Schaalmodellen

Voor iedereen die graag schaalmodellen maakt is er een interessante site van Yamaha. Dat is: www.yamaha-motor.co.jp/eng/papercraft/index.html
Op deze site zijn 4 modellen van papier te vinden nl:
- de Vmax :}
- de DSC11
- de YZF-R1
- de XJR1300

De Vmax heb ik geprint op 200 grams papier om te beginnen (de bouwbeschrijving op gewoon papier (tip: koop een tekenblok A4 formaat met 200 grams papierbladen. Je hebt 16 bladen nodig)
Koop goede papierlijm (op waterbasis = houtlijmachtig. DUS GEEN VELPON of zo)
Gebruik een superscherp radeermesje en een scherp nagelschaartje voor het uitknippen/snijden.
Gebruik een bot mesje om aan de achterzijde een voorzichtige kerf te maken om de lijmranden netjes recht te kunnen ombuigen.
Tot slot, reserveer 40 UUR vrije tijd (vakantie?)
Wie doet me na? })

Het resultaat is prachtig (telefoon erbij voor de schaalverhouding):

full
 
gaaaaaaf! maar ik ben niet goed in dit soort dingen... ik rij liever op een echte motor dan dat ik er een vouw van papier
 
bij de lidl (soort aldi) zijn ze in de aanbieding! (die modellen van maisto)
kep vandaag r7 en cbr 600 f4 gekocht!
ze zijn zo gammel als wat maar ik speel er toch niet mee....
 
Denk nou niet, dat kan ik niet!! Het is echt niet zo moeilijk, maar je moet vanaf het begin wel goed secuur zijn. Dit kan echt (bijna) iedereen.
 
sorry voor de crappy pics... maar ik heb niets anders... deze heb ik laatst gekocht.... :)

65015.jpg

65016.jpg
 
Helaas zijn die kleine modellen vaak nooit zo goed van kwaliteit.. Die je op tv ziet is trouwens wel een vet ouder r1 nog zo'n rood witte.. een van de eerste toch.. Wel een beetje jammer. Net alsof ze daar nog ergens een container van hadden liggen en ze die ff kwijt moestn en toen maar zo'n hele serie met oud grut begonnen. Je hebt natuurlijk wel hele mooie hoor! Kijk maar eens in zo'n modelbouwwinkel (met treintjes enzo! maar daar betoon ja wel voor vanzelfsprekend!)
 
Laatst bewerkt:
klopt, ze zijn van Maisto (www.maisto.nl)
Ik heb die R1 gekocht voor dei 3.99, ik moet zeggen hij is leuk!!
Met vering achter en groot aantal details!!
ik vind het een aanrader, althans de (sport)motoren :9
Niet die rare scooters die er ook tussen staan!! :r :r :r

wat kan je nou gebeuren voor de 4€

Weet iemand waar je de bandit op schaal kan krijgen (model 200) (zie attachment)

greetz

ps. verkrijgbaar bij shell, AH, komart, etc

Succes

 
[me]Hornikx is nog steeds op zoek naar een schaalmodel van een Aprilia RSV Mille model 2001.
[/me]

Plastic, papier, kant en klaar, modelbouw, maakt me niets uit.
 
Ik heb vandaag ook toch maar de de Mega motoren gekocht gelijk deel 2 erbij ( de Ducatie )
en op zich vin dik hetr wel leuk als naslagwerkje ( ook voor op me werk soms handig ff vlug terug zoeken wat en hoe de tech specs zijn )
en meteen ook vanuit dat oogpunt een missertje
ze zetten de specs erbij maar verzuimen ff het modeljaar van die specs erbij te zetten :( kun je dus nog geen drol mee want de GSXR750 is er al sinds 80 en geloof me de specs zijn in die 22 jaar wel veranderd :+
En van de bladen die bij de schaalmodellen van de serie horen bestaat uit 1 simpel blaadje de bladen die zonder schaalmodel komen bestaat uit 3× zo grote blaadjes ) ok wordt een groot gedeelte voor gebruikt voor een grote afbeelding om je toch een voorstelling van die bike te kunnen geven maar toch )

Ik ben nu dus aan het twijfelen of ik er een abbotje op zal nemen en dan de hele serie compleet maak om later in een vitrinetje te zetten of dat ik het hierbij laat.
 
Ben nog bezig met een Honda CBR1100XX Super BLackbird "With Me" model, een NSR500 met doorzichtige onderkuip en een CB1100R.

De Blackbird is al redelijk ver gevorderd.

full
 
Excuses voor de slechte kwaliteit. Helaas niks anders dan een EZ200 voorhanden :(

full
 
Ik heb een paar weken geleden een KaWa zx-7r van Yanagawa in elkaar gezet.
Ziet er mooi uit :)

Alleen die tekeningen klopte niet helemaal.
Die stickertjes die je er op moet plakken waren ook wat te groot.

Ik heb hem maar merendeel groen gelaten :9~

Edit : Hij was eerst 30 euro maar was afgeprijsd voor 20 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Ducati 748 Biposto, 916 Senna en een 888 van Protar.
Deze hebben een metalen frame en voorvork en zijn echt heel mooi afgewerkt.
Een aanrader!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan