Hoe krijg ik &*^%* dat rubber oogje en dat busje los??????
Zo'n beetje een jaar geleden geleden heb ik door een aanrijding-van-achteren schade opgelopen aan oa mijn achterschokbrekers. Beiden krom. Ik ben slordig geweest in de vervanging, en begon aan het weinig voorspelbare veergedrag in met name bochten te wennen. Vandaag (zo'n 17.000 km verder) heeft één van de schokbrekers mij er aan herinnerd dat de klap hard genoeg geweest is om ze een heel klein beetje krom te maken ........ mijn rechterschokbreker is gebroken Hoop olie en heel apart rijgedrag
Ik heb al vervangers. Ze liggen klaar en de gebroken schokbreker is al uitgebouwd. Echter, de vervangers hebben aan de bovenzijde niet het rubber oog met metalen inzet. Die moet ik overzetten van de oude schokbrekers. Natuurlijk zit dat muurvast! Het lijkt er op dat het rubber oog in het schokbrekeroog wordt gezet, waarna er een busje in wordt geslagen om de boel goed te klemmen.
Wie heeft dé tip voor mij waarmee ik zonder schade het rubber oog én het busje uit de oude dempers kan krijgen?
Ellende in beeld
Restantje oude demper naast een "nieuwe" schokbreker. 't Optisch bedrog als je denkt dat het rechteroog groter is .... ze zijn exact gelijk. Links zie je de rubber ring met het busje:
Tips zijn welkom
Zo'n beetje een jaar geleden geleden heb ik door een aanrijding-van-achteren schade opgelopen aan oa mijn achterschokbrekers. Beiden krom. Ik ben slordig geweest in de vervanging, en begon aan het weinig voorspelbare veergedrag in met name bochten te wennen. Vandaag (zo'n 17.000 km verder) heeft één van de schokbrekers mij er aan herinnerd dat de klap hard genoeg geweest is om ze een heel klein beetje krom te maken ........ mijn rechterschokbreker is gebroken Hoop olie en heel apart rijgedrag
Ik heb al vervangers. Ze liggen klaar en de gebroken schokbreker is al uitgebouwd. Echter, de vervangers hebben aan de bovenzijde niet het rubber oog met metalen inzet. Die moet ik overzetten van de oude schokbrekers. Natuurlijk zit dat muurvast! Het lijkt er op dat het rubber oog in het schokbrekeroog wordt gezet, waarna er een busje in wordt geslagen om de boel goed te klemmen.
Wie heeft dé tip voor mij waarmee ik zonder schade het rubber oog én het busje uit de oude dempers kan krijgen?
Ellende in beeld
Restantje oude demper naast een "nieuwe" schokbreker. 't Optisch bedrog als je denkt dat het rechteroog groter is .... ze zijn exact gelijk. Links zie je de rubber ring met het busje:
Tips zijn welkom