Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

En ik heb een probleempje met (volgens mij, maar ik ben geen techneut..) de elektra. Regelmatig houdt de motor tijdens een rit opeens erg in. Geen benzine toevoer lijkt het. Duurt 1 seconde, en daarna kan ik gewoon verder. Maar...de motor slaat vervolgens af onder de 1,5 a 2000 toeren. Zodra ik het contact uitzet en weer aan, start hij weer en kan ik verder; niks aan de hand. Tot de volgende rit dan.
Ondertussen is de brandstofpomp vervangen, en er zit een nieuwe bougie in. En een nieuwe bobine.
Waarom ik denk dat het aan de elektra kan liggen is omdat regelmatig bij richting aangeven de lampjes (voor richting aangeven) op het dashboard flikkeren i.p.v. alleen maar knipperen. Ook valt me bij rijden in het donker op dat de verlichting vaak flakkert i.p.v. continu branden.
Wie o wie herkent dit en weet wat er aan gedaan zou kunnen worden? Alvast bedankt!
 
Er zijn volgens mij twee bekende issues welke dit zouden kunnen verklaren;
  • slechte zijstandaard-schakelaar (die gaan wel eens stuk, kan zijn dat deze beginnende kortsluiting veroorzaakt. De motor denkt dan dat je met de standaard uitgeklapt rijdt en schakelt dan uit).
  • bedrading bij contactslot slijt door (kijk goed naar de kabels die vanuit je contactslot naar voren richting koplamp en instrumentarium lopen, deze willen ook wel eens kapot gaan en daardoor kortsluiting veroorzaken)
Succes in ieder geval!
 
Gaan we nog een keer bij elkaar komen trouwens? Neem aan dat iedereen wel op vakantie is geweest inmiddels...
Vindt de Meern een prima stop plaats...gelijk ff hapje en drankje erbij.
prima leuk idee
"herfsttocht"
 
prima leuk idee
"herfsttocht"
zou direct deelnemen maar heb de voorbije zomer de tamme uitgehangen, dus moet de komende maanden veel en hard werken, 6 op 7 zeg maar. Tussendoor ga ik een groot onderhoud geven aan de CS, met spuitwerk enz. Doel : handkappen in kleur, baycover in kleur, achteraan ophogen met die bonesdingen, remmen, banden, koplamp, enz . Reed de teller van 12000 naar 27000 km, zonder 1 schroevendraaier aan te raken, dus het wordt tijd.
 
zou direct deelnemen maar heb de voorbije zomer de tamme uitgehangen, dus moet de komende maanden veel en hard werken, 6 op 7 zeg maar. Tussendoor ga ik een groot onderhoud geven aan de CS, met spuitwerk enz. Doel : handkappen in kleur, baycover in kleur, achteraan ophogen met die bonesdingen, remmen, banden, koplamp, enz . Reed de teller van 12000 naar 27000 km, zonder 1 schroevendraaier aan te raken, dus het wordt tijd.
DAt herken ik wel. Heb ook dit jaar de nodige dingen uitgesteld, |(, maar die moeten nu toch gaan gebeuren. Moet binnenkort toch maar tijd gaan vinden.
 
ik ben gisteren vastgereden op een akker 😂 Had een nieuwe sluipweg ontdekt vd zomer, enkele weken niet geweest, gisteren tegen valavond erdoor, de mais boeren hadden door de vele regen overal vast gezeten. Ik zou er eens handig door manouevreren. Naast de zandweg, over de akker, tot de achteras in de drek, de blok op de grond, accu plat van teveel stil te leggen en starten, geen hulp kunnen oproepen want geen enkele suv zou er bij geraakt zijn, 3 u later met een spade en planken eruit en te voet naar huis duwen. De 2de optie was, laten zitten en vandaag een boer met tractor zoeken. Ja ik ben een beetje gestoord 🤣
IMG_20221012_152702.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20221012_152641.jpg
    IMG_20221012_152641.jpg
    621 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
ik ben gisteren vastgereden op een akker 😂 Had een nieuwe sluipweg ontdekt vd zomer, enkele weken niet geweest, gisteren tegen valavond erdoor, de mais boeren hadden door de vele regen overal vast gezeten. Ik zou er eens handig door manouevreren. Naast de zandweg, over de akker, tot de achteras in de drek, de blok op de grond, accu plat van teveel stil te leggen en starten, geen hulp kunnen oproepen want geen enkele suv zou er bij geraakt zijn, 3 u later met een spade en planken eruit en te voet naar huis duwen. De 2de optie was, laten zitten en vandaag een boer met tractor zoeken. Ja ik ben een beetje gestoord 🤣Bekijk bijlage 1812607
wat een bagger.......djeez.....8)7
 
Alles opgelost, accu vol, modder weg 👍 en een hernia, lumbago en verschot in de rug van het trekken, sleuren en schuppen (grapje, maar toch 3 kilo afgevallen peins ik) 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20221012_213657.jpg
    IMG_20221012_213657.jpg
    348,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Er zijn volgens mij twee bekende issues welke dit zouden kunnen verklaren;
  • slechte zijstandaard-schakelaar (die gaan wel eens stuk, kan zijn dat deze beginnende kortsluiting veroorzaakt. De motor denkt dan dat je met de standaard uitgeklapt rijdt en schakelt dan uit).
  • bedrading bij contactslot slijt door (kijk goed naar de kabels die vanuit je contactslot naar voren richting koplamp en instrumentarium lopen, deze willen ook wel eens kapot gaan en daardoor kortsluiting veroorzaken)
Succes in ieder geval!
Even een update. Omdat de knipperlichten en het dimlicht regelmatig onderbroken werden heb ik de schakelaars daarvan flink verwend met contactspray. Dat gold ook voor het contactsleufje, wat andere knoppen en wat stekkers. Sindsdien functioneert alles normaal.
Kijken of het zo blijft...
 
De draad die voor je riempoelie naar de neutraalschakelaar loopt. Die maakt ws massa tegen het blok gok ik.
Haal het kapje er maar eens af en volg de draad
 
De draad die voor je riempoelie naar de neutraalschakelaar loopt. Die maakt ws massa tegen het blok gok ik.
Haal het kapje er maar eens af en volg de draad
Hmm, open en gevolgd. Isolatie valt er zomaar vanaf. Zie nu bruine draad.
Maar zie geen probleem.

Nog een optie?
 
Als je de draad losmeemt van de sensor , moet het lampje uitgaan.
Als ie dat doet lijkt de sensor defect.
 
Als je de draad losmeemt van de sensor , moet het lampje uitgaan.
Als ie dat doet lijkt de sensor defect.
Bedankt weer voor je reactie en meedenken

Maar ik heb het gevonden. Op de jiffy zit een pin. Daarover heen schuift een schijfje met daaraan een pinnetje dat in de jiffy gaat. De schijf was teveel omhoog gekomen.

Lijkt een raadsel maar jij weet vast wat ik bedoel.;)
 
Helaas bleek mijn Scarf een patiënt met toenemende (vage) problemen te worden. En dat is lastig bij veel woon-werkverkeer. Aanleiding om hem in te ruilen voor een Yamaha Tracer 700 uit 2017. De proefrit daarmee veroorzaakte een aardige adrenalinestoot, en de glimlach op m'n gezicht was er vervolgens dagen niet meer af te rammen. Enige nadeel van een nog zo'n gaaf exemplaar is dat ik niet meer in de pekel ga rijden om snelle aftakeling te voorkomen. Dat wordt dus afkicken in de winter. En terug gaan naar ketting in plaats van riem is misschien ook wel een dingetje. Maar verder hoop ik er aardig wat jaartjes van te kunnen genieten. Bedankt voor de gezelligheid op dit forum in ieder geval!
 
Helaas bleek mijn Scarf een patiënt met toenemende (vage) problemen te worden. En dat is lastig bij veel woon-werkverkeer. Aanleiding om hem in te ruilen voor een Yamaha Tracer 700 uit 2017. De proefrit daarmee veroorzaakte een aardige adrenalinestoot, en de glimlach op m'n gezicht was er vervolgens dagen niet meer af te rammen. Enige nadeel van een nog zo'n gaaf exemplaar is dat ik niet meer in de pekel ga rijden om snelle aftakeling te voorkomen. Dat wordt dus afkicken in de winter. En terug gaan naar ketting in plaats van riem is misschien ook wel een dingetje. Maar verder hoop ik er aardig wat jaartjes van te kunnen genieten. Bedankt voor de gezelligheid op dit forum in ieder geval!
Smiles en miles, daar gaat om. Veel plezier ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan