Scheuren / toeren in Engeland

Fast Forward

MF veteraan
26 mei 2002
6.591
211
Den-Haag
Heeft er iemand wel eens in Engeland gereden met de motor :?

En is het wat? Dus mooie bochten en dergelijke.

Ik kan namelijk goedkoop in Engeland komen omdat een paar vrienden van me in de transport zitten. En wie weet ga ik er van de zomer een paar dagen naar toe :]
 
Engeland (de UK) is een geweldig motorland. Blijf een beetje op de binnenwegen en je zult een goeie tijd hebben. Wel opletten dat je aan het eind van de bocht weer op de linker weghelft terugkomt, dat wil vooral de eerste dagen wel eens mis gaan. De grootste kans op mooi weer heb je in de tweede helft van augustus en de hele maand september (maar ik geef geen garantie heh :P ).
 
toppie Engeland is Great ben er vaak geweest ..nog niet op de motor alleen maar wel achterop ..echt DOEN heb nu sinds dit weekend een eigen Bike dus ga van de zomer ook Engeland in.. PS hoe ga jij dan??????????? wil ik heeel graag weten..
 
Engeland (de UK) is een geweldig motorland. Blijf een beetje op de binnenwegen en je zult een goeie tijd hebben. Wel opletten dat je aan het eind van de bocht weer op de linker weghelft terugkomt, dat wil vooral de eerste dagen wel eens mis gaan. De grootste kans op mooi weer heb je in de tweede helft van augustus en de hele maand september (maar ik geef geen garantie heh :P ).

Over die linkerhelft, een paar jaar terug gaan werken in de UK, met Belgische wagen, even tanken, de weg weer op en begin ik te vloeken"wat doet die l*l hier op mijn kant va..................." |( :z
Het rijden op zich is niets, maar als je vertrekt moet je een knop omdraaien in je hoofd.
 
Ga half mei voor twee weken op vakantie naar Schotland. Uiteraard op de motor :]

We (ja mijn vrouw achterop) gaan bij IJmuiden over naar Newcastle, en hopen op prachtige bochten, wegen en weersomstandigheden. :}
 
Fantastisch land om te rijden. Hou er echter wel rekening mee dat als je dacht hier genaaid te worden door de heren in blauw, ze daar het nog een streepje erger doen. Hou je rechterpols dus een beetje in de gaten.
 
Jaren geleden heb ik (met de auto '( ) een pub en inntour gedaan (buro Britain).
Voor een bepaald bedrag koop je een aantal vouchers die je recht geven op een slaapplaats in een pub of herberg.

Dit is echt toppie! Vooral de oude pubs met hun historie zijn een ervaring op zich. Overdag een beetje de omgeving bekijken, en s'avonds zit je dicht op de "bron" O-) s'ochtends even een stevig Englisch breakfast om op te starten.

De oude Engelse (en schotse) herbergen zijn vaak nog het zelfde als 400 jaar geleden. Fantastisch om je motor-tocht te eindigen waar eeuwen geleden de reizigers ook al stopten voor een bed, bier en breakfast!

Tip ... het avondeten in de pubs is soms zeer "engels" (om het netjes te zeggen). Ergens anders eten loont vaak de moeite !

Echte aanrader, ik zou zo met met je meewillen !
 
All of the above ! Ga altijd met plezier in Engeland rijden, dat links rijden wen je zo aan. Nergens zijn ze zo netjes tegenover motorrijders, bij een verkeerslicht doen ze zelfs moeite om je de ruimte te geven !!
En bij tegemoetkomend motorverkeer, niet zwaaien maar een net hoofdknikje.
 
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Ennu, die heren in het blauw vallen echt enorm mee. Ik kwam vroeger minimaal 2 keer in het jaar in Engeland, en maar 1 keer nare motoragent gehad.

Die haalde me van de weg af omdat hij "redenen had om aan te nemen dat mijn motor gestolen was". Na wat gezeik moest ik voor hem uitrijden naar het polkitiebureau in het centrum van Stoke-on-Trend. Ik zei al dat ik maar 2 adressen in die stad kende, en in staat was om van adres 1 naar adres 2 te rijden, en weer terug.

Dus tussen 2 motoren in naar het politiebureau begeleid waar ik 3 UUR heb zitten wachten tot ze uitgebeld waren met Nederland. Eeerst werd de motor door het Engelse systeem gemangeld, daarna gingen ze met de Nederlandse douna bellen die natuurlijk niet weten wat ze met zo'n vraag aanmoeten... Na ruim drie uur mocht ik naar huis toe, met een vriendelijk "tosser" van de agent op de koop toe.

Dat is eigenlijk mijn enige nare ervaring. Oja, wel oppassen bij die enorme grote verkeerspleinen, de grote vrachtwagens willen nog wel eens lekkages hebben langs de dop van hun brandstoftanks, dus er licht vaak diesel op de verkeerspleinen waar veel vrachtwagens rijden.

Voor de rest... motorcycle heaven.
 
toppie Engeland is Great ben er vaak geweest ..nog niet op de motor alleen maar wel achterop ..echt DOEN heb nu sinds dit weekend een eigen Bike dus ga van de zomer ook Engeland in.. PS hoe ga jij dan??????????? wil ik heeel graag weten..
Ik kan op verschillende manieren.
Van Scheveningen naar Felixstowe, HoekvanHolland naar Harwich of van Duinkerke naar Dover.

In welk gedeelte van Engeland moet je eigenlijk wezen voor een leuke rit :?
(Het liefste niet aan de andere kant van Engeland)
 
Ik kan op verschillende manieren.
Van Scheveningen naar Felixstowe, HoekvanHolland naar Harwich of van Duinkerke naar Dover.

In welk gedeelte van Engeland moet je eigenlijk wezen voor een leuke rit :?
(Het liefste niet aan de andere kant van Engeland)
hangt ervan af waar je van houd ;) midden Engeland is niet echt grandioos.. maar Cornwall wowowowowow.. helemaal te gek als je van steil houd .. :P .en t noorden is zo ....gaaf 8-) ..DUS!!!!!!!! Engeland is toppie..( althans voor mij)
 
Ik kan op verschillende manieren.
Van Scheveningen naar Felixstowe, HoekvanHolland naar Harwich of van Duinkerke naar Dover.

In welk gedeelte van Engeland moet je eigenlijk wezen voor een leuke rit :?
(Het liefste niet aan de andere kant van Engeland)
en by the way.... reis jij dan regulier met een ferry?? of met die kenissen?? :?
 
Op dinsdag 18 februari 2003 16:26 schreef Fast Forward het volgende:
Heeft er iemand wel eens in Engeland gereden met de motor :?

En is het wat? Dus mooie bochten en dergelijke.

Ik kan namelijk goedkoop in Engeland komen omdat een paar vrienden van me in de transport zitten. En wie weet ga ik er van de zomer een paar dagen naar toe :]


Ehm..........zit je dan tussen allemaal illegalen achterin de vrachtwagen ofzo?? :+ :)


edit: iets te laat.........
 
Laatst bewerkt:
Nu we het over ferrys hebben...hoe zet je je motor vast op zon ding??

Ben een keer met de boot naar Terschelling geweest, maar heb de hele reis met buikpijn aan boord gezeten. Geen mogelijkheid om mn fiets vast te zetten.
 
Nu we het over ferrys hebben...hoe zet je je motor vast op zon ding??

Ben een keer met de boot naar Terschelling geweest, maar heb de hele reis met buikpijn aan boord gezeten. Geen mogelijkheid om mn fiets vast te zetten.
Neem gewoon een paar spanbanden mee daar kan je een hoop trucs mee uithalen
 
Nu we het over ferrys hebben...hoe zet je je motor vast op zon ding??

Ben een keer met de boot naar Terschelling geweest, maar heb de hele reis met buikpijn aan boord gezeten. Geen mogelijkheid om mn fiets vast te zetten.

Heb alleen ervaring met de (super)seacats. Motor op de zijstandaard, beschermend kussen over de buddy en vasttrekken met een brede spanband. Wel ff erbij blijven als ze hem voor je vastzetten, dan weet je zeker dat het netjes gebeurd.

Motor wordt behoorlijk in de vering getrokken, zodat de zijstandaard niet superzwaar belast wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan