Richtlijnen Te Koop en Verkoop -topics ?

Ratz

MF veteraan
19 apr 2003
71.456
15
Misschien duidelijk in de voorwaarden/richtlijnen te vermelden dat (zeer)uitgebreide informatie, linken naar MP, EBAY sites, fotoos en weet ik het nog allemaal niet omtrent het te (ver)kopen object, erg gewaardeerd worden, ipv dat iedereen om PICCIES SPECS e.d. gaat roepen en dan als bijvoorbeeld 'keyboardridder' wordt uitgemaakt terwijl de desbetreffende TS er zelfs soms om vraagt :?
Ik noem als recent voorbeeld: freebird aanhanger te koop
Het is nu eenmaal een forum, lijkt me, waar iedereen mee kan discusseren op welke , acceptabele, manier dan ook.

Ook lijkt me een bepaald minimum aantal dagen/weken/maanden op het MF aanwezig te zijn in te stellen, eer dat je mag adverteren.
 
Laatst bewerkt:
[me="Deadeye"]pinkt een traantje weg[/me]
Ik ben ontroerd, een serieuze post :P

Zonder gekheid, misschien wel een handige uitbreiding op de FAQ of een sticky post in het betreffende onderdeel. Schept duidelijkheid en voorkomt gezeik :)
 
Als iemand een slecht verkooptopic opent, dan is dat toch het probleem van de verkoper? Hij/zij zal vanzelf wel meer informatie posten wanneer blijkt dat -mede door een gebrek aan voldoende info- niemand geïnteresseerd is in hetgeen wordt aangeboden.

Wij zijn er niet om mensen te helpen hun spullen te verkopen. Overigens zijn er nu natuurlijk wel al gevallen dat wij iets op slot gooien omdat het verkooptopic nergens over gaat.
 
Het is nu eenmaal een forum, lijkt me, waar iedereen mee kan discusseren op welke , acceptabele, manier dan ook.

Ook lijkt me een bepaald minimum aantal dagen/weken/maanden op het MF aanwezig te zijn in te stellen, eer dat je mag adverteren.

je wil graag de vrijheid van een forum waar iedereen op welke, acceptabele, manier dan ook kan discussieren, zolang het maar aan jouw beperkte regels voldoet? Das redelijk kort door de bocht, vind je ook niet ;)
 
gaat roepen en dan als bijvoorbeeld 'keyboardridder' wordt uitgemaakt terwijl de desbetreffende TS er zelfs soms om vraagt :?

:? Het is goed dat jij je aangesproken voelt, want jij had kennelijk ook de grootste mond in dat topic door woorden als "oprotten" e.d. in de mond te nemen. Waar haal je het lef vandaan om maar de iets minder met internet bekende posters zo agressief te benaderen? Jees zeg... en dan nog het lef hebben dit topic te openen. :X

Sommige mensen kunnen nou eenmaal totaal niet omgaan met internet of een fatsoenlijke brief/advertentie opstellen die mensen ook aanspreekt. Kijk zelf maar eens rond op marktplaats wat voor bagger er staat, heb het zelf ook gehad met het kopen van een motor. Vervolgens ga je bij die mensen IRL even langs om de motor te checken en zie je gewoon dat het hele normale mensen zijn die helemaal niet het verstand van een 4-jarige hebben (zoals de advertentie doet denken)

Denk de volgende keer gewoon 3 keer na voor je post ipv de arrogante allesweter uit te hangen die denkt mensen weg te mogen sturen :z Lekker onzinnig om ff met z'n allen een agressieve reactie uit te poepen tegen iemand die zijn spul wil verkopen. :Z
 
Laatst bewerkt:
je wil graag de vrijheid van een forum waar iedereen op welke, acceptabele, manier dan ook kan discussieren, zolang het maar aan jouw beperkte regels voldoet? Das redelijk kort door de bocht, vind je ook niet ;)
Aan mijn beperkte regels :?
Wil me alleen een beetje aanpassen aan het beleid hier waar velen op worden gewezen door MODjes :W
:? Het is goed dat jij je aangesproken voelt, want jij had kennelijk ook de grootste mond in dat topic door woorden als "oprotten" e.d. in de mond te nemen. Waar haal je het lef vandaan om maar de iets minder met internet bekende posters zo agressief te benaderen? Jees zeg... en dan nog het lef hebben dit topic te openen. :X

Sommige mensen kunnen nou eenmaal totaal niet omgaan met internet of een fatsoenlijke brief/advertentie opstellen die mensen ook aanspreekt. Kijk zelf maar eens rond op marktplaats wat voor bagger er staat, heb het zelf ook gehad met het kopen van een motor. Vervolgens ga je bij die mensen IRL even langs om de motor te checken en zie je gewoon dat het hele normale mensen zijn die helemaal niet het verstand van een 4-jarige hebben (zoals de advertentie doet denken)

Denk de volgende keer gewoon 3 keer na voor je post ipv de arrogante allesweter uit te hangen die denkt mensen weg te mogen sturen :z Lekker onzinnig om ff met z'n allen een agressieve reactie uit te poepen tegen iemand die zijn spul wil verkopen. :Z
:W
Jammer dat je niet meer verkooptopics leest :?
Dan zie je dat er meer mensen zich hier aan ergeren, aan onvolledige te koop-advertenties.
Of aan verkapte MP-advertenties zonder linken, e.d..

Misschien dat jij een motor koopt met de kop: te koop, goede motor, 1000euro.


Mijn voorstel! was dat mensen beter op de (nog te maken :? verkoop)FAQ's moeten worden gewezen, ipv dit soort te koop-topics te openen.


Denk daar de volgende keer over na, als je wat post :W
 
Laatst bewerkt:
Aan mijn beperkte regels :?
Wil me alleen een beetje aanpassen aan het beleid hier waar velen op worden gewezen door MODjes :W

lijkt me toch vrij beperkt:

Ook lijkt me een bepaald minimum aantal dagen/weken/maanden op het MF aanwezig te zijn in te stellen, eer dat je mag adverteren.

en daarbij garandeert dat nog steeds geen literair hoogstaande topics ;)

Het is een recht om te posten op mf, geen plicht. Als een topic je niet aanstaat en je hebt toch geen interesse om het kopen, waarom zou je je dan zo druk maken over hoe de topicstarter het presenteerd? Als je je om elk topic zo druk zou maken dan zit je straks thuis met een mf-burnout ;)

Let it go... zet het van je af en kijk verder.
 
lijkt me toch vrij beperkt:en daarbij garandeert dat nog steeds geen literair hoogstaande topics ;)

Het is een recht om te posten op mf, geen plicht. Als een topic je niet aanstaat en je hebt toch geen interesse om het kopen, waarom zou je je dan zo druk maken over hoe de topicstarter het presenteerd? Als je je om elk topic zo druk zou maken dan zit je straks thuis met een mf-burnout ;)

Let it go... zet het van je af en kijk verder.
Het was ook maar een voorstel.
Tis niet zoals IK het wil.
Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt oid, maar ik geef een SUGGESTIE over hoe het misschien anders kan n.a.v. het zoveelste onduidelijke verkoop-topic.
Denk je mee, is het ook weer niet goed :P :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan