ik mag toch wel verwachten dat ik de motor gewoon kan gebruiken na 3 weken stilstand?!?
Andere reparateur zoeken, onzin van die benzineja dat dacht ik ook en zou ik toch ook niet het zelfde probleem direct weer hebben.
ik heb gevraagd of ik "garantie" heb op deze reperatie...
maar het antwoord was dat ze er ook niets aan kunnen doen, omdat het aan de benzine samenstelling zou liggen
maar ik mag toch wel verwachten dat ik de motor gewoon kan gebruiken na 3 weken stilstand?!?
ja dat dacht ik ook en zou ik toch ook niet het zelfde probleem direct weer hebben.
ik heb gevraagd of ik "garantie" heb op deze reperatie...
maar het antwoord was dat ze er ook niets aan kunnen doen, omdat het aan de benzine samenstelling zou liggen
maar ik mag toch wel verwachten dat ik de motor gewoon kan gebruiken na 3 weken stilstand?!?
Gewoon garantie claimen....
En wil hij niet meewerken, stel hem dan in gebreken middels aangetekende brief.
Geef hem 2 weken de tijd om schriftelijk te reageren. Doet hij dat niet, is hij in gebreke.
Hierna kun je de geschillencommissie inschakelen, of eventueel bovag als hij aangesloten is.
Volgens de dealer komt het de laatste tijd veel voor dat hij benzine lekkende motoren binnen krijgt, hij zegt dat er iets aan de samenstelling van de benzine is veranderd waardoor bijvoorbeeld de vlotters gaan vast zitten.
Nee, er zit wel een kern van waarheid in, de benzine is een aantal jaren geleden qua samenstelling wel degelijk veranderd. Gevolg is dat benzine nu sneller vergomt en een mindere "houdbaarheidstermijn" heeft als vroegah.
Maar 3 weken??? Da's onzin. Je praat dan over maanden.
Heeft je motor een benzinekraantje?
Zoja, laat deze open staan als je de motor weg zet. Dan wordt de verdampte benzine weer aangevuld en dit zorgt ervoor dat je vlotters gangbaar blijven...
Als je de benzinekraan dicht doet verdampt de benzine en zakt de vlotter zodat er weer nieuwe benzine in kan komen. Aangezien de kraan dan dicht is komt dat er niet en koekt het vuil aan met een vlotterstand die open is.
Zet je verzolgens de kraan weer open, zitten de vlotters vast en sluiten daardoor de toevoer niet meer af wat vervolgens uit in het overlopen van je vlotterkamers. Dat is dan wat je uiteindelijk ziet.
Laat even weten of dit het is, ivm mijn kennis
Dat deed ik vroeger, gaat op den duur wel vervelen als je het, zoals ik, bijna iedere dag deed...en al die benzine die verdampt laat dan dus juist gom achter in de vlotterbakken!
Dan kan je beter een eventueel aanwezig kraantje tegen het einde van je rit dichtdraaien en de vlotterbakken (evt met choke-hulp) leegrijden.
Toen ik een maand geleden mijn Intruder 1400 wilde starten (winter stil gestaan), startte hij dus niet en lekte benzine.
Heb toen de motor bij de dealer gehad om het te verhelpen, kosten 300euri, carborateur schoon gemaakt. Volgens de dealer komt het de laatste tijd veel voor dat hij benzine lekkende motoren binnen krijgt, hij zegt dat er iets aan de samenstelling van de benzine is veranderd waardoor bijvoorbeeld de vlotters gaan vast zitten.
Vervolgens heb ik de motor weer 3 weken niet gebruikt en weer het zelfde probleem, niet starten en benzine lekken. Nu zegt de dealer dat wanneer ik de motor niet regelmatig gebruik dit probleem steeds weer terug zal komen.
Dit kan toch niet waar zijn?!?
Dan zouden alle hobby motorrijders met de carburatiemotor dit namelijk toch ook moeten krijgen...
Wie kan mij helpen...