Waarom kijk je niet op rst,futura en caponord forum hier daar zit afhankelijk van b.j. hetzelfde rotax blok in.
Mogelijk stationair klep vervuild.
Kijk eens bij caponord daar zit de specialist voor het rotax gebeuren onze Staley bobly !
Het Rotax blok is inderdaad hetzelfde, maar daar houden de vergelijkingen op.
Stanley is inderdaad een goede vent.
Maar het probleem ligt vermoedelijk niet in het mechanische gedeelte van het V990 blok.
Maar is louter een elektrisch probleem
Volgens mij zijn dit de symptomen van een kapotte omvalsensor.
Als het een kapotte omvalsensor zou zijn, dan zou de motor uitgaat maar zouden de dashboard verlichting etc blijven branden.
Gezien het bij TS het geval is dat alle verlichting uit gaat... sluit ik persoonlijk die sensor uit.
Mijn persoonlijke suggestie zou zijn om te het contact slot uit te sluiten.
Met een lopende motor klein beetje rommelen aan de sleutel zelf bevestigd dit.
Altijd bereden met een zware bos sleutels aan de contactsleutel kan dit veroorzaken (=versleten slot).
Daarnaast de zijstandaard schakelaar even door-verbinden.
Bij mijn RST was dit het probleem
Check ook even de kabelboom aan de linkerkant van de motor bij de topkuip.
Deze stekkers (zowieso alle stekkers) zijn gevoelig voorvervuiling en kunnen een spraytje contactspray gebruiken.
EDIT
/ Ik overlees 1 belangrijk detail.. De klok springt op nul! Dit sluit de contactsleutel in mijn ogen uit.. Maar ik zou het toch even checken.