Schroefdraad beschadigd, waar mogelijk helicoil plaatsen?

ImperiumDX

Die hard MF'er
10 aug 2009
400
1
Delft
Een schroefdraad van een ophangbeugel is beschadigd. Nu heb ik mij ingelezen en schijnt dat bij het plaatsen van een
Helicoil het resultaat veel sterker is dan voorheen. De beugel zelf is van aluminium.
De bout die erin gaat waaraan het geheel hangt (4kg) is een M8 bout.

Aangezien ik zelf niet over gereedschap beschik of ervaring heb met het repareren van iets dergelijks, vroeg ik me af
waar ik zoiets kan laten doen in regio Den Bosch / Eindhoven / Brabant?
Of kan iemand hier mij misschien erbij helpen?

S4HJ47k.jpg
 
Hoi,

Heb je veel haast? Ik ga zondag 9 december (dus volgende week) naar mijn schoonzusje in Tilburg. En ben in bezit van een HBM-Helicoil-imitatieset. Als je op de route woont (vanuit Noord Holland, A2), zou ik denk ik wel even kunnen stoppen (kan mijn vriendin denk ik wel overtuigen van een 10 min. tussenstop). Anders zouden we in Tilburg moeten afspreken.
 
Ja, kan hoor, maar tis toch beter als de TS zoiets gewoon een keer zelf leert. of verprutst, en dan er van leert.

En wat is er mooier, dan het te leren door de eerste keer even mee te kijken met hoe een mede-MF-er het doet? En als je verder zelf niet (zoveel) sleutelt, is een recoil set nog best een dure investering, voor 1 schroefdraadje.

Als je wel veel sleutelt, is het inderdaad handig om dergelijk spul in huis te hebben, want je draait altijd een schroefdraad aan gort op een moment dat de winkels dicht zijn... Maar die beslissing kan TS dan mooi nemen nadat iemand hem heeft laten zien hoe het werkt.
 
Nouja, om te "proberen en op je muil te gaan" met een gietstuk dat misschien wel 200 euro kost vind ik ook weer zo een ding...
Dan zou je met een kruiwagen oud aluminium moeten beginnen... TS doet het goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan