Scala Rider Q3

kirill007

MF veteraan
14 apr 2012
5.989
3.278
Vlaamse Ardennen
Heeft er iemand ervaring met de Scala rider Q3?
Ik heb mijn Q1 verloren onderweg, en zoek nu een vervanger.
Ik kies voor een scala omdat m'n vriendin ook een Q1 heeft, dus ik moet iets hebben dat er mee kan pairen.

Is het volume luid genoeg met oordopjes in op autosnelweg snelheid?

Dan heb ik het vooral over het intercom gedeelte, ik veronderstel dat de Q3 niet moet onderdoen voor de Q1, maar je weet maar nooit.
 
Heb met kleinzoon gereden: hij een Q1, ik een Q2
Alles werkte keurig.
Ik denk dat je moet uitproberen of Q1 en Q3 samenwerken.
 
Bij 120 telefoneren geen probleem. Geluid is luid zat. Ik heb de microfoon op zo'n buigbaar stangetje, als je die goed richt kun je zelfs bij 160 nog normaal praten.
 
ik gebruik de q3 teamset. Werkt perfect. Door de automatische volume regeling is hij zelfs bij hogere snelheden beter hoorbaar als bij lagere (ja dat moet ik dus nog even iets minder gevoelig zetten :) )

Pairing met de q1 durf ik je niet te zeggen
 
Heb sinds kort nieuwe speakertjes in mijn helm zitten, die originele vervangingsspeakers van cardosystems voor de Q1 en Q3. Verschil met de originele is de diameter, deze zijn 40mm, de originele die ik had waren 32mm.
De originele sneuvelde toen ik met mijn vinger achter het draadje bleef hangen. Lag dus niet aan de kwaliteit van die dingen maar de inbouw mogelijkheden in mijn helm zijn niet optimaal.

De vervangingsdingen van 40mm geven trouwens een nog beter geluid...
 
Ik heb sinds een week een Q3 aangeschaft, qua geluidskwaliteit en volume verschilt hij niks met de Q1.
Radio heeft betere ontvangst.
Enige nadeel eraan vind ik persoonlijk dat de Q1 er beter uitziet, heeft geen goedkope (plastic) chromen omranding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan