Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.892
- 16.627
Dit jaar moet je helm mee bij de motorkeuring.Moest een motor met kenteken zijn toch, ga in mei weer twee dagen Assen maar wil eigenlijk nog wel een dag of wat cpz er voor meepakken
Er is aangekondigd dat ze er serieus op gaan controleren.
(Pak heb je dan wel aan als het goed is..)
Maar dit is puur voor de MAC Zandvoort.
Artikel 3 - Motorfiets
1 Iedere motorfiets zal voor het vrijrijden gekeurd worden door of namens het bestuur.
2 De keuring geschiedt op die wijze en met die apparatuur die het bestuur goed acht.
3 Het vrijrijden is slechts toegestaan met een voor het gebruik op de openbare weg goedgekeurde en uitgeruste motorfiets. Desgevraagd dient het kentekenbewijs van de motorfiets getoond te worden.
4 De motorfiets dient te voldoen aan de
-a wettelijke vereisten voor gebruik op de openbare weg,
-b (technische) vereisten die voor een veilig vrijrijden noodzakelijk zijn, alsmede
-c (technische) vereisten die voor het gebruik daarvan op het betreffende circuit noodzakelijk en/of voorgeschreven zijn.
5 In aanvulling op en in afwijking van de hier vorenstaande technische vereisten, dient de motorfiets te voldoen aan de eisen zoals die vermeld zijn in Bijlage A bij dit reglement.
BIJLAGE A
In aanvulling op en in afwijking van de technische vereisten zoals vermeld in artikel 3, dient de motorfiets te voldoen aan de navolgende eisen.
1 Aan en/of op de motorfiets mogen zich geen uitstekende en/of niet tot de standaard uitrusting van de motorfiets behorende onderdelen, koffers, sloten of accessoires bevinden.
2 De handles, voetsteunen, uitlaat en dergelijke moeten goed vastzitten. De handles moeten zijn voorzien van afgeronde uiteindes.
3 Het balhoofd, de voor- en achterwielen en de voor- en achtervork moeten spelingsvrij zijn.
4 Remmen moeten zowel vóór als achter goed functioneren en de remblokken en/of -voeringen moeten voldoende voeringsmateriaal hebben.
[Opmerking: Op het circuit wordt er zoveel meer gevraagd van de remblokken ten opzichte van het weggebruik, dat de temperatuur veel eerder te hoog wordt en er verglazing van de remblokken en koken remvloeistof kan optreden. Ook kan de slijtage dan zo hard gaan dat remvoering geheel verdwijnt.]
5 De remleidingen mogen niet verouderd zijn en/of scheurtjes vertonen.
6 De remvloeistof moet op niveau en mag niet verouderd zijn. [Opmerking: Dit in verband met het lagere kookpunt door vocht in de olie.]
7 De voorvork, de remleidingen, het motorblok en het koelsysteem moeten lekvrij zijn.
8 De motorfiets dient voorzien te zijn van ofwel een origineel uitlaatsysteem met originele demper(s), ofwel een niet origineel uitlaatsysteem en/of niet originele demper(s),
mits deze:
1) van het type "reflectiedemper" is (zijn) en
2) statisch gemeten minder dan 96 dB(A) produceert (produceren),
waarbij bedoeld wordt met:
originele uitlaat/demper: de "eerste montage" uitlaat en/of demper vanuit de fabriek, RDW goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg en in goede staat (geen los binnenwerk en niet "verbouwd").
Niet originele uitlaat/demper: een originele uitlaat en/of demper van een ander type motorfiets of een vervangingsuitlaat of -demper van merken als Laser, Bos, BSM, etc.
reflectiedemper: Een demper die, onder andere, gebruik maakt van kamers gescheiden door schotten. Dit in tegenstelling tot een absorptiedemper die alleen bestaat uit een geperforeerde buis omwikkelt met een dempend materiaal.
Indien van begin tot eind door de demper kan worden gekeken (of er een "peilstok" doorheen gestoken kan worden), is er geen sprake van een reflectiedemper en is de demper niet toegestaan.
Statische meting: een geluidsmeting, waarbij het geluid gemeten wordt bij stilstaande motorfiets, op dezelfde hoogte als, en onder een hoek van 45° en op een afstand van 50 cm van de uitmonding van de uitlaat.
9 Een motorfiets mag tijdens het rijden niet meer geluid produceren dan 100 dB(A).
10 De bandenspanning moet in orde zijn en de banden moeten ruim voldoende profiel hebben. [Opmerking: Vooral bij een nat wegdek is het wettelijk minimum niet voldoende gezien de snelheid en de hoeveelheid water die dan afgevoerd moet worden.]
11 De ventieldopjes moeten aanwezig zijn. [Opmerking: Dit in verband met vuil en zand in het ventiel. Hierdoor kan er lucht weglopen. Ook door de middelpuntvliegende kracht kan bij een al zachte band het ventiel gaan lekken.]
12 De motorfiets dient aan de achterzijde voorzien te zijn van een door het bestuur uit te reiken nummerplaat. De nummerplaat dient goed leesbaar te zijn. De nummerplaat dient deugdelijk te zijn bevestigd. [Opmerking: Om verlies tijdens het vrijrijden te voorkomen, moet de nummerplaat met boutjes en vleugelmoeren vastgezet zijn.]
BIJLAGE B
In aanvulling op en in afwijking van de technische vereisten zoals vermeld in artikel 4, dient de deelnemer te voldoen aan de navolgende eisen.
1 De rijder dient geheel gekleed te zijn in deugdelijke beschermende, lederen motorkleding, die niet overmatig beschadigd is.
2 Het motorpak moet uit één geheel bestaan, maar een broek en jas die rondom met elkaar verbonden zijn door een rits is toegestaan
3 De handschoenen en laarzen dienen bedoeld te zijn voor het motorrijden.
4 De helm moet specifiek voor het motorrijden geschikt zijn. De helm moet goed passen en mag niet beschadigd zijn. Het vizier moet eveneens goed passen en moet een goede doorzicht bieden.
Laatst bewerkt: