ik ging er vanuit dat het driehokige plaatje te hoog zit voor de tulp van de bak die denk ik meer ca 15 a 20cm lager uit zal komen, als het bevestigingspunt van de bak wel hoger zit of kan dan ben je znel klaar, dan is de kogel direct op een dikker plaatje een perfecte oplossing.
ik heb trouwens alleen ervaring met Ural achtige bakken met vier bevestigingen, van deze weet ik dat het bevestigingspunt te hoog zit.
eerst maar de combinatie naast elkaar zetten, dan zie je ineens allerlei mogelijkheden die je eerst niet zag. Het heeft eigenlijk weinig zin om allerlei ideeen te lanceren als je geen maten en zo van de bak hebt.
Tot nu toe ben ik uitgegaan van twee aansluitingen onderaan en een schoorstang, dat heb ik vaker zo gezien.
Er zijn inderdaad 2 schoorstangen bij & schijnbaar zitten er dus 2 losse kogels al bij. (30mmnaast elkaar zetten is inderdaad het slimste, het enige beetje vaste punt van een velorex is het voorste wat dan ook aan het driehoekige plaatje zou moeten komen.
verder kan je eigenlijk alle kanten op.
ik zou wel voor twee schoorstangen gaan anders kan het teveel torderen omdat het bij een velorex allemaal nogal flexibel is
Er zijn inderdaad 2 schoorstangen bij & schijnbaar zitten er dus 2 losse kogels al bij. (30mm)
Ga ik een deel van je hulpframe-pjes kunnen hergebruiken? Want in dat geval en gezien de gestelde prijs neem ik het wel van je over.
Maar als ik dan toch alles moet verzagen en om (laten) lassen kan ik wrsch net zo goed met de bijgeleverde kogels beginnen.
ps. Goed om te lezen dat jullie al meedenken over de bevestiging. Geeft me wel goeie moed.
Met name die met de plaat voor bij de voetsteun & die met het balkje wat aan de voorkant aan twee buizen geklemd kan worden, lijken me vrij eenvoudig passend te maken. Maar eerlijk gezegd heb ik er nu nog weinig kijk op.als je denkt dat je er wat aan hebt kom je of je compagnon ze maar ophalen.
als je alles al hebt zou ik het bier zelf maar opdrinken als ik jou was
ik leg de kogels net zo makkelijk weer op zolder.
door al dat geouwehoer over brikken aanbouw heb ik zelf eigenlijk wel vreselijk zin om een combinatie te bouwen.
misschien gebruik ik het dan ooit zelf nog een keer
Met name die met de plaat voor bij de voetsteun & die met het balkje wat aan de voorkant aan twee buizen geklemd kan worden, lijken me vrij eenvoudig passend te maken. Maar eerlijk gezegd heb ik er nu nog weinig kijk op.
Wat denk jij? Is het voor mij werk&gedoe besparend om dat spul van jou te recyclen?
Ik denk dat ik in eerste instantie maar gewoon probeer de bijgeleverde kogels te gebruiken dan. In ieder geval dank voor het opmeten & voor alle tips.ik kan er hiervandaan geen zinnig woord over zeggen.
je zal zowiezo moeten lassen en boren, even monterenis er niet bij.
Ik denk dat ik in eerste instantie maar gewoon probeer de bijgeleverde kogels te gebruiken dan. In ieder geval dank voor het opmeten & voor alle tips.
Die kogel die voor aan de motor komt & het enige vaste punt zou zijn bij een velorex, komt die niet veel te hoog als ik die aan dat driehoekig plaatje laat eindigen zoals in jouw tekening?
Net te klein omzeil ik meestal met een sjorbandje om de deur/klep vast te zetten.Hij pastte net achter in de mercedes-bus van mijn broer, dus ik denk dat je Express net te klein is
Ik kan natuurlijk ook gewoon de aanhanger meenemenHeb wel eens een zijspan vervoerd met een VW Golf! wel in twee ritten....
eerst de boot gedemonteerd van het frame en het wiel eraf gehaald, daarna eerst het frame mee genomen met wiel los, em toen apart de boot. die ging niet helemaal in de Golf dus moest de achterklep open blijven, spanbandje eromheen en klaar.
Al zou je het frame maar vast hebben dan kun je beginnen met de bevestigingen te maken....
Nou...
moet ik natuurlijk helemaal snel m'n 3e wiel hebben. Da's dikke pret met 40kmu door de landweggetjes heen.
hier 't 'bewijs'
(Afbeelding)
voor nog een paar plaatjes: http/members.lycos.nl/roestendoenze/zijspan/zijspan.html
Slijtboutje bedankt! Was echt een hele leuke ervaring.Ook echt een redelijke zijspan les van gemaakt met techniek-tips en zelfs zandpad ervaring.
Valt mee, maar tegelijk ook wel tegen. Vooral als de automatische piloot ingrijpt. Gaat geheid andersom dan wat je wilt.
(Afbeelding)
Da's wel erg optimistisch.Zou ie m klaar hebben voor de OBT?
Zou wel leuk zijn
Da's wel erg optimistisch.En na de 3wieler ervaring van vorige week denk ik niet dat ik meteen als ie net in elkaar zit honderden km's van huis durf ermee.
Ik zie me al met 60kmu over de snelweg zwabberen.
voor nog een paar plaatjes: zijspan foto's
Da's wel erg optimistisch.En na de 3wieler ervaring van vorige week denk ik niet dat ik meteen als ie net in elkaar zit honderden km's van huis durf ermee.
Ik zie me al met 60kmu over de snelweg zwabberen.
Ik zie me al met 60kmu over de snelweg zwabberen.
Niet zeuren RDZDa's wel erg optimistisch.En na de 3wieler ervaring van vorige week denk ik niet dat ik meteen als ie net in elkaar zit honderden km's van huis durf ermee.
Ik zie me al met 60kmu over de snelweg zwabberen.