Runner 180cc Malossi start niet gelijk

Lecson

MF'er
14 mrt 2006
181
0
Nederland
Ik heb nu een op een Runner 125cc sp een 172cc malossi cilinder erop.

Hij rijd best goed trekt vooral rond de 70km/p veel harder naar de top.(merkbaar)

Probleem is bijv, als ik vanmmidag ermee heb gereden en wil die avondstarten dan start die niet direct. ook niet dmv kicken. duurt heeel lang om hem te starten.
Waar licht dit aan?

En hoeveel slag moet de luchtschroef opengedraait worden

Runner SP:
rolletjes zijn verhoogd naar malossi 14grm.
en er zit een 20.5mm carb er op met sproeier 90
 
Luchtschroef helemaal dicht draaien, dan 1,5 slag open, dat is standaard.

Daarna om goed af te stellen, met warme motor, stationair laten draaien, stel de stationair schroef omhoog zodat het toerental wat omhoog gaat. Dan de luchtschoef heen en weer draaien, zoek het punt op waarbij het hoogste toerental word bereikt, daarna statonair schroef weer terug draaien naar gewenst stationair toerental.
 
Laatst bewerkt:
Ga toch naar iemand met een rollerbank, je gaat hem zelf never goed zo goed krijgen als dat hun met 1/2 uurtje / uurtje voor elkaar krijgen. Hun maken gebruik van een lambdasonde die ze in je uitlaat hangen en waarmee ze je verbrande mengsel meten (luchtdeeltjes)

Heb je namelijk al een verkeerde hitte graad bougie in jecilinder zitten dan geeft die een verkeerde indicatie, is deze al wel goed is het vaak ergggggg slecht af te lezen.

Ik was laatst voor 50 euro afstellen klaar, daarbij hebben ze gekeken naar rollen, sproeier

resultaat, voorheen een dip en dan beheestt op trekken, nu gelijk op het achterwiel, hij reed naar mijn inziens toen goed op sproeier 100 met een dip onderin bleek dus veeeeeeeeeel te klein (mazzel dat ik geen schade heb door arm mengesel) nu 115
 
12.5 gram malossi rollers moet je hebben.
en 28 mm keihin carberateur.
dan weet je niet wat je meemaak.
zou je choke kunnen zijn.
 
Alpinar, hoe kan jij nou weten wat voor gewichtjes de TS moet gebruiken? ;)

Het toerental moet uitkomen op het max vemogen van cilinder en uitlaat. Ook heeft het nog te maken met welke drukveer er gebruikt word... dus om zomaar iets te roepen....
 
Alpinar, hoe kan jij nou weten wat voor gewichtjes de TS moet gebruiken? ;)

Het toerental moet uitkomen op het max vemogen van cilinder en uitlaat. Ook heeft het nog te maken met welke drukveer er gebruikt word... dus om zomaar iets te roepen....


euuhm zomaar nee,heb dit al bij 3 runners gezien.
alle 3 125cc daarom ook in trek omdat malossi een mooie vervangende cillinder heb daarvoor. :+
 
haha ok ;)

Het zal best een juiste richtlijn zijn maar iedere scoot is anders ben ik van mening. Dus als je zeg: begin maar met x gewicht voor z'n setup, dan volg ik je helemaal.

Nu weet ik niet hoe een Runner 125/180 reageerd op verschillende gewichtjes maar mijn ervaring is dat een tiende van een gram al een groot verschil maakt.... maaja, mss zit ik er naast natuurlijk ;)
 
Hey, Ik zie dat je een 172 cc malossie cilinder op een runner 125 hebt gezet. Ik heb zelf ook een 125 maar ik wil daar een 180 cc cilinder op. Is dit mogelijk? Want ik heb gehoord dat de vertanding anders is.

Ik heb nu een op een Runner 125cc sp een 172cc malossi cilinder erop.

Hij rijd best goed trekt vooral rond de 70km/p veel harder naar de top.(merkbaar)

Probleem is bijv, als ik vanmmidag ermee heb gereden en wil die avondstarten dan start die niet direct. ook niet dmv kicken. duurt heeel lang om hem te starten.
Waar licht dit aan?

En hoeveel slag moet de luchtschroef opengedraait worden

Runner SP:
rolletjes zijn verhoogd naar malossi 14grm.
en er zit een 20.5mm carb er op met sproeier 90
 
Hallo,

Ik heb een runner fx 125 cc 2 tact. Ik wil hier een 180 cc op. Is dit mogelijk? Want ik heb gehoord dat de vertanding van een 125 is anders dan die van een 180 en dat je de carter moet frezen ofzo.. Wie kan me hiermee helpen?
 
orginele cilinder past niet zonder aan passingen, als je passend wil maken dan moet je je blok uitfrezen
 
Ik heb het nu goed gekregen start direct elektrisch of kick
Was kwestie van hele tijd spelen met luchtschroef.

Als je een 125cc hebt dan kun je een malossi er opzetten of laten uitfrezen en dan een gilardoni 180cc erop zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan