SC-Project Oval Exhaust DB-killer losmaken

Prullebakje

Die hard MF'er
3 aug 2018
316
163
Groningen
Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum als lid maar ik heb het al wel meerdere keren bekeken. Ook weet ik dat er vaker gesproken wordt over het loshalen van de DB-killers. Overigens kan ik niet iemand vinden die hetzelfde soort "probleem" heeft als dat ik heb. Ik heb namelijk een SC-Project Oval Exhaust gekocht voor mijn lieftallige Z900e en deze zit, naast een ring, vast met een klein lasnaadje. Er is niet veel werktruimte om deze los te krijgen zoals op de foto te zien is maar wie weet heeft er iemand handige tips of tricks voor mij? Ik wil hem er graag uithebben vanwege circuit rijden en natuurlijk ook wel eventjes om te horen hoe dat dan klinkt.

Ik hoor graag van jullie!
full
 
Zou je niet met een tip kunnen helpen. Maar is het niet zo dat je op het circuit juist een db-killer moet gebruiken vanwege de geluid eisen deze tijd?
 
Een schroevendraaier heb ik al geprobeerd, dit geeft enkel lichte krasjes.

Wat betreft de geluidsnormen, deze zijn aanwezig ja maar van mede Z900 gebruikers heb ik gehorod dat zij zonder db killer rijden op het circuit. Natuurlijk zal het per uitlaat verschillen dus deze zal ik dan in mijn rugtas meenemen met de ring om hem weer eventueel terug te plaatsen. Ik zal het eens een poging geven, mochten er nog meer zijn met handige tips dan hoor ik het graag!
 
Een schroevendraaier heb ik al geprobeerd, dit geeft enkel lichte krasjes.

Wat betreft de geluidsnormen, deze zijn aanwezig ja maar van mede Z900 gebruikers heb ik gehorod dat zij zonder db killer rijden op het circuit. Natuurlijk zal het per uitlaat verschillen dus deze zal ik dan in mijn rugtas meenemen met de ring om hem weer eventueel terug te plaatsen. Ik zal het eens een poging geven, mochten er nog meer zijn met handige tips dan hoor ik het graag!

En hoe wilde je die db killer weer vastzetten als dat nodig moest zijn? (al snap ik sowieso niet dat je hem er juist uit wilt halen omdat je het circuit op gaat maargoed..)

Ik zou in ieder geval niet graag achter je rijden en een db killer om mijn oren krijgen :X
 
Laatst bewerkt:
Hou rekening met het feit dat hij mogelijk niet zonder reden gelast is: Dat hij dus niet blijft klemmen na het verwijderen van de las :)

Edit: Joep was mij net enkele seconden voor

Verder +1 voor de dremel.
 
Laatst bewerkt:
Er zit nog een ring in, die had ik er al uitgehaald op de foto met een tang en die zit er ondertussen weer in. Mocht dit overigens niet blijven zitten dan ben ik nog wel handig genoeg om hem met een beetje tin weer vast te solderen en anders te lassen!
 
Het is gelukt, hij is losgekomen en met de ring zit hij muur en muur vast. Zelfs zonder ring vliegt hij er niet uit. Hartelijk dank voor alle tips! Met veel geduld, een dremel, een hamer en een schroevendraaier is het gelukt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan