Rondje Roosendaal e.o

De 7-Heerlijkheden-route voldoet volgens mij vrij aardig. Ook qua afstand. Een paar weken geleden heb ik die route gereden. De 7-Heerlijkheden-route is een leuke route, maar volgens mij valt er toch wel wat leukers van te maken.

Zo vond ik het maar niks dat je voor een deel van die route door half Bergen op Zoom moet rijden. En ook vond ik het niks dat de route bij met name Oudenbosch door te veel bebouwde kom gaat. Daarnaast zouden er ook leuke wegen te vinden moeten zijn in het Belgische deel bij Putte/Essen/Kalmthout die je aan de 7-heerlijkheden route zou kunnen vastplakken.

Misschien een aardig idee om de 7-Heerlijkheden-route te organiseren met wat alternatieven voor stukken 7-Heerlijkheden-route die wat minder zijn?

Voor collega`s op mijn werk en voor een choppertour had ik ooit een route uitgestippeld/georganiseerd en ik vond het best wel leuk dit te doen. Wat tips bij het uitstippelen/organiseren van een route (althans, dingen waar ik tegen aanliep :o ):

- kijk naar meerdere plekken waar je een stop kunt houden voor een bak
koffie/lunch/plaspauze. Zo was het voor de meesten toch te lang rijden voordat
de pauzeplaats werd bereikt die ik bij het uitstippelen van een route in
gedachten had.

- als er een datum geprikt is, de voorrijder zo kort mogelijk van tevoren de
route nog een keer laten rijden i.v.m. onverwachte wegopbrekingen zodat je nog
snel een alternatief kunt verzinnen.

Als het normaal/relaxed rijden is :] en niet gummen dan wil ik komend voorjaar best wel mee :] .
 
Op dinsdag 04 november 2003 19:40 schreef fast frankie het volgende:
Wie heeft er zin om volgend voorjaar met ons een RR te rijden?
Is het leuk om dit te organiseren, en wat zijn de tips ?
Wat voor een afstand moet je aan denken ? 150-250 km ?


Onze persoonlijke voorkeuren gaan uit naar :

Geen flitspalen en andersoortige controlesystemen indien vermijdbaar !
Geen Stop(verkeerslichten) of spoorwegovergangen.
Geen of zo weinig mogelijk snelweg.
Goed wegdek, mooi landschap, leuke bochten.
Beperkte snelheid op de rechte stukken.
Goed groepsgevoel.



:} gr.fr.
ja lijkt me een toppie idee maar het wensenlijstje is onuitvoerbaar ben ik bang :? Kom dus ook uit roosendaal maar vind hier in de omgeving weinig leuks te rijden.. je gaat of zeeland in of richting..rotterdam..en anders breda.. allemaal vreselijk saai '( . Misschien idee om de Ardennen te doen .. is 2 uurtjes rijden van hier :P .. maar het idee vind ik :]

 
Laatst bewerkt:
Ah, dat klinkt wel goed. Lekker dichtbij. Afstand maakt me niets uit, zolang het weer maar goed is. Genoeg routes beschikbaar, nog mooie ook! En voor de stunters kunnen we ff langs industrieterrein-in-aanbouw gaan, waar van die lange, verlaten weggetjes liggen (met goej asfalt)...

Het klinkt alleen nog zo ver weg... volgend jaar.
 
ja lijkt me een toppie idee maar het wensenlijstje is onuitvoerbaar ben ik bang :? Kom dus ook uit roosendaal maar vind hier in de omgeving weinig leuks te rijden.. je gaat of zeeland in of richting..rotterdam..en anders breda.. allemaal vreselijk saai '( . Misschien idee om de Ardennen te doen .. is 2 uurtjes rijden van hier :P .. maar het idee vind ik :]
:} Geachte collega,
Leuk dat je gereageerd hebt, Wij hebben al heel wat stukjes route aan elkaar geknoopt, waarin inderdaad een stukje Roosendaal, achtmaal, belgie, Hoogerheide, bergen, zeeland, tholen, willemstad(de banaan), dinteloord, steenbergen, welberg,boomstraat :) :) kruisland, Roosendaal.
De weloverbekende route der 7 heerlijkheden dient grootschalig aangepast te worden oi. te veel stadsverkeer, spoorwegovergangen, stoplichten, en bulten.

:} met vriendelijke groetjes frans.

P.S. Rob troost zei me de groeten te doen aan Cecile :}
 
Laatst bewerkt:
Zo vond ik het maar niks dat je voor een deel van die route door half Bergen op Zoom moet rijden. En ook vond ik het niks dat de route bij met name Oudenbosch door te veel bebouwde kom gaat. Daarnaast zouden er ook leuke wegen te vinden moeten zijn in het Belgische deel bij Putte/Essen/Kalmthout die je aan de 7-heerlijkheden route zou kunnen vastplakken.

Misschien een aardig idee om de 7-Heerlijkheden-route te organiseren met wat alternatieven voor stukken 7-Heerlijkheden-route die wat minder zijn?

