schoonmaken leren combi ?

spannie

MF'er
11 nov 2004
200
0
vlissingen
hoe maken jullie de pakjes schoon en vliegvrij zonder dat je pak lelijk wordt.
met water en een spons? of is er een reiniger voor te krijgen ?
 
als ik terug kom doet het duifje het soms met een spons en water, vindt een schoon pak niks trouwens
 
Zal vast wel een reiniger voor te krijgen zijn.
Ik maak hem eens per maand schoon (in het seizoen natuurlijk he) met warm water en een zachte doek/spons. Daarnaast ( twee x per jaar) gebruik ik een soort ledervet om hem weer te "smeren". Dit als een soort beschermingsfilm. (verkleuring van zon bv. tegen te gaan). Is gewoon te verkrijgen bij de motorzaken.
 
Gewoon 1x per week int hoogseizoen effe in de douche neerleggen en er theedoeken met warm water opleggen en laten weken...
Hierna met een natte spons afnemen en weer in de ledervet zetten, ik gebruik hier lanke ledervet voor van Rucanor, is gewoon te verkrijgen bij een sportzaak.
 
Gewoon 1x per week int hoogseizoen effe in de douche neerleggen en er theedoeken met warm water opleggen en laten weken...
Hé, da's een slimme truc....

Ik maak 'm ongeveer 1x per maand schoon met een natte doek en zet 'm 2x per jaar in het vet. Gewoon blank ledervet.
 
hmmmmmm, maak het pak eigenlijk te weinig schoon net als de motor :X

Dit jaar maar eens verandering in brengen O-)
 
Of groene zeep als schoonmaakmiddel en (paarden- )zadelvet om het e.e.a. weer mooi soepel te maken. *D
 
Er moeten wel heel veel vliegen-lijkjes opzitten wil ik hem schoon gaan maken.(vochtig doekkie eroverheen) Eens in de zoveel tijd krijg ik het effe en zet ik hem in het vet.
 
1 keer per week :? Ik mag geluk hebben als ik mijn pak een keer per jaar schoonmaak :P Gewoon door een regenbui heenrijden dan is je pak ook weer schoon :+
 
ik maak hem schoon met ledervet, elke week als ik min 2 keer heb gereden vet ik hem lichtjes in. Ik heb zwarte ledervet (is van dat schoenspul) en transparante, want mijn broek is zwart en jas gekleurd, dus soms effe goedkoop zwart erover doen...
 
Hey,

Waar ik m'n Dainese pak had gekocht, raadde de eigenaar me aan om babypoeder te gebruiken om m'n pak te reinigen, hij deed het zelf ook en was er heel tevreden over. Heb het zelf nog niet geprobeert, vind een vuil pak wel knap.

Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan