Hele week in de fabriek gezeten en vanavond pas terug gekomen. Morgen een dagje met het vrouwtje op pad. Geen R1-tank tegen mijn ballen morgen.
M.b.t. de discussie over linksom/rechtsom: Het maakt mij geen zak uit. Je moet altijd door de bocht kijken en anticiperen. Wat maakt het dan uit waar je "tegenligger" vandaan komt en op welke helft jij zelf zit. Je tegenligger kan namelijk ook afwijken van zijn eigen helft.
Inventarisatie:
1)olifantenbocht
zicht: links/rechts gelijk (1:1)
crash: links kans op crash tegen meterkast en struiken, rechts gras in (0:1)
2)scherpe bocht einde recht stuk "achterkant"
zicht: links verder door bocht kijken dan rechts (1:0)
crash: links/rechts: beiden op gras. gelijk (1:1)
3)tussenknikje achterkant
zicht: links/rechts gelijk (1:1)
crash: links/rechts gelijk, gras struiken in. (1:1)
4)scherpe bocht achterkant bij doorgaande weg
zicht: links beter, rechts drukkere "achtergrond (bomen etc....), tevens bij laagstaande avondzon tegen het licht in kijken. Tevens kom je van de "drukke rechtdoorgaande weg" en draai je een rustigere weg in. Altijd veiliger dan van een rustige weg een drukke opdraaien (1:0)
crash: links vlieg je het gras op, de struiken in, rechts tegen de bomen aan overkant weg (1:0)
5)scherpe bocht bij vluchtheuvel
zicht: links/rechts gelijk (1:1)
crash: links/rechts gelijk (1:1)
6)rechte stuk doorgaande weg (zijstraatjes)
zicht: linksom gevaarlijker omdat je dichter bij de zijstraatjes zit, EN bij laagstaande zon zien ze je minder goed aankomen van die kant(0:1)
crash: links/rechts gelijk (1:1)
Zicht Crash Som
Links: 5 5 10
Rechts: 4 5 9
Ik heb geen statistisch onderzoek gedaan naar het aantal auto´s en vanuit welke richting ze het circuitje opdraaien. Misschien wil een van jullie komende maanden eens elke week een paar avonden gaan posten en turven
Mijn conclusie: het maakt niet veel uit of je nu links- of rechtsom rijdt. Kijk gewoon uit je doppen en rij op de doorgaande weg met normale snelheid
.