Beste redactie,
Graag aandacht voor het volgende en ter waarschuwing aan mijn mede motor hobbyisten.
Nu de winter weer voor de deur staat zijn er weer meerdere motorrijders die hun motor in de winter schorsen.
Dit kan behoorlijke nadelen hebben zoals mij is overkomen.
Aangezien ik meerdere motoren heb, oude maar ook recentere heb ik een aantal motoren geschorst omdat ik hier voor lange tijd niet mee rijd of omdat ik een aantal reserve , lees donor motoren heb waarvan ik het kenteken heb moeten schorsen.
Ook heb ik een aantal motoren ouder dan 25 jaar die ik niet heb geschorst omdat hiervoor geen houderschaps/wegenbelasting meer hoeft te betalen en ik dus alleen een verplichte WA verzekering kan afsluiten(o.a. bij classic verzekering van Maarsseveen)
De premie is gelijk of zelfs goedkoper dan schorsen en ik voorkom hiermee dat er weer euro`s verdwijnen in de bodemloze staatsput maar ook voorkom ik controle en kan ik de motoren vrij verplaatsen.
Het grote probleem met het schorsen van de andere recentere motoren die ik heb en die deels gedemonteerd zijn zit in het feit dat ik aan de belasting dienst moet opgeven waar deze motoren gestald staan en dat is dus niet altijd mijn woonadres omdat ik ook nog samen met mijn zoon een garage heb die enkele kilometers van mijn woonadres is gelegen.
Als ik dus wil sleutelen aan een motor die in deze garage staat moet ik deze ophalen waarbij vervoer dient te geschieden middels een busje of aanhangwagen omdat ik er niet mee kan/wil/mag rijden op de openbare weg. Nu heb ik plotseling een controle ambtenaar aan de deur gehad die mijn geschorste motoren kwam controleren. Hoewel ik dringend naar een afspraak moest stond deze ambtenaar erop dat ik mijn geschorste motoren aan hem liet zien. Omdat ik al nattigheid voelde, twee geschorste motoren stonden in mijn garage enkele kilometers hiervandaan heb ik de man mijn thuis gestalde motoren laten controleren en zijn we naar de garage gegaan om daar de andere twee te controleren. Gelukkig was het een sympathieke ambtenaar, ja ze bestaan en lijkt het erop dat ik er met een waarschuwing vanaf kom.
Ik had namelijk een door de belastingdienst toegestuurd wijziging/verhuis formulier op moeten sturen dat de twee geschorste motoren (tijdelijk in mijn vakantie) niet buiten op mijn huisadres stonden maar in onze gezamenlijke garage. Het feit dat deze garage geen adres heeft deed niet ter zake, bij het niet vinden van het adres zou hij zich bij mijn huisadres vervoegen en ik ben dan verplicht ?? om mee te gaan en de aanwezigheid van de motoren te laten controleren.
Hier hebben dus een groot aantal hobby sleutelaars een probleem.
Iedere verandering van stallingadres of het even ophalen uit de opgegeven stalling voor zelf reparatie/restauratie of voor het laten lassen en/of reparatie bij een dealer moet vooraf gemeld worden aan deze dienst en dan ook het ophalen en weer terug stallen op het oude adres moet worden gemeld. Vervoer zonder melding op b.v. een aanhangwagen waarbij het nummerbord zichtbaar op de betreffende motor is blijven zitten of vervoer naar een beurs kan bij een controle op de openbare weg of zelfs op een beurs terrein consequenties hebben wanneer dit niet is gemeld.
Ook het deelnemen met een geschorste motor aan b.v. een trackday op Assen of Zandvoort moet vooraf worden gemeld. Voor het vervoer naar een trackday in het buitenland gelden nog andere problemen. Twee weken geleden zou ik deelnemen aan een trackday op Cadwell Park in Engeland met een geschorste TZR 250 maar ik was inmiddels al gewaarschuwd dat ik met een geschorste motor problemen kon krijgen bij terugkomst indien ik door de douane gecontroleerd zou worden(ik moet namelijk mijn kenteken papieren meenemen om de eigendom van betreffende motor aan te kunnen tonen!) en heb dus een Cup TZR 125 zonder kenteken maar wel met eigendomsbewijs mee genomen.
Al met al baal ik verschrikkelijk van deze overheidscontrole waanzin. Natuurlijk mag je je niet onverzekerd op de openbare weg bevinden maar deze stallingscontrole slaat nergens op. Na de geluidsproblemen op diverse circuits en de graai cultuur van spee (nee, geen hoofdletter) is het inmiddels kwart OVER twaalf geworden
Bron: http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?15,116790
Graag aandacht voor het volgende en ter waarschuwing aan mijn mede motor hobbyisten.
Nu de winter weer voor de deur staat zijn er weer meerdere motorrijders die hun motor in de winter schorsen.
Dit kan behoorlijke nadelen hebben zoals mij is overkomen.
Aangezien ik meerdere motoren heb, oude maar ook recentere heb ik een aantal motoren geschorst omdat ik hier voor lange tijd niet mee rijd of omdat ik een aantal reserve , lees donor motoren heb waarvan ik het kenteken heb moeten schorsen.
Ook heb ik een aantal motoren ouder dan 25 jaar die ik niet heb geschorst omdat hiervoor geen houderschaps/wegenbelasting meer hoeft te betalen en ik dus alleen een verplichte WA verzekering kan afsluiten(o.a. bij classic verzekering van Maarsseveen)
De premie is gelijk of zelfs goedkoper dan schorsen en ik voorkom hiermee dat er weer euro`s verdwijnen in de bodemloze staatsput maar ook voorkom ik controle en kan ik de motoren vrij verplaatsen.
Het grote probleem met het schorsen van de andere recentere motoren die ik heb en die deels gedemonteerd zijn zit in het feit dat ik aan de belasting dienst moet opgeven waar deze motoren gestald staan en dat is dus niet altijd mijn woonadres omdat ik ook nog samen met mijn zoon een garage heb die enkele kilometers van mijn woonadres is gelegen.
Als ik dus wil sleutelen aan een motor die in deze garage staat moet ik deze ophalen waarbij vervoer dient te geschieden middels een busje of aanhangwagen omdat ik er niet mee kan/wil/mag rijden op de openbare weg. Nu heb ik plotseling een controle ambtenaar aan de deur gehad die mijn geschorste motoren kwam controleren. Hoewel ik dringend naar een afspraak moest stond deze ambtenaar erop dat ik mijn geschorste motoren aan hem liet zien. Omdat ik al nattigheid voelde, twee geschorste motoren stonden in mijn garage enkele kilometers hiervandaan heb ik de man mijn thuis gestalde motoren laten controleren en zijn we naar de garage gegaan om daar de andere twee te controleren. Gelukkig was het een sympathieke ambtenaar, ja ze bestaan en lijkt het erop dat ik er met een waarschuwing vanaf kom.
Ik had namelijk een door de belastingdienst toegestuurd wijziging/verhuis formulier op moeten sturen dat de twee geschorste motoren (tijdelijk in mijn vakantie) niet buiten op mijn huisadres stonden maar in onze gezamenlijke garage. Het feit dat deze garage geen adres heeft deed niet ter zake, bij het niet vinden van het adres zou hij zich bij mijn huisadres vervoegen en ik ben dan verplicht ?? om mee te gaan en de aanwezigheid van de motoren te laten controleren.
Hier hebben dus een groot aantal hobby sleutelaars een probleem.
Iedere verandering van stallingadres of het even ophalen uit de opgegeven stalling voor zelf reparatie/restauratie of voor het laten lassen en/of reparatie bij een dealer moet vooraf gemeld worden aan deze dienst en dan ook het ophalen en weer terug stallen op het oude adres moet worden gemeld. Vervoer zonder melding op b.v. een aanhangwagen waarbij het nummerbord zichtbaar op de betreffende motor is blijven zitten of vervoer naar een beurs kan bij een controle op de openbare weg of zelfs op een beurs terrein consequenties hebben wanneer dit niet is gemeld.
Ook het deelnemen met een geschorste motor aan b.v. een trackday op Assen of Zandvoort moet vooraf worden gemeld. Voor het vervoer naar een trackday in het buitenland gelden nog andere problemen. Twee weken geleden zou ik deelnemen aan een trackday op Cadwell Park in Engeland met een geschorste TZR 250 maar ik was inmiddels al gewaarschuwd dat ik met een geschorste motor problemen kon krijgen bij terugkomst indien ik door de douane gecontroleerd zou worden(ik moet namelijk mijn kenteken papieren meenemen om de eigendom van betreffende motor aan te kunnen tonen!) en heb dus een Cup TZR 125 zonder kenteken maar wel met eigendomsbewijs mee genomen.
Al met al baal ik verschrikkelijk van deze overheidscontrole waanzin. Natuurlijk mag je je niet onverzekerd op de openbare weg bevinden maar deze stallingscontrole slaat nergens op. Na de geluidsproblemen op diverse circuits en de graai cultuur van spee (nee, geen hoofdletter) is het inmiddels kwart OVER twaalf geworden
Bron: http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?15,116790