Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

@dolfijneflipper ik hoor van veel mensen dat ze toch na een tijdje weer terugwillen naar een Scarver.. dus je weet maar nooit of je zelf dat pedaalje niet nodig hebt 😉
Het deed ook echt wel een beetje pijn de Scarver los te moeten laten, maar het is goed zo. Heb er een mooie motor voor terug welke nog maar 3 jaar oud is, de kosten voor de Scarver gingen ons gewoon teveel worden, helemaal omdat wij allebei gewoon niet meer zelf kunnen sleutelen. Vooral dat laatste was erg moeilijk om toe te geven.
 
De verf/coating kwaliteit van die onderdelen is idd niet je-van-het. Heb ik ook last van. Beetje italiaanse kwaliteit haha.
Blokken zijn nagenoeg onverwoestbaar. Vastslaan van achterrem heb ik helaas ook ervaring mee gehad. Die rempompen moeten ook elke 15Kkm volgens mij gesmeerd worden. Ik moest er toen (mijn vorige 650CS) nieuwe keerringen in stoppen. check de f650cs.wikidot pagina maar eens voor meer info over hoe je bepaalde dingen moet doen.
 
De verf/coating kwaliteit van die onderdelen is idd niet je-van-het. Heb ik ook last van. Beetje italiaanse kwaliteit haha.
Blokken zijn nagenoeg onverwoestbaar. Vastslaan van achterrem heb ik helaas ook ervaring mee gehad. Die rempompen moeten ook elke 15Kkm volgens mij gesmeerd worden. Ik moest er toen (mijn vorige 650CS) nieuwe keerringen in stoppen. check de f650cs.wikidot pagina maar eens voor meer info over hoe je bepaalde dingen moet doen.
Ik heb deze als pdf op mn telefoon staan, kan in theorie dus alles vinden en oplossen 😉
 

Bijlagen

  • 82606697-1434-4034-8342-A01092A0000B.png
    82606697-1434-4034-8342-A01092A0000B.png
    9 KB · Weergaven: 11
Omdat ik me toch ergerde aan de lelijke plekken op het blok en bij het tandwiel achter ben ik even wezen schuren, afplakken en spuiten (op de stoep).. zwarte is metaalverf van de action, motorverf is vrij dure keramische verf voor motorblokken die ik nog had staan. Vind het resultaat niet verkeerd (zal nog een foto van de andere kant en overdag plaatsen binnenkort.
3DC86360-86D8-47D0-B447-7CFE18BD7BC0.jpeg
471FF7F4-A041-4542-A7B0-9D2CDAF4BA5C.jpeg
 
Heb hier eens wat rondgesnuffeld omdat ik misschien belangstelling heb om de Scarver van Texoot over te nemen.
Flink topic met enthousiaste eigenaren over deze in mijn ogen best aparte motorfiets. Leuk!
 
Laatst bewerkt:
Heb hier eens wat rondgesnuffeld omdat ik misschien belangstelling heb om de Scarver van Texoot over te nemen.
Flink topic met enthousiaste eigenaren over deze in mijn ogen best aparte motorfiets. Leuk!
Zijn ook leuke gooi en smijtfietsjes. Enkel moet je wennen aan het 1 cilinder “karakter” 😉 heb de mijne nog niet lang maar is minstens net zo lollig als een zwaardere motor..

Hierbij ook nog even een totaalplaatje van mijn hobbybob spuitwerk. Als er trouwens iemand de gouden tip heeft waar je een nieuw zadel kan halen hoor ik het graag. De oren van de mijne zijn ook beschadigd dus alleen bekleden heeft niet mijn voorkeur 😓
F517FD8E-5AA5-4453-86CD-DB77ED2CB39D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Lekker rondgetufd en rond gesmeten vandaag.. bij het invallen van de duisternis merkte ik echter dat de standaard lamp wat dof licht geeft. Wie heeft er een goede tip voor betere lampjes die passen?
E440F1AF-1C81-475C-8535-7B652EA2F1E5.jpeg
E9977CB0-5781-4872-9B58-6BCF3E58C0DA.jpeg
 
Zijn ook leuke gooi en smijtfietsjes. Enkel moet je wennen aan het 1 cilinder “karakter” 😉 heb de mijne nog niet lang maar is minstens net zo lollig als een zwaardere motor..

Hierbij ook nog even een totaalplaatje van mijn hobbybob spuitwerk. Als er trouwens iemand de gouden tip heeft waar je een nieuw zadel kan halen hoor ik het graag. De oren van de mijne zijn ook beschadigd dus alleen bekleden heeft niet mijn voorkeur 😓Bekijk bijlage 1679544
Helaas, nagenoeg alle zadels hebben de ophanging naar de uien. Die van mijn vrouw ook, ondanks de lage km stand.
Het plaatsen gaat net wat anders dan anders en daardoor breken de oortjes snel af.

Qua lamp heb ik een LED geplaatst, waardoor de opbrengst iets beter is. Het is wel beduidend minder dan mijn TDM, welke ook met lenslamp is uitgerust.
 
Helaas, nagenoeg alle zadels hebben de ophanging naar de uien. Die van mijn vrouw ook, ondanks de lage km stand.
Het plaatsen gaat net wat anders dan anders en daardoor breken de oortjes snel af.

Qua lamp heb ik een LED geplaatst, waardoor de opbrengst iets beter is. Het is wel beduidend minder dan mijn TDM, welke ook met lenslamp is uitgerust.

Ik ga denk ik eerst eens betere H3 erin zetten en kijken. Misschien ook LED.

Zadel dan toch maar laten bekleden ergens. Oren zijn nog “goed genoeg” om het zadel op zn plek te houden
 
Zijn ook leuke gooi en smijtfietsjes. Enkel moet je wennen aan het 1 cilinder “karakter” 😉 heb de mijne nog niet lang maar is minstens net zo lollig als een zwaardere motor..

Hierbij ook nog even een totaalplaatje van mijn hobbybob spuitwerk. Als er trouwens iemand de gouden tip heeft waar je een nieuw zadel kan halen hoor ik het graag. De oren van de mijne zijn ook beschadigd dus alleen bekleden heeft niet mijn voorkeur 😓
nieuw zadel kan je halen bij een goede zadelmaker. Of autostoel bekleder. Kan je vaak je zadel ook nog aanpassen aan je eigen wensen.
mosterd na de maaltijd....|(
 
Dat is wel bijzonder om te horen. Had wel verwacht dat de 1100R beter zou rijden. (lees minder nerveus)

De motor van de R1100R heeft meer power, ik heb er ook betere injectoren in zitten dus hij is heel soepel qua optrekken etc. Alleen hij voelt letterlijk als een vrachtwagen qua sturen als je het vergelijkt met de Scarver. Vooral de zithouding en dat stuurgedrag zorgen er voor dat ik prettiger rijd op de Scarver (ook al heb ik daarop geen ABS), het voelt veel intuitiever en gecontroleerder.
 
2 dagen werkverplaatsing, Turnhout - Gent. 105 km enkel. Rond 6 u weg, rond 20 u terug. Collega's met een bestelwagen, 5.45 u vertrek, aankomst Gent 9.00 u. 😳 Mijn reistijd, 65 minuten. Zalig !! 👍
De eerste avond heb ik direct heel de koplamp open gegooid, het dimlicht flikkerde, alles gereinigd, afgesteld, gesmeerd, en die dikke schroef met kruiskop bestudeerd. Vlgs mij is dat een schroef om het licht Engels te zetten, links verkeer, of ons rechtsrijdend verkeer te kiezen... Het mijne stond dus niet echt geweldig. Nu mooi licht op heel mijn rijvak plus de berm rechts. Volgende taak, een rek lassen als extra steun voor het achterrekje, bagagedrager, dat rekje is te licht voor een grote topkoffer tegen 140 km/u ... 🙂
 
Wie weet waar je voor een leuk prijsje een iets stuggere achterschokbreker kunt kopen? Reed op de snelweg en vond hem wat zoekerig aanvoelen…
 
Wie weet waar je voor een leuk prijsje een iets stuggere achterschokbreker kunt kopen? Reed op de snelweg en vond hem wat zoekerig aanvoelen…
er zijn verschillende fabrikanten. Hyperpro, Wilbers, YSS, Ohlins, Hagon. Denk dat je even moet zoeken waar je voorkeur ligt
 
Terug
Bovenaan Onderaan