Voor collega`s op mijn werk en voor een choppertour had ik ooit een route uitgestippeld/georganiseerd en ik vond het best wel leuk dit te doen. Wat tips bij het uitstippelen/organiseren van een route (althans, dingen waar ik tegen aanliep :o ):

- kijk naar meerdere plekken waar je een stop kunt houden voor een bak
koffie/lunch/plaspauze. Zo was het voor de meesten toch te lang rijden voordat
de pauzeplaats werd bereikt die ik bij het uitstippelen van een route in
gedachten had.

- als er een datum geprikt is, de voorrijder zo kort mogelijk van tevoren de
route nog een keer laten rijden i.v.m. onverwachte wegopbrekingen zodat je nog
snel een alternatief kunt verzinnen.

Als het normaal/relaxed rijden is :] en niet gummen dan wil ik komend voorjaar best wel mee :] .
[/quote]

Op de rechte stukken rijden wij altijd 80/km uur :}
 
Kom uit Goes en 't lijkt me ook leuk om eens een MF tocht hier in deze contereien te doen. Vind het ook wel eens leuk om te gummen maar dat doe ik liever alleen en niet als je met een groep rijdt! Heb daar niet zulke goede ervaringen mee, en wil toch graag met eigen ( 2-wielig) vervoer naar huis. Ik lees het dus wel tzt als er zoiets gaat komen.
 
:} Geachte collega,
Leuk dat je gereageerd hebt, Wij hebben al heel wat stukjes route aan elkaar geknoopt, waarin inderdaad een stukje Roosendaal, achtmaal, belgie, Hoogerheide, bergen, zeeland, tholen, willemstad(de banaan), dinteloord, steenbergen, welberg,boomstraat :) :) kruisland, Roosendaal.
De weloverbekende route der 7 heerlijkheden dient grootschalig aangepast te worden oi. te veel stadsverkeer, spoorwegovergangen, stoplichten, en bulten.

:} met vriendelijke groetjes frans.

P.S. Rob troost zei me de groeten te doen aan Cecile :}
Ahhhh thanks Rob voor de groetjes :+ maar als ik mag zeggen ... moet de voorrijder op zijn minst een radardetectie op zijn fiets hebben zitten ;) want heb nl minder fijne herinneringen aan een rondje Zeeland '( ...Volgend jaar .. bah bah .. dat klinkt idd giga ver weg '(
 
Voor een rondje Rsd ben ik ook wel te vinden.
Volgend voorjaar ??? Kan ik net mijn nieuwe fietske ingereden hebben :9

Maarre, 7 heerlijkheden route, da's toch voor fietsers?

En ja, als er een voorrijder is met radardetector :}
vorige keer bij rondje Tholen heeeeel veeeeel geluk gehad......
 
Ahhhh thanks Rob voor de groetjes :+ maar als ik mag zeggen ... moet de voorrijder op zijn minst een radardetectie op zijn fiets hebben zitten ;) want heb nl minder fijne herinneringen aan een rondje Zeeland '( ...Volgend jaar .. bah bah .. dat klinkt idd giga ver weg '(
:} Zal ik vanavond gelijk doen als tie komt spelen :)
Rob en ik hebben allebei een goede neus voor radardetectie, maar
als er iemand is met zo'n apparaat dan zullen we daar zeker gebruik van maken.
Als je te ver Zeeland in gaat rijd je inderdaad voor "Paal".
Verder gebruiken we veel "prairie-wegen", rietgoorsestraat, Heide , Schansbaan,
Boomstraat, vroenhoutseweg etc. Als je wil kan ik je wel met je motor oppikken (in de kroeven of op de dijken) om je dit kleine rondje te laten zien,
nu het nog goed weer is want volgend jaar klinkt idd ver weg en dan kan je ook vast meedenken.
Wij houden als stelregel max.80km/u aan op de rechte stukken, flauw hè. :X
gr.fr. :}
 
Kom uit Goes en 't lijkt me ook leuk om eens een MF tocht hier in deze contereien te doen. Vind het ook wel eens leuk om te gummen maar dat doe ik liever alleen en niet als je met een groep rijdt! Heb daar niet zulke goede ervaringen mee, en wil toch graag met eigen ( 2-wielig) vervoer naar huis. Ik lees het dus wel tzt als er zoiets gaat komen.

:} Klinkt heel verstandig in mijn oren(maar soms kruipt het bloed naar O-) )
:} fr.
 
Op donderdag 06 november 2003 11:50 schreef fast frankie het volgende::} Zal ik vanavond gelijk doen als tie komt spelen :)
Rob en ik hebben allebei een goede neus voor radardetectie, maar
als er iemand is met zo'n apparaat dan zullen we daar zeker gebruik van maken.
Als je te ver Zeeland in gaat rijd je inderdaad voor "Paal".
Verder gebruiken we veel "prairie-wegen", rietgoorsestraat, Heide , Schansbaan,
F vd Boomstraat, vroenhoutseweg etc. Als je wil kan ik je wel met je motor oppikken (in de kroeven of op de dijken) om je dit kleine rondje te laten zien,
nu het nog goed weer is want volgend jaar klinkt idd ver weg en dan kan je ook vast meedenken.
Wij houden als stelregel max.80km/u aan op de rechte stukken, flauw hè. :X
gr.fr. :}

bij die bekeuring op Tholen was ik voorrijder en ik had geen bekeuring, maar of dat nou zo veel vertrouwen geeft :+

dat ik geen bekeuring kreeg was omdat ik hard door de bochten ging en daarna op het rechte stuk langzaam door hobbelde om de langzame groep bij te laten komen.

PS F vd Boomstraat heet in werkelijkheid Boomdijk 8-)
 
Goed idee...ik begin ook genoeg te krijgen van mijn vaste rondje...alhoewel die ook wel aardig is....Ik ga altijd via Breda door t bos richting België en dan door Zundert en via Zundert richting Roosendaal...maar ik sta open voor verandering :9 dus kom maar op....
 
[Verder gebruiken we veel "prairie-wegen", rietgoorsestraat, Heide , Schansbaan,
Boomstraat, vroenhoutseweg etc. Als je wil kan ik je wel met je motor oppikken (in de kroeven of op de dijken) om je dit kleine rondje te laten zien,
nu het nog goed weer is want volgend jaar klinkt idd ver weg en dan kan je ook vast meedenken]

Goed idee en leuk ..maar laat ff weten wannneer je gaat rijden...want heb hier nog iemand met een leuke fiets :] die af en toe ff los wil;P
 
[Verder gebruiken we veel "prairie-wegen", rietgoorsestraat, Heide , Schansbaan,
Boomstraat, vroenhoutseweg etc. Als je wil kan ik je wel met je motor oppikken (in de kroeven of op de dijken) om je dit kleine rondje te laten zien,
nu het nog goed weer is want volgend jaar klinkt idd ver weg en dan kan je ook vast meedenken]

Goed idee en leuk ..maar laat ff weten wannneer je gaat rijden...want heb hier nog iemand met een leuke fiets :] die af en toe ff los wil;P

Oki Doki *D
 
Goed idee...ik begin ook genoeg te krijgen van mijn vaste rondje...alhoewel die ook wel aardig is....Ik ga altijd via Breda door t bos richting België en dan door Zundert en via Zundert richting Roosendaal...maar ik sta open voor verandering :9 dus kom maar op....

--> Steenbergen --> Welberg --> re-af boomdijk, eind li-af prairie See you *D
 
Op dinsdag 04 november 2003 19:40 schreef fast frankie het volgende:
Wie heeft er zin om volgend voorjaar met ons een RR te rijden?
Is het leuk om dit te organiseren, en wat zijn de tips ?
Wat voor een afstand moet je aan denken ? 150-250 km ?


Onze persoonlijke voorkeuren gaan uit naar :

Geen flitspalen en andersoortige controlesystemen indien vermijdbaar !
Geen Stop(verkeerslichten) of spoorwegovergangen.
Geen of zo weinig mogelijk snelweg.
Goed wegdek, mooi landschap, leuke bochten.
Beperkte snelheid op de rechte stukken.
Goed groepsgevoel.

:} gr.fr.

Als het niet te snel gaat en het zijn niet alleen heren dan wil ook wel mee :]
 
Op dinsdag 04 november 2003 19:40 schreef fast frankie het volgende:
Wie heeft er zin om volgend voorjaar met ons een RR te rijden?
Is het leuk om dit te organiseren, en wat zijn de tips ?
Dan pas? Tis nu wel wat koud maar zo lang het droog is kan je heerlijk rijden hoor. Ik woon ook in de buurt, als de planning het toelaat doe ik mee.
 
Op dinsdag 04 november 2003 19:40 schreef fast frankie het volgende:
Wie heeft er zin om volgend voorjaar met ons een RR te rijden?

Count me in. Duurt nog lang '(

Hey Mys, hoe gaat het met de ouwe man en met zijn brommerd? Alle schade weer hersteld? Heeft ie nog steeds dezelfde Kawa?
 
[Verder gebruiken we veel "prairie-wegen", rietgoorsestraat, Heide , Schansbaan,
Boomstraat, vroenhoutseweg etc. Als je wil kan ik je wel met je motor oppikken (in de kroeven of op de dijken) om je dit kleine rondje te laten zien,
nu het nog goed weer is want volgend jaar klinkt idd ver weg en dan kan je ook vast meedenken]

Goed idee en leuk ..maar laat ff weten wannneer je gaat rijden...want heb hier nog iemand met een leuke fiets :] die af en toe ff los wil;P

*D Ik denk dat ik morgen 9 november 14.00 uur wel even buiten ga spelen, als het zulk weer is als vandaag.(rob is met de ducati's weg)
geen gumwerk voor arme kwakje en mij !
14.00 uur Kroevenlaan onder de televisietoren ( die is voor iedereen te vinden).
Mijn tel.nr. is 0165 - 55 98 75 .
tot ziens.
bye.gif

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan