Rijden in het bos

Job05

Rookie
28 jun 2018
4
0
Ik heb een paar vragen:

-Ik wil binnenkort een 50cc motortje op een fiets zetten, maar welke regels gelden er dan, en mag ik dan ook in het bos over mountainbikepaden?

-Zijn er ook terreinen of parken in Noord-Brabant waar ik entree betaal om rond te rijden?
 
Dan moet je door de keuring bij het RDW, en dan mag je niet over mountainbike paden.
Dat mag met geen enkele motor/brommer volgens mij.
Danny :W :]
 
Als je er een motorblokje opzet zodat je zelf niet hoeft te trappen word het een snor/bromfiets, mag je inderdaad gaan keuren etc. Als je over mountainbike paden wil rijden moet je een mountainbike kopen, met de brommert erover zal niet gewaardeerd worden door de mountainbikers, wandelaars (want lawaai), boswachter en politie.
 
ik ben van plan om dan een 'flip flop hub' te gebruiken zodat ik zelf ook nog kan trappen
 
Moet het alsnog alleen ondersteuning zijn, dus als jij niet trapt mag de motor ook niks doen. En het mag sowieso niet harder dan 25km/u, daarboven moet de trapondersteuning ook afkappen.

Als je lekker met je gemotorriseerde fiets gaat rond rijden op de openbare weg gaan er vast mensen NSB'en. Ga er vanuit dat je niet ergens in the middle of nowhere op een boerderij woont want dan was je vraag vast iets in de trant van welke brommer/pitbike/crossmotor moet ik kopen.. :9

Leuk project maar niet legaal op openbare wegen/terreinen (tenzij je hem keurt als snor/brom).
 
Kun je beter een elektrische mountainbike kopen.

Is ook een grijs gebied.
Het is meestal verboden voor gemotoriseerde voertuigen.
Hier op de Veluwe heb ik meer dan eens een crosser een duw gegeven terwijl ze hard langs me heen reden en ik met de hond liep.
Tevens gelijk de politie gebeld en kan je vertellen dat er 3 motoren in beslag genomen zijn plus een forse boete na een aangifte van mijn kant.

Wat je op een crossbaan of opengestelde paden doet maakt me niet uit maar blijf uit natuurgebieden.
Daarmee zorg je dat de weinige offroad paden waar nog legaal wat mag ook open blijven.
 
Het probleem is dat de crossbanen allemaal verdwenen zijn en vervangen door golfbanen.

Vervolgens gaan mensen in het bos rijden, niet goed natuurlijk maar waar moeten ze anders naar toe?

Als je het aan de regering vraagt, krijg je als antwoord: jouw probleem......
 
Is ook een grijs gebied.
Het is meestal verboden voor gemotoriseerde voertuigen.
Hier op de Veluwe heb ik meer dan eens een crosser een duw gegeven terwijl ze hard langs me heen reden en ik met de hond liep.
Tevens gelijk de politie gebeld en kan je vertellen dat er 3 motoren in beslag genomen zijn plus een forse boete na een aangifte van mijn kant.

Wat je op een crossbaan of opengestelde paden doet maakt me niet uit maar blijf uit natuurgebieden.
Daarmee zorg je dat de weinige offroad paden waar nog legaal wat mag ook open blijven.




Als je lekker met je gemotorriseerde fiets gaat rond rijden op de openbare weg gaan er vast mensen NSB'en.


Need I say more :N
 
Laatst bewerkt:
Is ook een grijs gebied.
Het is meestal verboden voor gemotoriseerde voertuigen.
Hier op de Veluwe heb ik meer dan eens een crosser een duw gegeven terwijl ze hard langs me heen reden en ik met de hond liep.
Dat moet je mij toch echt niet proberen. :(
Tevens gelijk de politie gebeld en kan je vertellen dat er 3 motoren in beslag genomen zijn plus een forse boete na een aangifte van mijn kant.

Wat je op een crossbaan of opengestelde paden doet maakt me niet uit maar blijf uit natuurgebieden.
Daarmee zorg je dat de weinige offroad paden waar nog legaal wat mag ook open blijven.
 
Need I say more :N

Dan doe ik het wel : strix is een hypocriet,die aan de ene kant mensen er bij lapt en aan de andere kant andere mensen waarschuwd voormensen die er mensen bij lappen :o |(
Nederlanders die heulen met de vijand 40-45 :r
 
Laatst bewerkt:
Dat moet je mij toch echt niet proberen. :(

Tsja dat moet je dan met mn hond overleggen.

Dan doe ik het wel : strix is een hypocriet,die aan de ene kant mensen er bij lapt en aan de andere kant andere mensen aanhaalt die er mensen bijlappen :o |(
Nederlanders die heulen met de vijand 40-45 :r

Het probleem is dat er door illegale cross leuke legale paden dicht gegaan zijn, inmiddels is hier in de buurt niets meer te vinden om met de 4x4 of motor door te rijden.
Tevens vind ik het onverantwoord om met zeer hoge snelheid over bospaden te rijden, heb meermaals de gevolgen gezien inclusief een keer gezien hoe een drachtige ree aangereden werd in het bos waarna de motorcrosser er vrolijk vandoor ging en het beestje aan haar lot over gelaten heeft.
En nee ben geen hippy die zegt dat jacht verboden moet worden integendeel.

Vergeet bijna te melden dat hier een prima motorcrossbaan is.
 
Laatst bewerkt:
Tsja dat moet je dan met mn hond overleggen.
Jij geeft toch een duw of heb ik het mis ?

Het probleem is dat er door illegale cross leuke legale paden dicht gegaan zijn, inmiddels is hier in de buurt niets meer te vinden om met de 4x4 of motor door te rijden.
Tevens vind ik het onverantwoord om met zeer hoge snelheid over bospaden te rijden, heb meermaals de gevolgen gezien inclusief een keer gezien hoe een drachtige ree aangereden werd in het bos waarna de motorcrosser er vrolijk vandoor ging en het beestje aan haar lot over gelaten heeft.
En nee ben geen hippy die zegt dat jacht verboden moet worden integendeel.

Vergeet bijna te melden dat hier een prima motorcrossbaan is.

Wat zijn het off road rijders of crossers zonder kenteken ?
 
Tsja dat moet je dan met mn hond overleggen.Het probleem is dat er door illegale cross leuke legale paden dicht gegaan zijn, inmiddels is hier in de buurt niets meer te vinden om met de 4x4 of motor door te rijden.
Tevens vind ik het onverantwoord om met zeer hoge snelheid over bospaden te rijden, heb meermaals de gevolgen gezien inclusief een keer gezien hoe een drachtige ree aangereden werd in het bos waarna de motorcrosser er vrolijk vandoor ging en het beestje aan haar lot over gelaten heeft.
En nee ben geen hippy die zegt dat jacht verboden moet worden integendeel.

Vergeet bijna te melden dat hier een prima motorcrossbaan is.

Prima maar hoe rijm je dat met dit (met andere woorden : wat is hier je gedachte achter en wat is het verschil met wt jij doet?) :

"Als je lekker met je gemotorriseerde fiets gaat rond rijden op de openbare weg gaan er vast mensen NSB'en.

Ben benieuwd :) "
 
Laatst bewerkt:
Prima maar hoe rijm je dat met dit (met andere woorden : wat is hier je gedachte achter en wat is het verschil met wt jij doet?) :

Op de openbare weg interesseert het me niet maar onverantwoord door smalle bospaden racen door onoverzichtelijke bochten is niet oké.
Op de weg rijdt ik ook wel eens te hard en als dat verantwoord kan boeit me het me geen ene moer wat iemand doet.

Wat zijn het off road rijders of crossers zonder kenteken ?

Ze rijden met en zonder kentekens rond.
Meestal volgas met afgeragde KTM's.
Altijd een grote bek dat je moet opdonderen etc.
Over smalle wandelpaden rijden met asociale hoge snelheden en dat soort gedrag dan ben je absoluut niet goed bezig
 
waarom zo moeilijk doen en brommer motor op een fiets maken ,koop een oude brommer,
en rijden maar, zoek een boer waar je rijden mag of wacht tot je 16 jaar bent
 
Op de openbare weg interesseert het me niet maar onverantwoord door smalle bospaden racen door onoverzichtelijke bochten is niet oké.
Op de weg rijdt ik ook wel eens te hard en als dat verantwoord kan boeit me het me geen ene moer wat iemand doet.Ze rijden met en zonder kentekens rond.
Meestal volgas met afgeragde KTM's.
Altijd een grote bek dat je moet opdonderen etc.
Over smalle wandelpaden rijden met asociale hoge snelheden en dat soort gedrag dan ben je absoluut niet goed bezig

Subjectief dus, "ik en zij" ,"zij" boeien me niet B|
Zij die op de openbare weg aangifte van doen zijn NSB-ers ik niet :N want mij mag geen onrecht aangedaan worden. :')
Hypocriet dusch :t :W
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk topic, ook die echt Nederlandse reacties.

Tip: Lekker doen, genieten is belangrijk!

Je kan trouwens ook de hele zooi achterin een bus gooien en na een goeie 1400 km er weer uit halen om vervolgens zoveel te rijden als je wilt in de bossen van oost Europa.

Hier in de Achterhoek ben je welkom (zeker met 50cc op een fiets :+ )!

De Veluwe wil je ook niet wezen joh, daar mag niets (en zeker niet op zondag)...
 
Er zijn in Nederland voldoende crossbanen waar je op bepaalde tijden mag rijden. Ben ik NSB-er? Nee. Ik ben fervent lange afstand (bos)wandelaar. Als ik zo,n eikel tegenkom, passeert hij me niet of niet ongeschonden. Die is in (voor) Troubleman
 
Laatst bewerkt:
Er zijn in Nederland voldoende crossbanen waar je op bepaalde tijden mag rijden. Ben ik NSB-er? Nee. Ik ben fervent lange afstand (bos)wandelaar. Als ik zo,n eikel tegenkom, passeert hij me niet of niet ongeschonden. Die is in (voor) Troubleman

Enerzijds heb je gelijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan