Scala Rider Solo koppelen aan TomTom

Orion75

MF'er
21 aug 2016
212
3
Hasselt (OV)
Facebook
Ik heb recentelijk een Scala Rider Solo (oudje) kunnen overnemen. Nu wou ik deze koppelen aan mijn IPhone 5Se om daarop de navigatie te gebruiken.

Nu kan ik de Scala aan de telefoon koppelen via Bluetooth, so far so good. Bellen via de headset gaat super. Helaas gaat het geluid van de navigatie en muziek niet via de headset. Ik heb ergens teruggelezen dat dat met de A2DP ondersteuning van doen kan hebben. Ik heb ook niet de "nieuwere" versie waar een kabeltje bij zit voor nav en mp3.

Nu wou ik de Scala koppelen aan een TomTom XL die ik in de auto gebruik. Volgens Scala is de Rider geschikt voor gebruik met de TomTom Rider en de Garmin. Helaas koppelt deze dus ook niet.

Nu de vraag: zit er in een auto-TomTom een andere Bluetooth dan in de Rider uitvoering en kan de Scala Rider daardoor niet koppelen?
 
Hey Orion75,

Ik weet niet hoe het met iphone is maar ik heb ook weleens het probleem gehad met mijn android. Dit komt omdat het besturingssysteem bij de bluetooth instellingen hardkoppig niet het bluetooth apparaat wilde gebruiken voor audio en/of bellen.

Enige oplossing was dan om mijn telefoon volledig uit te zetten, een aantal seconden te wachten en het dan weer aan te zetten waarna hij het weer deed.

Overigens was dit niet met een Scala Rider, maar ik hoop je er enigszins mee te kunnen helpen.
 
Bovenstaande comment van Riccardo is totaal irrelevant.

Misschien had je eerst even moeten checken of die tomtom XL wel bluetooth audio heeft? :+
Common sense, wie gaat er nou in de auto met een bluetooth headset zijn instructies beluisteren?
 
Ik heb denk ik een vergelijkbare combi
tomtom urban rider, scala rider q2 en iphone 5s

de tomtom fungeert als hub, als centerpunt waar alle andere apparaten mee verbinden.
de tomtom verbindt met de scala en verbindt met de iphone.
de scala en de iphone kennen mekaar niet.

let er wel op
de manier waarop je een scala koppelt aan de tomtom of een andere scala verschilt
je moet een andere toetscombinatie gebruiken om de pairing te starten

bij mij komen de navi instructies van de tomtom binnen op de scala
bellen of gebeld worden doe je via de tomtom
muziek / mp3 komt via het kabeltje rechtstreeks naar de scala en wordt onderbroken bij een tomtom melding
 
Bij Bluetooth is er voor elke communicatievorm een apart protocol: voor data-uitwisseling, spraakverbinding met telefoon, headset etc., en wordt er ook nog eens onderscheid gemaakt in mono- en stereoverbindingen. Niet elk toestel ondersteunt alle BT-protocollen, alleen degene die de maker zinvol acht.
Bij een motortoestel is de headsetfunctie erg zinvol, in de auto daarentegen niet (daar ga je niet met een headset op je hoofd in rondrijden)
Auto-toestellen kunnen (als ze BT hebben) wel draadloos een spraakverbinding maken voor het bellen, maar de meeste zullen geen headset ondersteunen.

Ik heb denk ik een vergelijkbare combi
Niet vergelijkbaar, jij hebt namelijk een TT gemaakt voor de motor.
 
Dank voor uw zinnige en onzinnige bijdragen mensen.

Ik heb gister contact gehad met Waypoint en die bevestigen wat JaVaWa al opnoemt. De BT-protocollen verschillen gewoon.

Dus nu maar op zoek naar een gebruikt setje Garmin of TT-Rider.
 
Terug
Bovenaan Onderaan