richting aangeven

30 sep 2003
206
0
Wijk en Aalburg
Komen net thuis van een lekker stukje toeren naar m'n ouders (heen en terug 160 km)maar wat nu te doen met al die koekblikkers die het gewoonweg vertikken om richting aan te geven. 1 keer ging het maar net goed, slaat zo'n figuur plotseling linksaf en 1 keer zaten we meer dan 20 km achter een auto, die nergens richting aangaf. Dus bij een verkeerslicht even naast hem gaan staan en gezegd dat zijn richtingaanwijzers kapot waren....." Sorry", zei tie...... :r
Kan de politie daar niet beter wat aan gaan doen, dan alsmaar van die lullige bekeuringen schrijven voor 5 km te hard. :(
 
Komen net thuis van een lekker stukje toeren naar m'n ouders (heen en terug 160 km)maar wat nu te doen met al die koekblikkers die het gewoonweg vertikken om richting aan te geven. 1 keer ging het maar net goed, slaat zo'n figuur plotseling linksaf en 1 keer zaten we meer dan 20 km achter een auto, die nergens richting aangaf. Dus bij een verkeerslicht even naast hem gaan staan en gezegd dat zijn richtingaanwijzers kapot waren....." Sorry", zei tie...... :r
Kan de politie daar niet beter wat aan gaan doen, dan alsmaar van die lullige bekeuringen schrijven voor 5 km te hard. :(

Tsja...
 
:Z Gaan we weer...

Even stoom afgeblazen?? mooi... enige wat je kunt doen is opletten, anticiperen en je "in de kijker" rijden.....

[me]Billy the kid wordt een beetje moe van iedere week een aantal van deze anti-koekblik topics -O- [/me]
 
thats life. Nog erger is als je links op de snelweg rijd en de mensen uit slordigheid op de rechterbaan hun linkerknipperlicht aanzetten, op 10 meter voor je. -O-
 
thats life. Nog erger is als je links op de snelweg rijd en de mensen uit slordigheid op de rechterbaan hun linkerknipperlicht aanzetten, op 10 meter voor je. -O-
da's niet erg.. dan hou je even in en kun je het navertellen zonder schade....
goeie gelegenheid om daarna weer even op te trekken 8-)
 
blijft altijd opletten, er zijn er ook wat die de richting
wel aangeven maar een paar meter voor de bocht in eens
op de rem trappen en stapvoets het bochtje nemen, motorrijden
blijft altijd het inschatten wat de rest doet...

:]
 
leer rijden!

richtingaanwijzers zijn leuk voor beginners die het verkeer niet kunnen lezen. de praktijk leert dat je bijna altijd goed kunt anticiperen op wat het overige verkeer wil gaan doen, ook als ze geen richting aangeven. je ziet snelheidsveranderingen, kleine voorsorteerbewegingen, kijken van de bestuurder, trillen van de antenne, de volgeltjes, .... etc

dit voeg je onbewust samen en vertelt meer dan een richtingaanwijzer die iemand vergeten is uit te zetten.
 
heb helemaal geen knippers op de motor zitten en daarom geef ik in de AUTO ALTIJD netjes richting aan, om het goed te maken.
 
leer rijden!

richtingaanwijzers zijn leuk voor beginners die het verkeer niet kunnen lezen. de praktijk leert dat je bijna altijd goed kunt anticiperen op wat het overige verkeer wil gaan doen, ook als ze geen richting aangeven. je ziet snelheidsveranderingen, kleine voorsorteerbewegingen, kijken van de bestuurder, trillen van de antenne, de volgeltjes, .... etc

dit voeg je onbewust samen en vertelt meer dan een richtingaanwijzer die iemand vergeten is uit te zetten.

:^

Zo ongeveer...

Het stoort mij meer als ik in de truck zit op een rotonde afrij en een koekblikker geen richting aangeeft en eraf draait zodat ik voor jan l*l 50 ton stil heb gezet. Op de motor lig ik niet zo snel ergens wakker van.
 
Komen net thuis van een lekker stukje toeren naar m'n ouders (heen en terug 160 km)maar wat nu te doen met al die koekblikkers die het gewoonweg vertikken om richting aan te geven. 1 keer ging het maar net goed, slaat zo'n figuur plotseling linksaf en 1 keer zaten we meer dan 20 km achter een auto, die nergens richting aangaf. Dus bij een verkeerslicht even naast hem gaan staan en gezegd dat zijn richtingaanwijzers kapot waren....." Sorry", zei tie...... :r
Kan de politie daar niet beter wat aan gaan doen, dan alsmaar van die lullige bekeuringen schrijven voor 5 km te hard. :(

whatever...
:Z
 
vandaag terug van weekend z-limburg.. zie liever vaker knipperlicht naar rechts.. zodat ik hard kan door rijden... weer vollop zitten ergeren aan auto's die links blijven plakken...

En opduwen met de motor vind ik nog steeds erg spannend.. dan maar paar keer rechts inhalen..

dolf
 
Eindelijk iemand die erover begint.
Ik had al een paar keer een topic hierover willen openen, maarja eigenlijk moet je die op een auto-forum of vrachtwagen-forum neertikken.

Heeft te maken dat het ze geen lor kunnen schelen, de weg is van hun.

Vrachtwagenchaufeurs, die zijn er misschien ook wel onder de lezers van dit forum. Probeer nou eens een tiental meters eerder je knipper aan te zetten, en als de bocht gemaakt is dan zet hem ook weer uit na 200 meter.

Iedere keer hetzelfde, denk ik lekker even achter de vrachtauto uit te voegen, knalt die naar rechts en zet dan de knipper aan, die vervolgens nog een hele tijd blijft knipperen . En het is niet steeds dezelfde , er zit een heel leger achter het stuur dat de knippert niet goed gebruikt.

Gr,
Henk
 
boooooooooooriiiiiiiing :Z
Denk je dat dit topic nou echt rijdend nederland aanzet tot verbeterd rijgedrag en iedereen netjes weer knipperlichten aanzet?
Als je echt wilt dat t veranderd probeer dan eens een sticker met
"I LOVE RICHTING AANGEVEN"
van onze minister, verder bereik je er echt niets mee. Mjah, toch wel fijn om ff stoom af te blazen he.
:]
 
Eindelijk iemand die erover begint.
Ik had al een paar keer een topic hierover willen openen, maarja eigenlijk moet je die op een auto-forum of vrachtwagen-forum neertikken.

Heeft te maken dat het ze geen lor kunnen schelen, de weg is van hun.

Vrachtwagenchaufeurs, die zijn er misschien ook wel onder de lezers van dit forum. Probeer nou eens een tiental meters eerder je knipper aan te zetten, en als de bocht gemaakt is dan zet hem ook weer uit na 200 meter.

Iedere keer hetzelfde, denk ik lekker even achter de vrachtauto uit te voegen, knalt die naar rechts en zet dan de knipper aan, die vervolgens nog een hele tijd blijft knipperen . En het is niet steeds dezelfde , er zit een heel leger achter het stuur dat de knippert niet goed gebruikt.

Gr,
Henk

Ah trucker bashen! Wil ik altijd nog wel ff op reageren.

Nou ben ik er ook 1 en sommigen doen hun knipperlicht laat aan omdat er anders wel weer een 1 of andere lullo ff snel het gat dicht rijd. In geval van snelweg inhalen dan. Als ik normaal rij doe ik dit altijd ruim van te voren!

Maar verder blijft het hetzelfde verhaal, altijd wel iemand die over wat voor verkeersgroep wat te zeuren heeft.
 
Rot op met dat gezeik over knipperen man... B|
Je mot gewoon beter kijken... :P

Bovendien... die knippers op m'n blik vreten stroom... stroom opwekken kost benzine en die benzine is fokking duur... Beetje koekblikker laat het dus wel uit zijn hoofd om te knipperen... :Z

;)
 
Beste Hardemarkoman, Inderdaad had ik hier ook al eens over willen beginnen, ik rij best wel veel met de auto (55.000/ jaar) en ik erger mij ook dagelijks kapot over het gemak van (niet) richting aangeven. En als men het wel doet gaat het 8 vd 10 x op de verkeerde manier! Eerst kijken, dan richting aangeven en vervolgens na nog een x kijken naar links of naar rechts verplaatsen (Ja ook naar rechts moeten de knippers aan wat veel mensen nog niet weten blijkbaar) Meestal zie je dat men al van rijbaan verandert en daarna nog eens de knippers aanzet, betekent ook dat men waarschijnlijk niet eens heeft gekeken eerst. In het algemeen wordt er slecht gereden door de koekblikkers (We weten allemaal wel een hoop voorbeelden te geven) en inderdaad als motorrijder weet je dat en let je 3x zo goed op.
 
I love richting aangeven *D







[me]smitjr kan zich er ook best over opwinden, men snapt het gewoon niet |( [/me]
 
Gewoon goed uitkijken en deffensief rijden. Niet iedereen is als een chauffeur geboren. In zulke gevallen gewoon afstand houden, dan zie je alles beter afkomen.

Groetjes,
 
Gewoon zelf errug goed opletten blijft het beste!

Waar ik persoonlijk echt een pl****s hekel aan heb zijn die types die wel knipperen voor rechtsaf en dan in de laatste split-second bedenken dat ze toch linksaf moeten en dan dus gewoon gaan! |( |(
 
Teveel knipperen zuigt ook...

Gaan ze de rotonde op, richting aangeven naar links (alsof ze hem 3/4 nemen) en dan na de eerste afslag (1/4) richting aangeven naar rechts en de tweede (1/2) afslag nemen... :?

Gek wordt je er van... |(
 
Ik ben het met je eens dat er door de politie meer aandacht moet worden gegeven aan dit soort zaken. Ze zijn nu met een dure actie bezig "I love ...", maar of ze daarna ook gaan "I love boetes uitschrijven" voor dit soort zaken, wanta anders heeft de actie geen effect gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan