filmpje is prive, kan m niet zien
Check je koppelingsmembraam eens. Zit direct achter het koppelingsdeksel.
Je koppeling is vacuumondersteund. Als er een minimaal gaatje in het membraam zit wordt er olie aangezogen en uiteindelijk verbrand. Is een relatief veel voorkomend euveltje bij deze blokken en in een kwartiertje te controleren. Dit in tegenstelling tot je klepseals.
Het membraam zit direct achter je koppelingsdeksel. Dus rechts. 8 imbussen losdraaien en deze loshalen. Het membraam is tevens pakking van het deksel.
[afbeelding]
Als die fiets al warm was tijdens het starten ná 20 minuten gereden te hebben dan moet je jezelf toch eens af gaan vragen hoe er olie verbrand kan worden en er dus zo'n blauwe "pluim" kan ontstaan zonder (achtergebleven) olie in de cylinders.
Laat ik het zó zeggen: Een nieuwe paus vanwege "Witte" rook ga je zó niet introduceren.
Olie lekkage langs de kleppen lijkt mij de meest voor de hand liggende rede.
Dit is zeker het onderzoeken waard, dank je.
Ik neem aan dat hiervoor de olie er weer uit moet?
Ik vraag me af hoe door dat lekke membraan de olie dan in de verbrandingsruimte moet komen.
Ik vraag me af hoe door dat lekke membraan de olie dan in de verbrandingsruimte moet komen.
Ik vraag me af hoe door dat lekke membraan de olie dan in de verbrandingsruimte moet komen.
Nee, door de kleppen juist dicht te houden. Je zet de cilinder onder druk via het bougiegat (met het onderstuk van een bougie met daarop een persluchtnippel gelast; mogelijk kun je die dingen zo kopen), demonteert de klepveren, vervangt de klepsteelrubbers en monteert de veren weer. Op die manier hoef je de kop niet te verwijderen.Ik heb ooit eens gelezen dat klepseals vervangen kunnen worden door met perslucht de kleppen open te zetten