S1000R valt uit tijdens het rijden.

Lucifer1987

MF'er
2 mrt 2019
157
19
Net een stukje gereden en t volgende gebeurde: Gewoon gestart, netjes warm gereden en na een goeie 20 min trok ik (voor mijn doen) een paar x lekker door tot de 8000\8500 toeren.
Zo plots onder het rijden viel de motor uit, en ook display was dood.
Koppeling in gedaan, en de rode STOP knop ingedrukt en toen weer gestart zoals normaal en alles deed t weer.
Na 5 minuut weer het zelfde, dood display enz. Weer koppeling in en stop en opnieuw gestart. Toen maar naar huis gereden.

Iemand al een klein idee wat hier aan de hand kan zijn? Motor heeft nog beurt gehad zaterdag. Hier word ik niet vrolijk van met zon dure fiets.
 
Kan toeval wezen Maar dan wel 2x.

Slecht contact van een stekker kan dus t probleem wezen. Corrosie of niet goed erin zitten?
Ik heb een keer een draadbreuk gehad net achter het contactslot, je zoekt je wezenloos omdat de mantel geheel onbeschadigd was. Soms leek het alsof het alleen bij linksaf gebeurde en dan ineens alleen bij het uitveren van de voorvork. Daar word je moe van.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Het wegvallen van alle spanning, incl dashboard, vandaar dat ik dacht aan dat circuit.

Als er geen juiste transponder gelezen wordt bij het omdraaien van de sleutel gaat het dashboard wel gewoon aan.

Schema pakken, en het probleem zit tussen de accuplus en de geschakelde plus naar de regeleenheid, met daartussen onder andere een hoofdzekering en het contactslot, of tussen de accu minpool en het laatste gemeenschappelijke massapunt. Dit is geen rocketscience voor een motorzaak en dit heeft ook geen drol te maken met alle systemen die er op die fiets zitten. Als dit gelul blijft en TS heeft geduld tot week 18 wil ik er wel even naar kijken, maar ik zit in amsterdam.
 
Ik heb een keer een draadbreuk gehad net achter het contactslot, je zoekt je wezenloos omdat de mantel geheel onbeschadigd was. Soms leek het alsof het alleen bij linksaf gebeurde en dan ineens alleen bij het uitveren van de voorvork. Daar word he moe van.
Ja word je zeker moe van. Nog maar 50 km gereden. Maargoed. Hun hebben hem ook als zijnde goed verkocht en dat weet ik ook wel zeker. Dit wist niemand.
 
Als er geen juiste transponder gelezen wordt bij het omdraaien van de sleutel gaat het dashboard wel gewoon aan.
Ik neem dit meteen voor waar aan.
Schema pakken, en het probleem zit tussen de accuplus en de geschakelde plus naar de regeleenheid, met daartussen onder andere een hoofdzekering en het contactslot, of tussen de accu minpool en het laatste gemeenschappelijke massapunt. Dit is geen rocketscience voor een motorzaak en dit heeft ook geen drol te maken met alle systemen die er op die fiets zitten. Als dit gelul blijft en TS heeft geduld tot week 18 wil ik er wel even naar kijken, maar ik zit in amsterdam.
Dat circuit is toch het enige dat alles afschakelt, dacht dat de dodemansknop daarbij hoorde, niet dus. 👍🏻
 
Als er geen juiste transponder gelezen wordt bij het omdraaien van de sleutel gaat het dashboard wel gewoon aan.

Schema pakken, en het probleem zit tussen de accuplus en de geschakelde plus naar de regeleenheid, met daartussen onder andere een hoofdzekering en het contactslot, of tussen de accu minpool en het laatste gemeenschappelijke massapunt. Dit is geen rocketscience voor een motorzaak en dit heeft ook geen drol te maken met alle systemen die er op die fiets zitten. Als dit gelul blijft en TS heeft geduld tot week 18 wil ik er wel even naar kijken, maar ik zit in amsterdam.
Naar Amsterdam rijden is voor mij geen probleem.
Ik wil er Ook wel voor betalen. Hoop dat t probleem dan wegblijft
Ik ben van de 27ste tot de 3de op vakantie. Dus week 18 ben ik evt zaterdag vrij. Mocht t probleem zich nog voordoen
 
Naar Amsterdam rijden is voor mij geen probleem.
Ik wil er Ook wel voor betalen. Hoop dat t probleem dan wegblijft
Ik ben van de 27ste tot de 3de op vakantie. Dus week 18 ben ik evt zaterdag vrij. Mocht t probleem zich nog voordoen

Het wordt er wel eentje uit de categorie zet maar neer en dan ga ik er even rustig naar kijken. Mocht ik uitgebreidere diagnosetools nodig hebben dan kan ik altijd even verderop naar de bevriende dealer rijden en me uitleven met de diagnosecomputer, maar het wordt geen ‘klaar terwijl u wacht’ verhaal... :)
 
Het wordt er wel eentje uit de categorie zet maar neer en dan ga ik er even rustig naar kijken. Mocht ik uitgebreidere diagnosetools nodig hebben dan kan ik altijd even verderop naar de bevriende dealer rijden en me uitleven met de diagnosecomputer, maar het wordt geen ‘klaar terwijl u wacht’ verhaal... :)
Daar kan ik Me wel in vinden. Moet dan dinsdag toch weer voor 2 weken aan boord.
 
Is het niet verstandig om het contact met de verkopende partij even af te wachten?

Met alle respect, als er nu een derde aan de motor gaat sleutelen dan zegt de verkoper ook "dat is niet onze fout".

Persoonlijk zou ik het heel even afwachten.
 
Is het niet verstandig om het contact met de verkopende partij even af te wachten?

Met alle respect, als er nu een derde aan de motor gaat sleutelen dan zegt de verkoper ook "dat is niet onze fout".

Persoonlijk zou ik het heel even afwachten.
Daar heb je wel een goed punt indd. Nog niet zover nagedacht. Stiekem hoop ik dat het 1 van de stekkers was en t Nu weg blijft.

Ik laat er zwz een quickshifter opzetten bij de BMW dealer dus Zal hun mening ook eens vragen.
 
Daar heb je wel een goed punt indd. Nog niet zover nagedacht. Stiekem hoop ik dat het 1 van de stekkers was en t Nu weg blijft.

Ik laat er zwz een quickshifter opzetten bij de BMW dealer dus Zal hun mening ook eens vragen.
Met die quickshifter zou ik ook wachten tot het probleem gevonden is.
 
Daar heb je wel een goed punt indd. Nog niet zover nagedacht. Stiekem hoop ik dat het 1 van de stekkers was en t Nu weg blijft.

Ik laat er zwz een quickshifter opzetten bij de BMW dealer dus Zal hun mening ook eens vragen.

@ronk heeft hier gelijk. Stel dat het probleem alsnog optreed en je wil de koop gaan ontbinden, kan het zijn dat de verkoper weigert. Immers zou het probleem kunnen zijn veroorzaakt door deze ingreep en valt er niet meer aan te tonen dat het gebrek tijdens de aankoop er was.

Been there, done that: Alleen was het met een auto die 1 liter olie per 600km verbruikte en na een tijdje ging tikken / ratelen. Doordat ik zelf bij mijn eigen garage een grote beurt had laten verrichten ontstond er discussie en juridisch getouwtrek. Als het even kan wil je dat echt voorkomen, wordt niemand beter van.
 
Heb je ook grote voorwerpen aan je sleutelbos? Ik heb het twee keer gehad op mijn motor dat de wind tegen de afstand bediening van de garagedeur en de motor aan blies waardoor deze een stukje om draaide en daardoor de motor van het contact ging. Toen schrok ik me ook wezenloos. na de tweede keer kwam ik hier achter en nadat ik dit van mijn sleutelbos had gehaald was het over.
 
Heb je ook grote voorwerpen aan je sleutelbos? Ik heb het twee keer gehad op mijn motor dat de wind tegen de afstand bediening van de garagedeur en de motor aan blies waardoor deze een stukje om draaide en daardoor de motor van het contact ging. Toen schrok ik me ook wezenloos. na de tweede keer kwam ik hier achter en nadat ik dit van mijn sleutelbos had gehaald was het over.
Nope, alleen de sleutel met een aanhangertje van barbier. Klein lusje is dat
 
Niet alles gelezen, je moet weten wat wel en wat niet meer werkt als de motor uit valt, dan zoek je in een bedradingsschema op wat waar en op wat zit aangesloten, zo kun je in ieder geval het gebied verkleinen waar je in moet zoeken.

Over het algemeen moet het juist makkelijker te vinden zijn als de hele zooi uit valt, meestal (met ouwe zooi in ieder geval) hoe meer er uit valt, hoe dichter bij de bron (stroom voorziening) je moet zoeken
 
Ik probeer mee te denken, misschien is dit idee iets:

sluit een diagnosestekker aan, ga dan gewoon rijden. Als de motor uitvalt moet het diagnose apparaat de foutcode "gevangen" hebben.
Nu is het zo, dat als alle accuspanning wegvalt, de diagnose gewist wordt. Even op YouTube gekeken. Daar heeft een Duitser een OBD Link MX diagnosestekker. Die heeft hij permanent aan z'n motor gekoppeld en om te voorkomen dat diagnose wegvalt bij het wegvallen van de accuspanning (via contactslot), heeft hij de + van de diagnosestekker rechtstreeks aan de accu gehangen.

Uitlezen kan via je mobiel, vanwege een bluetooth koppeling tussen de OBD Link MX diagnosestekker en je Android mobiel. Nadeel: diagnosestekker kost rond de € 100.

De links:



 
Ik probeer mee te denken, misschien is dit idee iets:

sluit een diagnosestekker aan, ga dan gewoon rijden. Als de motor uitvalt moet het diagnose apparaat de foutcode "gevangen" hebben.
Nu is het zo, dat als alle accuspanning wegvalt, de diagnose gewist wordt. Even op YouTube gekeken. Daar heeft een Duitser een OBD Link MX diagnosestekker. Die heeft hij permanent aan z'n motor gekoppeld en om te voorkomen dat diagnose wegvalt bij het wegvallen van de accuspanning (via contactslot), heeft hij de + van de diagnosestekker rechtstreeks aan de accu gehangen.

Uitlezen kan via je mobiel, vanwege een bluetooth koppeling tussen de OBD Link MX diagnosestekker en je Android mobiel. Nadeel: diagnosestekker kost rond de € 100.

De links:



Codes worden gewoon opgeslagen...
 
Na controle bleek er een stekker los te zitten die bij bepaalde vibratie contact kon maken met het frame.
Deze motor heb ik overigens niet meer. Heb nu de r1200gs.

wat een super cryptisch einde op dit verhaal.. :/ wat voor stekker was dat dan in vredesnaam dat het hele boordnet uit valt. 99% van de stekkers op die motor zijn gesealde stekkers, bijzonder moeilijk om massa mee te maken, zonder dat je ze compleet uit elkaar pulkt...
 
wat een super cryptisch einde op dit verhaal.. :/ wat voor stekker was dat dan in vredesnaam dat het hele boordnet uit valt. 99% van de stekkers op die motor zijn gesealde stekkers, bijzonder moeilijk om massa mee te maken, zonder dat je ze compleet uit elkaar pulkt...
Dat is alles wat mij verteld was toen. Meer wisten ze zelf niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan