rijbewijs kwijt geweest en verzekering doet moeilijk??

Zul je zien dat als je een nieuwe trapfiets koopt, en die wilt verzekeren,
dat dat ook al niet lukt...

Gelukkig heb je daar nog geen rijbewijs voor nodig :o
Alhoewel, het zou niet misstaan.. de meeste fietsers zijn grote idioten zonder enige kennis van regels.. 'ik ga eerst' denken ze. Gelukkig worden sommigen dan ook meegenomen op de motorkap om het hopelijk af te leren en normaal te fietsen.

Op m'n fiets ook wel een paar keer tegen andere fietsers aangefietst die dan op de bek klapten... tja, ik had voorrang, heb je die haaietanden gezien?! :]
 
Gelukkig heb je daar nog geen rijbewijs voor nodig :o
Alhoewel, het zou niet misstaan.. de meeste fietsers zijn grote idioten zonder enige kennis van regels.. 'ik ga eerst' denken ze. Gelukkig worden sommigen dan ook meegenomen op de motorkap om het hopelijk af te leren en normaal te fietsen.

Op m'n fiets ook wel een paar keer tegen andere fietsers aangefietst die dan op de bek klapten... tja, ik had voorrang, heb je die haaietanden gezien?! :]
_O-
 
maar dat je ooit je rijbewijs kwijt bent geraakt maar nou niet meer, en je rijdt gewoon legaal, da's bullshit. dat mogen ze niet doen!

Als je niet opgeeft dat je rijbewijs is ingevorderd, terwijl daar wel naar wordt gevraagd, is dat voldoende reden om niet uit te betalen.

De meeste verzekeringen zullen je wel accepteren overigens, maar vaak met een wat hogere premie. Zolang er verder niks meespeelt is het niet nodig naar Rialto uit te wijken.

Om dezelfde reden is een motorvoertuig verzekeren op de naam van iemand anders terwijl je zelf de regelmatige bestuurder bent en dat niet opgeeft, ook niet verstandig. Je lijkt verzekerd maar als er iets misgaat en het is een aanzienlijk bedrag is er grote kans dat de verzekering de gemaakte schade gaat terugvorderen.
 
hedenavond is onze verzekeringsagent langsgeweest

en die deelde mij doodleuk mee dat ik grote kans loop om geweigerd te worden bij een motor/auto verzekering

omdat ik een verhoogd risico schijn te zijn omdat ik mijn rijbewijs kwijt ben geraakt?? |( :?

iemand die een soortgelijk iets heeft meegemaakt of die dit verhaal kan bevestigen al dan niet ontkrachten??

Dan ben ik benieuwd hoe jouw verzekeringsman aan die info komt. Bij de motor werd er bij mij niet naar gevraagd. Bij m'n auto "moest" ik een vakje invullen of ik mn rbw ooit kwijt ben geweest en/of ik voor bepaalde zaken met justitie in aanraking ben geweest. Vind ik privéinformatie en heb ik dus "nee" ingevuld..

Tevens goeie tip: motoren verzeker ik altijd telefonisch en dan vragen ze er niet naar (KNMV). Auto had ik schriftelijk verzekerd en vroegen zeme een vakje aan te kruisen. Kortom, gratis tip, verzekering telefonisch regelen, hoef je niets te liegen.

PS: Capactus: ben ik benieuwd wat voor "mooi systeempje"...

PS: TS, het houdt je wel bezig...
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben extra gestraft door "de verzekering" .Eenmaal in het systeem wegens een grote overtreding (snelheid/drank etc.) en je blijft er 8 jaar in staan.......gelukkig nog maar een half jaartje voor mij...

Er zijn wel maatschappijen die je aannemen,alleen is het beter dit via een tussenpersoon te doen die erg zijn best voor je doet......

...Hageman assurantieen is zo'n goede tussenpersoon......... :}
 
Ik heb 2 weken geleden hetzelfde probleem gehad.

Ik wilde een motor verzekeren bij London Verzekeringen, maar hier ben ik afgewezen.
Ik ben 2 jaar geleden gelaserd terwijl ik in mijn auto reed. 68 km/h te hard, 10 dagen rijbewijs kwijt.
Bij een online aanvraag vragen ze of je je rijbewijs kwijt bent geweest, als je dit met ja invult zal je geweigerd worden, de reden wordt soms geeneens gevraagd.

Toen heb ik het bij Unive geprobeerd. Hier was het wel mogelijk, maar kon het niet online.
Hier werd ik wel geaccepteerd. Waarschijnlijk speelde het mee dat ik mijn auto daar ook verzekerd heb, want het moest wel overlegd worden.

