revisie zxr750 blok

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
ik heb dus een zxr750 gekocht om eens het motorblok open te smijten.

nu is na twee dagen de moto gedemonteerd en ligt het blok op men werkbank, en heb ik dit topic geopend om de meer technische vragen die ik er zeker zal bij hebben te stellen :) , zal er ook regelmatig proberen er foto's van te posten, maar de laatste tijd doet men kodak nogal raar

bij deze als eerste vraag, waar kan ik het best een pakkingset kopen? imitatie of origineel? en heeft er nog iemand een wphb liggen (fysiek) in engels of nederlands?

om dit blok gaat het dus:

mini%20HPIM1566.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat "ding" heb ik los gekregen met de nodige vloek en scheldpartijen, daarna mezelf zo kwaad gemaakt dat ik er aan heb lopen trekken , wat dus niet lukte , en als laatste heb ik gewoon breekijzer tussen ding en blok gezet, toen ging het eigenlijk met niets |(


Btw :

wel eerst boutjes verwijderen he ;)


:^

Zo ging het bij mij ook :o
Had alleen een afgebroken bout :( Aangezien dat ding van zich zelf al zo vast zat, heb ik het risico maar genomen en het met 3 bouten weer vastgezet. Denk erom dat je eerst ff een beetje vet aan die rubbers doet, alvorens je het erweer in steekt
 
bouten zijn los hoor, tot nu toe geen afgebroken bouten buiten ene aan de onderkant van het blok,

ik probeer nu dat bovenste deel van het blok los te krijgen, maar het bougeert voor geen millimeter.

dus zuigers roet afdoen met staalwol?
 
er zitten ook bouten aan je onderkant bevestigt.
met andere woorden eerst je carterpan loshalen en dan je bouten losdraaien.
dan met een kunstof of rubberhamer zachtjes tikken maar kijk uit want er zitten ook paspennen in.
Veel succes er mee gr :9
 
ja dat kan kloppen dat hij muurvast zit was bij mij ook zo
zachtjes kloppen met een kunstof hamer en dr aan trekken moet hij op een gegeven moment wel losgaan.
kan wel even duren.
volgens mij zijn ze genummerd zodat je ze in het originele boek kan terug vinden
 
koppelingsplaten terug monteren en met de hand goed tegen drukken en ondertussen met slaghamer proberen.
Moet lukken zo, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

snap wat je bedoeld (denk ik toch) zal het morgen eens proberen, heb er vandaag echt geen zin meer in :) na ettelijke vruchteloze pogingen om dat ding los te krijgen...
 
Kijk, eigen gereedschap maken... daar hou ik wel van :)

Heb je die waterleiding buis al los? Er zitten rubbers om en nadat die bouten los zijn moet ie er toch vrij gemakkelijk uit komen? Probeer em wel recht er uit te trekken, als 1 kant eerder komt zit ie zeker vast.
 
Kijk, eigen gereedschap maken... daar hou ik wel van :)

Heb je die waterleiding buis al los? Er zitten rubbers om en nadat die bouten los zijn moet ie er toch vrij gemakkelijk uit komen? Probeer em wel recht er uit te trekken, als 1 kant eerder komt zit ie zeker vast.

is wel gemakkelijk gereedschap, en goedkoper dan het origineel van kawa denk ik :+

nog niet geprobeerd voor die waterleiding, zal waarschijnlijk nog eens proberen als ik het blok weer samengooi en de stukken aan het kuisen ben, zou deze week nog de oliepomp willen demonteren zodat het bovencarter eraf kan en de rest bekeken kan worden .Mss kan ik dan binnen twee weken beginnen monteren dan, heb nog steeds het nederlands werkplaatshandboek niet binnen en wil het monteren toch doen aan de hand daarvan :)

ook nog eens kijken welke pakkingen ik nodig zal hebben...
 
kon nu aan die twee laatste bouten, zijn los, maar hele ding bougeert nog niet,weer een paar stukken vel kwijt (zijkant van een blok is nog redelijk scherp :+ ) straks maar es tegen de muur smijten, kijken of het dan loskomt :)
 
Zitten er nog een paar bouten onder het oliefilter en/of koelhuis? (of hoe noem je het huis wat li. naast het oliefilter zit?) Je kan ook moertjes in uitsparingen leggen en daar bouten in draaien (M6) vaak 1 of 2 aan voor en achterzijde van het blok.
 
het ding is ondertussen los, er zat nog 1 grote bout vlak in het zicht die ik niet gezien had :X

en ook dat magnetisch dinkje aan de ontstekingsvervroeger? zat nog vast.

dus ja, het blok ligt nu volledig (zo goed als) uiteen, nu maar wachten op men nederlands werkplaatshandboek voor ik begin terug alles te monteren en overal de slijtage kan meten...

ondertussen wel al veel geleerd over demonteren :+ en kan nu wel eindelijk eens visueel voorstellen hoe alles in elkaar zit, nu nog het monteren dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan