Rosmalen Autotron

Ze stonden aan het eind nog gewoon te koop , wat wel goed verkocht waren crossers ,daar hing overal een bordje verkocht op
Waar wil je tegenwoordig nog crossen?
Voorheen kon je je hier op de Veluwe nog prima uitleven. Heb nog wel oude brommers helemaal afgeragd.
Daarna kon het alleen nog op bepaalde cross-baantjes. Bijv midden op de Ginkelse heide. Maar ook dat mag al lang niet meer.
Tegenwoordig mogen op de hei niet eens model-vliegtuigjes de lucht in. Want dan wordt het heidekevertje wakker. :X
 
Waar wil je tegenwoordig nog crossen?
Voorheen kon je je hier op de Veluwe nog prima uitleven. Heb nog wel oude brommers helemaal afgeragd.
Daarna kon het alleen nog op bepaalde cross-baantjes. Bijv midden op de Ginkelse heide. Maar ook dat mag al lang niet meer.
Tegenwoordig mogen op de hei niet eens model-vliegtuigjes de lucht in. Want dan wordt het heidekevertje wakker. :X
Je moet ze eens de kost geven die een paar crossers tot in de puntjes gerestaureerd hebben staan , vooral in Brabant zijn ze erg populair
 
De meeste sportieve 2takt brommers en motoren betaal je tegenwoordig de hoofdprijs voor.
Vriend van mij was er ook met zijn kraam en had zijn Honda RS 250 R meegenomen.
Die was snel weg tegen de hoofdprijs.
Bepaald spul blijft toch gewild enkel iedereen denkt tegenwoordig snel goud in handen te hebben...
 
Nee, ik droomde NIET.
Ook mijn pa was niet de sponsor. Die zei: Als je een brommer wil dan laat je de handjes maar wapperen.

Voordat ik 16 werd, had ik een krantenwijkje.
Eeeeeh: krantenWIJK: Dikke Telegraaf met soms 120 pagina's naar 200 adressen, 6x in de week.
Ik weet nog dat Kreidler tijdenlang voor fl 1256 bij de fietsenwinkel in de etalage stond.
Net voordat ik jarig zou worden en 'm zou gaan bestellen, ging de prijs ineens naar fl 1294. <snif>
Was ik niet blij mee, want daarvoor moest ik weer 1 week extra met de kranten op pad.
Toch stond er op mijn 16e verjaardag een nieuwe brommer in de tuin!

fl 1294 = € 585 Daarvoor had je toen een 'nieuwe'.
Nu vragen ze voor een gerestaureerde soms bijna het 10-voudige.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Kreidlertje in 1986 verkocht voor 1300 gulden en voor hetzelfde geld een dikke Suzuki GT750 gekocht die ik nog steeds heb.
 
volgens mij moest ik 2000€ betalen , was wel eentje met Chrome motor covers , dikwijls met mijn neus tegen het raam staan te kijken bij de brommerwinkel
En hoewel ik er erg blij mee was heb ik geen enkele behoefte om er nu weer eentje te kopen
 
Ik heb ook bij een stand staan kijken die carters voor kreidler maakte en cylinders van 130 cc
Dat spul zag er heel mooi uit,ook maakte hij er waterkoeling op
En zes versnellingsbakken,dan zou zo,n kreidler best lekker lopen
 
Ik heb ook bij een stand staan kijken die carters voor kreidler maakte en cylinders van 130 cc
Dat spul zag er heel mooi uit,ook maakte hij er waterkoeling op
En zes versnellingsbakken,dan zou zo,n kreidler best lekker lopen
Dat zag er inderdaad heel mooi uit.
 
volgens mij moest ik 2000€ betalen , was wel eentje met Chrome motor covers , dikwijls met mijn neus tegen het raam staan te kijken bij de brommerwinkel
En hoewel ik er erg blij mee was heb ik geen enkele behoefte om er nu weer eentje te kopen
Vroeger ook Berini, Puch, Zundapp en Yamaha gereden.
Maar vergeleken met een motor ziet het er nu zo "ieniemienie" uit.
En dan die prijzen.
 
het leuke is eraf allemaal,zijn vaak geen liefhebbers of berijders meer maar investeerders
Nee, dat is ook weer niet waar.

Ik doe wel vaker met mijn Vespa Ciao brommer-oldtimer ritjes.
Daar is een oude bromfiets oke, maar een Ciao dat KAN eigenlijk niet. Ik stoor me daar niet aan.
Wil je ECHT meedoen, dan natuurlijk een 'mooie' Zündapp. Maar dat kost idd wel wat.

Veel eigenaren van oude brommers zijn er maar wat trots op en rijden er zeker wel mee.
Afgelopen zomer in Friesland een rit gedaan. Mss wel 500 oudjes aan de start. En de meeste van vóór 1990.
 
Terug
Bovenaan Onderaan