Eind 2006 wilde ik van autoverzekering overstappen, maar dit gaat ook heel moeilijk.
Er werd online altijd de vraag gesteld of ik in de laatste 5 jaar mijn rijbewijs kwijt ben geweest.
Helaas wel dus. Zo werd ik eigenlijk bij elke maatschappij die mij interessant leek geweigerd.
Na een periode van 5 jaar zal het overstappen weer makkelijker gaan, denk ik.

Tot die tijd zal het je blijven achtervolgen.
 
@kachel84: dan heeft jouw verzekering een reden om niet uit te keren bij een ongeval!

Ik ben het volledig met je eens dat het prive-informatie is, maar je moet het wel spelen volgens hun regels anders ben je in de toekomst mss de l*l.

De KNMV heeft mij verzekerd tegen het normale tarief, zelfs na melding van mijn overtreding.
 
wat heeft in gods naam een rijbewijs die ooit kwijt is geraakt te maken met een ongeluk veroorzaakt door iemand anders of een ongeluk die in legale omstandigheden gebeurt???

sjezus man, mensen zijn soms echt DOM (niet jij aergrimm, die verzekerings boeven)!

als jij iets niet snapt, hoef je een ander toch niet dom te noemen :?
 
verzekeringsmensen zijn eigenlijk best slim, als je je polisvoorwaarden eens doorneemt, een uitzondering voor bijna alles, en de meeste mensen lezen of de voorwaarden niet(gebeurt wel vaak) of je hebt geen andere keus behalve niet meer rijden.

Het is jammer voor de TS dat dit er toe heeft geleid dat hij zijn hobby(een hele leuke overigens) opgeeft.


oja? ben net nog geflitst in duitsland :(


een voordeel van duitsland, ze flitsen je meestal van voren(flitspalen dan)
 
Laatst bewerkt:
Jemis Psychopatje, jij wordt wel erg gestraft voor je te snel rijden.

Mega boete

Baan kwijt

Motor niet meer te verzekeren.

What's next ?

Ik snap niet dat het mogelijk is dat je voor te snel rijden zo gestraft wordt.

voor de rest: be warned !
 
Laatst bewerkt:
verzekeringsmensen zijn eigenlijk best slim, als je je polisvoorwaarden eens doorneemt, een uitzondering voor bijna alles, en de meeste mensen lezen of de voorwaarden niet(gebeurt wel vaak) of je hebt geen andere keus behalve niet meer rijden.

Het is jammer voor de TS dat dit er toe heeft geleid dat hij zijn hobby(een hele leuke overigens) opgeeft.een voordeel van duitsland, ze flitsen je meestal van voren(flitspalen dan)
Klopt, in DLD is verplicht dat op de foto het gezicht van de bestuurder te zien is én het kenteken. Maar die moffen zijn ook niet dom, vrijwel alle controlepunten die ik de laatste tijd daar gezien heb flitsen van voor én van achter.

:W

Ik heb trouwens nog nooit wat van mn verzekering gehoord, heb al 2 jaar 85% no-claim en ben echt geen heilige wat snelheidsovertredingen betreft.
 
Laatst bewerkt:
Dan ben ik benieuwd hoe jouw verzekeringsman aan die info komt. Bij de motor werd er bij mij niet naar gevraagd. Bij m'n auto "moest" ik een vakje invullen of ik mn rbw ooit kwijt ben geweest en/of ik voor bepaalde zaken met justitie in aanraking ben geweest. Vind ik privéinformatie en heb ik dus "nee" ingevuld..
Dat is dan ongelovelijk dom!!
Allereerst is het geen privéinformatie, ten tweede is het een onjuiste opgave. Als je ene keer een klapper maakt en men op zoek gaat naar jouw gegevens, is de kans groot dat ze het ontdekken. In dat geval wordt je verzekering nietig verklaard, ben je de betaalde premie kwijt en kom je nog zwaarder in de problemen... dan is enkel die megadure "we nemen alles aan"verzekering van toepassing en dat allemaal dankzij jouw vindingrijkheid...

De verzekering vraagt zulke dingen, omdat ze van mening zijn dat mensen die hun rijbewijs kwijt raken, vaker te snel rijden en daardoor lopen ze meer risico in hun ogen. Dus waren ze de verzekering met jou niet onder deze voorwaarden aangegaan...

Tevens goeie tip: motoren verzeker ik altijd telefonisch en dan vragen ze er niet naar (KNMV). Auto had ik schriftelijk verzekerd en vroegen zeme een vakje aan te kruisen. Kortom, gratis tip, verzekering telefonisch regelen, hoef je niets te liegen.

Onzin! Als je telefonisch verzekerd, sturen ze je alsnog een aanvraagformulier toe. Daarin staat dezelfde vraag en die zal je dus moeten beantwoorden. Als je enkel tekent en verder doet alsof je neus bloedt, heb je nog steeds hetzelfde probleem...

Fijne tips weer... en jezelf maar weer af blijven vragen waarom de premies steeds duurder worden... B|
 
onze premies hebben er niet onder te lijden hoor als dat soort mensen een ongeluk krijgen. Hun premie word door de verzekeraar ingenomen en ze krijgen niks uitgekeerd. Onze premies zakken daardoor
 
Tja..... aan de ene kant is het soms ongelooflijk hoe makkelijk de verzekering ons geld aanpakt en hoe moeilijk ze dan een schade uitkeren...... Dat irriteert mij ook wel eens.

Aan de andere kant, het is geen filantropische instelling. Ze hebben mensen in dienst die niets anders doen dan risico's en premies berekenen aan de hand van allerlei cijfertjes en statistieken. Meer risico betekent meer premie betalen, zo simpel is het voor ze.
Natuurlijk, je kunt ook de premie voor iedereen gelijk houden en anderen, die zich wel aan de regels houden, de premies/uitkeringen voor de brokkenpiloten laten betalen..... Maar of dát dan zo eerlijk is?

En het klopt, liegen in je aanvraag levert niet alleen valsheid in geschrifte op, maar zorgt er ook voor dat de verzekering uitbetaling kan weigeren. Dan zul je maar net iemand invalide hebben gereden....... Dan krijgt die invalide z'n geld niet of niet volledig en jij en je familie kunnen de rest van je leven blijven betalen.
 
onze premies hebben er niet onder te lijden hoor als dat soort mensen een ongeluk krijgen. Hun premie word door de verzekeraar ingenomen en ze krijgen niks uitgekeerd. Onze premies zakken daardoor

En alle uitzoekskosten worden gewoon op ons verhaalt...
En... als zo'n figuur een knaller maakt, de tegenpartij schadeloos gesteld wordt en ze bij dat figuur die kosten niet (meteen) kunnen verhalen (kale kip principe), wie denk je er dan voor de kosten opdraaien???
 
wat is de reden dan dat je rijbewijs is ingenomen of is dat erg prive
het is namelijk wel zo dat als de verzekering je weigert hier wel een goede reden voor moet zijn
anders kan je hier een klacht over indienen
 
PS: Capactus: ben ik benieuwd wat voor "mooi systeempje"...

Ik heb een paar jaar terug 4 jaar als acceptant schadeverzekeringen gewerkt. Toendertijd hielden verzekeringsmaatschappijen zelf zwarte lijsten bij. Als een acceptant iets niet vertrouwde kon hij de vorige maatschappij bellen en schriftelijk of telefonisch om opheldering vragen. Tegenwoordig is het FISH systeem een beetje de standaard. Dit is een online applicatie waarin persoonsgegevens worden opgeslagen.

Als jouw verzekering bijvoorbeeld wordt beëindigd omdat jij onder invloed een aanrijding hebt veroorzaakt, dan wordt hier melding van gemaakt. Op het moment dat jij een nieuwe verzekering probeert af te sluiten kan iedere maatschapij die kijkrechten heeft in FISH jouw naam plus geboortedatum inkloppen en dan komen al jouw meldingen naar voren. Hierin is het kenteken van het betrokken voertuig te zien, tegenpartijgegevens, schadebedrag en de schuldvraag. Justitie meldt hier teven rijontzeggingen en dergelijke. Liegen hierover kan ook geregistreerd worden!

Destijds was het systeem nog niet geheel waterdicht omdat er verschillende procedures door de diverse maatschappijen werden gehanteerd.

Even ter info, ik praat over een jaar of 4 terug. Misschien dat iemand die er nog recentelijk mee gewerkt heeft aanvullingen heeft of eventueel correctie op mijn betoog kan aanbrengen :)

Verder las ik hier nog iets, dat als je een rijontzegging hebt gehad dat je dan de schade moet uitkeren als je hierover verzwijging hebt gepleegd. Misschien overbodig om te vermelden, maar dat geldt alleen voor het voertuig dat op jouw naam verzekerd is. Op het moment dat je een aanrijding veroorzaakt in/op de auto/motor van een derde (waar jij geen hoofdbestuurder van bent) is er niets aan de hand (verzekeringstechnisch).
 
Ik ben dus ook mijn RBW kwijt geweest, al wist wel waar die was B|
Afijn, toen hebben mij bepaalde mensen ook hier op gewezen.

Ik verzeker mijn motoren en auto altijd via de telefoon, bel gewoon
met mijn tussenpersoon.

Ondertussen heb ik toch al 3 auto's gewisselt en 1 motor en 2 motoren
er bij gekocht. Heb nooit zo iets hoeven zeggen of aanvinken :N

Heb dus nog voorwaardelijk O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan