk meer dan verwacht, en een stuk leuker dan verwacht.

Doel voor 2024 is wederom 20.000km door minstens 6 landen.
 
Laatst bewerkt:
10.775 op de V-strom
8.000 ongeveer op de Energica Eva

+-19.000 bij elkaar dus

Vorig jaar meer gereden op de V-strom alleen al door wat langere vakanties

Zal volgend jaar wel wat meer op de V-strom worden. Rijd er nu sinds 2 maanden weer woon werk verkeer mee.
 
e-broh was een ex showmodel, waar maar weinig mee gereden was (teller stond op 20 toen ik m kocht)
ik had er bij de test zo'n 15 km mee gereden en later na de aankoop nog zo'n 5312km bij gereden.
in het begin vooral fun kilometers, later dit jaar (toen de stalling op t werk met stopcontacten werd uitgebreid) ook nog wel eens WW om gratis op te laden.
dus dit jaar zo'n 5327 km totaal waarvan het overgrote merendeel plezier kilometers :)
 
:$:$:$:$

Helemaal niks

Vorig jaar afgesloten met een lekke achterband, dit jaar de wielen er onder weg, velgen gespoten, enkel geen tijd om de banden te monteren, prioriteiten lagen bij huis af (ver)bouwen. Ook te weinig plek om hem weer in elkaar te zetten

Komend jaar eerst huis af, dan de rest
Zoonlief is bezig met theorie, hoopt medio zomer op een examen, dussss
Goede voornemen is om samen te rijden komend jaar
 
De 650F gestart op 152.553 en geëindigd op 155.346, dus 2.793 mee gereden. Nog steeds aan het prutsen met de voorpoten, dus volgend jaar hopelijk meer. Ik wil in ieder geval de 160K voorbij zien komen.

De GT gestart op 9.758 en geëindigd op 18110, dus 8.352 mee gereden dit jaar.

Totaal dit jaar een schamele 11.145 km gereden.
 
2023 effe op een rijtje

Yamaha FZ750-----: 8968 km (Roemenië-Luxemburg en Rundum Hause)
Honda Blackbird--: 8479 km (Polen-Tsjechië-Z.Frankrijk)
Vespa Ciao--------: 1347 km (diverse toertochten en Rundum Hause)
Opel Agila---------: 7321 km (kris-kras NL, boodschappen, slecht weer)
Mercedes Vito----: 31268 km (werk)
 
20.591 met de GS
4.629 met de Versys

Goed te merken dat ik dit najaar nauwelijks heb gereden, meestal zit ik tegen de 30k in totaal.
 
Op de motor 0;
Auto, meegereden 10.000
Trein: 5000
Vliegtuig: 54.000
 
Slechts iets van 6000.
Heb m 6 weken moeten missen tijdens mijn vakantie ivm schade.
 
Laatst bewerkt:
Op de motor 0;
Auto, meegereden 10.000
Trein: 5000
Vliegtuig: 54.000
Bijna vergeten ons geroemde OV. <niet dus>
Dus ook nog met de trein. Maar dat mag geen naam hebben.
Onderweg vanaf Bunnik retourtje naar Motorbeurs Utrecht 2x 7= 14km

Afgelopen jaar:
Stadsbus: zero (daar heb ik de laatste 50 jaar al niet meer in gezeten)
Gevlogen: zero
 
Heel weinig in vergelijking met andere jaren, had eind 2022 mijn moto verkocht en tot juli moeten wachten op de transalp 750. Kort daarvoor fiets ongeval gehad en 2 maand niet kunnen rijden tegen dan was het al september en heel veel regen en slecht weer. 2500km in totaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan