Rode Diversion: ikke is blij

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
YOEPIE!!!!!
Weer een Diversionaar erbij!!
(we moeten toch echt wel een keer een apart gedeelte krijgen, want OF ze zitten te zeiken over de XJ OF ze geven m wel een lintje...)

Ik heb alleen de donkergroene.....

PS
Sterkte met je RSI (vooral geen koude armen gebruiken (trui))
Schakelen XJ => yup, ook bekend euveltje bij mij...OF ik krijg m vanuit neutraal niet in 1 (oplossing: koppeling opnieuw intrekken) OF ik krijg m niet in neutraal (oplossing: euh).
Bij het rijden wil ie nog wel eens blijven hangen in neutraal (goed omhoog drukken naar de 2)

YOEPIE!!!!!!! XJ 600 club })
 
Van neutraal naar 1 heb ik ook wel eens last van, maar inderdaad, gewoon koppeling even opnieuw inknijpen. Verder moet ik hem nog even helemaal nalopen, want een van de 'carrosserie delen' (lees: kuip, of gedeelte rond het zadel) trilt als ik meer dan 4000 toeren draai.
 
een van de 'carrosserie delen' (lees: kuip, of gedeelte rond het zadel) trilt als ik meer dan 4000 toeren draai.

Heb je ook een Diversion? is ie mischien 25 kW?
Mijne wel: bij de 4000 tot 4150 toeren, lijkt het blok even hoorbaar in 'onbalans'. Er zijn trillingen en een ander vreemd geluid. Zodra je verder weer doortrekt is er niets aan de hand.
Dit schijnt normaal te zijn bij motoren die teruggetuned zijn (wie kan dit inderdaad met zekerheid bevestigen?)
Als je dit niet bedoelt, kan er ook wel een van die vleugeltjes naast de kuip los zitten (die plastic troep) los zitten (wind)
 
Van neutraal naar 1 heb ik ook wel eens last van, maar inderdaad, gewoon koppeling even opnieuw inknijpen. Verder moet ik hem nog even helemaal nalopen, want een van de 'carrosserie delen' (lees: kuip, of gedeelte rond het zadel) trilt als ik meer dan 4000 toeren draai.

Kijk even of je kuip niet tegen je tank aankomt: dat was namelijk bij mij zo. Het zorgde er tevens voor dat de verf op de tank langzamerhand beschadigde/verdween. Niet handig dus. Zo'n rateltje kan erg lastig te vinden zijn: zo ratelt misschien het schroefje waarmee het rubber op je voetsteun is vastgeschroeft? Succes met zoeken...
 
Kijk even of je kuip niet tegen je tank aankomt: dat was namelijk bij mij zo. Het zorgde er tevens voor dat de verf op de tank langzamerhand beschadigde/verdween. Niet handig dus. Zo'n rateltje kan erg lastig te vinden zijn: zo ratelt misschien het schroefje waarmee het rubber op je voetsteun is vastgeschroeft? Succes met zoeken...

Ik zal de boel nog eens checken. Afgelopen weekend zo'n 500 km op mijn Divje gereden (waarvan 350 met iemand achterop :( ). Was wel lekker. Als iemand een gele Diversion tussen Deventer en Callantsoog heeft gezien: ik was het!
 
Zo'n rateltje kan erg lastig te vinden zijn: zo ratelt misschien het schroefje waarmee het rubber op je voetsteun is vastgeschroeft? Succes met zoeken...

Dat rateltje is je kuip die tegen de tank trilt...
Een bekend probleem, ik werd er helemaal gek van.

Op het laatst beet ik stukken handschoen af om er tussen te proppen... '(
 
Heb je ook een Diversion? is ie mischien 25 kW?
Mijne wel: bij de 4000 tot 4150 toeren, lijkt het blok even hoorbaar in 'onbalans'. Er zijn trillingen en een ander vreemd geluid. Zodra je verder weer doortrekt is er niets aan de hand.
Dit schijnt normaal te zijn bij motoren die teruggetuned zijn (wie kan dit inderdaad met zekerheid bevestigen?)

Ik kan je met zekerheid bevestigen dat het bullshit is. Je motor raakt helemaal niet in onbalans door de begrenzing. Het enige wat je met 25kw niet kan is veel toeren maken. En niet veel toeren = niet hoge eindsnelheid. Mijn motor (geen diversion) reed met 25kw heerlijk,niets onbalans, gewoon aan een stuk door probleemloos rijden.
 
Mijne wel: bij de 4000 tot 4150 toeren, lijkt het blok even hoorbaar in 'onbalans'. Er zijn trillingen en een ander vreemd geluid. Zodra je verder weer doortrekt is er niets aan de hand.

hehehe, zie mijn post hierboven... :)
Dat trillen is idd alleen bij een bepaald toerental...
 
Trouwens leuk dat je weer terug bent op het forum.

oeps, ga ik nu eerlijk bekennen of niet???

Heb al wat vaker gepost, oeps.

Maar het gaat beter. Volgens peut nog wel veel afvalstoffen. Gisteren te pakken genomen in onderarm/binnenkant onder elleboog. Voel het goed en is knoepershard.
Mag nog niet motorrijden en moet nog rustig aan doen.
Aangezien ik jullie erg mis, hi, kan ik de drang niet weerstaan en zit dus elke dag achter comp. Beetje wijs ben ik nog wel, dus niet zo lang achter elkaar als normaal gesproken.

De groeten

En Pooh.......sorry. Dan ga ik wel weer ongezellig doen en niks meer posten })
 
oeps, ga ik nu eerlijk bekennen of niet???

Heb al wat vaker gepost, oeps.

Maar het gaat beter. Volgens peut nog wel veel afvalstoffen. Gisteren te pakken genomen in onderarm/binnenkant onder elleboog. Voel het goed en is knoepershard.
Mag nog niet motorrijden en moet nog rustig aan doen.
Aangezien ik jullie erg mis, hi, kan ik de drang niet weerstaan en zit dus elke dag achter comp. Beetje wijs ben ik nog wel, dus niet zo lang achter elkaar als normaal gesproken.

De groeten

En Pooh.......sorry. Dan ga ik wel weer ongezellig doen en niks meer posten })

Zin om bij mij achterop te stappen? Zit je op een Diversion, en heb je toch nog een beetje het gevoel van het motorrijden.
 
Ik kan je met zekerheid bevestigen dat het bullshit is. Je motor raakt helemaal niet in onbalans door de begrenzing. Het enige wat je met 25kw niet kan is veel toeren maken. En niet veel toeren = niet hoge eindsnelheid. Mijn motor (geen diversion) reed met 25kw heerlijk,niets onbalans, gewoon aan een stuk door probleemloos rijden.

Het is een beetje groot gezegd: in onbalans
Het motorblok lijkt een 'prut' geluid te produceren (een wat hogere frequentie en meer gepruttel (ja ja ( ;) ))), net alsof de brandstof niet goed verbrand of wat dan ook, wordt.

Aantal toeren => yup, meer dan 7500 toeren is bijna niet mogelijk, kl*ten

Een los schroefje? De kuip is het in ieder geval niet!!
 
Nou, de grootste rammel is eruit --> heb alle schroeven van de kuip maar ff aangedraaid. Alleen resoneert de rechterspiegel nu nog bij een bepaald toerental, lijkt wel alsof het glas er iets los inzit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan