Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben best een tijdje van plan geweest om er eentje te kopen ( een DAX ) , reden dat ik er geen gekocht heb , het zadel dat zat echt voor geen meter , dat hij net niet hard genoeg kan voor op de snelweg en eigenlijk de prijs , het is allemaal een beetje budget maar niet de prijs
Al was dat laatste niet het belangrijkste
Een eenvoudige link is er niet, het is een samenvatting van de Open data RDW.Leuk om te lezen.
maar ik mis een eenvoudige link naar de simpele cijfers ?
welke link heb ik gemist ?
(ik kan bv door twee jaren te lezen indirect opmaken dat er vorig jaar 125 en dit jaar 75 van de K1600 verkocht zijn... )
Voor "mijn motor": ik wist het al, maar toch triest om te zien dat er maar een paar honderd RTs op kenteken gezet zijn.
dat betekend dat vraag, en straks aanbod, naar dit type motor geen aantrekkelijke markt meer is.
Terwijl ik nog graag een aantal jaren met deze soort motor wil rondtouren... (de FJR was een mooie concurrent, maar helaas...)
Blijven in het "touring" segment over : de Goldwing en de K1600, beide naar mijn mening te groot, te duur, en te kwetsbaar om aantrekkelijk te zijn voor echt intensief gebruik.
edit: en die honda + suzuki zijn Prima tourmotoren, maarrr.. ketting.
als ik het ketting-criterium (oiler?) laat vallen neemt mijn keuze idd snel toe.
Koop een scooterDCT.. of electro-mechanische versnellingsbak...
daar zit ik eigenlijk op te wachten.
snap niet dat DCT niet meer gangbaar is... lijkt me een natuurlijke evolutie...
Mijn Ideaal:
een bak waar je, als je dat wilt, zelf kan schakelen (liefst met de voet... de natuurlijke methode),
maar waar je _ook_ "op automaat" kan, leker lui.
en waar je bij stilstaan automatisch terug naar 1 geschakeld krijgt
(heel af en toe let ik niet goed op en sta ik in 3 voor een stoplicht.. )
Dank. Goeie tip..Koop een scooter
Als iedereen zo denkt....Misschien dat de nieuwe e-clutch van Honda aan je wensen voldoet. Maar persoonlijk zou ik dan nog effe wachten op meer gebruikers ervaringen.
Dit laat gelijk zien dat Honda rijders overwegend ontzettend saaie mensen zijn.Zeker: totaal 126
CRF1100 A 48 (dus manueel)
CRF1100 D 78 (dus met DCT)
en dan dit ook maar:
Van de NT1100 werden er 174 verkocht
NT1100 A 54 (manueel)
NT1100 A 120 (DCT)
Van de Rebel 1100 werden er 147 verkocht
CMX1100 A 70 ( manueel)
CMX1100 A 77 ( DCT)
CMX 500 140
NC750X A 123 (manueel)
NC750X D 215 (DCT)
DCT is dus flink de overhand aan het krijgen, niet geheel onlogisch, fantastisch systeem. Eenmaal gehad wil je niet anders meer.
Ik denk dat Harley blij mag zijn dat het nog bestaat? Volgens een aantal filmpjes van F9 dan.