Roestige remschijf

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Heb mn supermoto eens tevoorschijn gehaald en zie dat de remschijf roestig is... (Chinese prul)
Moet ik hier wd40 op spuiten?


~
DSC_0449_zpswib0aqtf.jpg
 
Paar keer flink remmen en weg is de zooi.
Vroeger op de Guzzi's altijd roest ,remde toen als de beste.
 
WD40 poetst de schijf binnen no-time mooi schoon, keurig glimmend eindresultaat. Heeft me al meermaals een prachtige schijf opgeleverd :)
 
WD40 poetst de schijf binnen no-time mooi schoon, keurig glimmend eindresultaat. Heeft me al meermaals een prachtige schijf opgeleverd :)
Remvermogen?
Bij een kennis van mij piepte de trommelremmen op zijn crossmotor, maat van mij: "spuit er wat WD40 op". Hij zei dat als geintje.
Dag later was hij met de motor door het prikkeldraad gereden om het niet remde zoals hij gewend was, de piep was weg, de hechtingen kwamen erbij.
 
Remvermogen?
Bij een kennis van mij piepte de trommelremmen op zijn crossmotor, maat van mij: "spuit er wat WD40 op". Hij zei dat als geintje.
Dag later was hij met de motor door het prikkeldraad gereden om het niet remde zoals hij gewend was, de piep was weg, de hechtingen kwamen erbij.

tis paulus he...

zou je geen siliconen spray doen ? dat is ook hittebestendiger als wd40, remmen worden heet he !
wd40 ruikt dan wel weer lekkerderder , dat dan weer wel.

keuzes keuzes.

meer pics van die brommert btw? ;)
 
Denk dat Paulje al weekend heeft en met vrijdag in zn hoofd zit }) Schat hem wel hoger in haha.


Trouwens, geen grap. Een heel klein (heel klein) likje koperpasta op je remschijf werkt perfect tegen piepende remmen. En remvermogen word echt niet minder.
Bij auto's al meerdere malen gedaan.
 
Ip chinese prullen moet je altijd extra smering opdoen ( om kosten te besparen bij montage)
Dus smeren die handel,persoonlijk steek ik niet zoveel budget meer in men remmn want die dure dingen slijten evenhard!
Mijnes roesten ook nog vaak,ondanks de wd40. Werd onlangs helemaal dol,schijf plakte gewoon aan de pads! Pas na wa gerichte tikken met de hamer liep alles weer zoals het hoort!
Dus beter voorkomen dan genezen!!
 
beetje pattex op je remschijf smeren, wiel ronddraaien
en rem 3 seconden inknijpen

done
 
Laatst bewerkt:
hoe behandelen jullie je banden eigenlijk?
Ik zie bij Paulus ook die rafels aan de band en ben opzoek naar een manier om de wrijving tegen te gaan.
Ik zat te denken om zo'n automatische vetpomp op het zadel te monteren en dan de slangen onze het zadel uit te laten komen.
Zou ik die ook meteen kunnen gebruiken om de schijf roestvrij te houden tijden de offraod strand ritten?
Die Chinese prul roest echt weg waar je bij staat.
WD40 erop hielp ook niet, volgens mij staat die WD voor WeerDroog ofzo.

Iemand hier ervaring mee? Ik had deze op het oog.
593
 
Laatst bewerkt:
Zijn Beringer schijf en klauw Chinese prul...?


Je ziet toch duidelijk "bLeringer" op de klauw staan? :X Heb ze gekregen samen met de Laan wielen (met Eksel velgen), bij n rijsttafel voor 2 personen; "weel eens wat andels dan zo'n kalendel" zei die... :?

@Donkeykong: dat probleem heb ik ook! Banden slijten veel te snel. Heb dit mede opgelost door er 3bar in te pompen. Dan worden ze niet zo warm en slijten ze stukken minder snel!! Scheelt echt superveel!!
Jouw bandensmeerapparaat lijkt me ook wel wat. Zeker achter! Zal het sliden ook veel gemakkelijker maken!

Edit: als je die slangen van onder het zadel over je linker en rechter schouder laat lopen heb je meteen een soort van gordels! Moet je wel een stelmechanisme maken! Als je ze dan ook nog aan t voorwiel bevestigd kun je de motor meer voorover trekken (in de veren), dan heb je veel meer grip op het voorwiel!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan