RL en LT hoe zit dat nu??

Yalmarr

MF'er
9 jun 2015
116
0
Rotterdam
Mensen ik heb straks mijn motor rijbewijs en mijn autorijbewijs al sinds juli 2013. Ik mag dus geen 3wieler rijden op mijn auto rijbewijs.
Als ik straks mn motorrijbewijs heb mag ik dan op de LT(autoversie) rijden??
Of alleen op de RL?
zie namelijk nergens dealers die nog een nieuwe RL verkopen...
 
Dat zou dus betekenen dat ik geen LT mag rijden?
Kut zooi.. word een dan een 2ehands, een importeren of toch maar iets anders...
 
Waarom zou je op ene LT versie willen rijden als er toch gewone Piaggio driewielers zijn en je je motorrijbewijs hebt. Ik zie daar geen enkele meerwaarde in. Je hebt ook nog eens een voetrem in de weg zitten die je toch nooit gebruikt en de kentekenplaat is wel erg groot. Qua rijdgedrag zijn beide identiek.
 
Ik dacht dat je na 19 januari 2013 je B rijbewijs gehaald , je motor rijbewijs moet gaan halen om op een LT te rijden.
 
Laatst bewerkt:
@ zuinig juist vanaf 1 jan 2013 heb je voor 3 wielers ook een A nodig dus maakt het niet uit of je een A hebt behaalt voor of na 2013 je mag er dan op rijden
 
nee het maakt inderdaad niet meer uit welke van de 2 je koopt als je je motorrijbewijs na 1 januari 2013 hebt gehaald.
voor de portemonnee maakt het wel uit want de rl versie is uiteraard veel goedkoper in de aanschaf.
terwijl je bij verkoop van de lt er waarschijnlijk veel moeilijker erweer vanaf komt omdat ze de nieuwe rijbewijs regelgeving de aantrekelijkheid van deze verzie een flinke deuk hebben gegeven.
straks kunnen dus alleen nog bejaarden erop rijden met een autorijbewijs haha.
dus altijd voor de rl verzie gaan.
en voor de mensen met een autorijbewijs voor 2013 die kunnen meoten voor de lt verzie gaan.

duidelijk zo?
 
nou nee iedreen met een B van voor 2013 mag er gewoon op rijden dus een LT heeft een grotere markt bij verkoop
 
Maar dan mag dus nu met een A rijbewijs op de LT gereden worden en daarvoor alleen met een B rijbewijs.
Zonder B rijbewijs mocht je voor 19 januari 2013 niet op een LT rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan