velg beschadigd bij bandenwissel

goebezig

Rookie
2 jun 2005
21
3
geel
Mijn pas aangekochte oldtimer met amper 12.000 km op de teller, had nieuwe bandjes nodig.
En omdat ik daarvoor het gereedschap niet in huis heb, heb ik dit dan laten doen door een plaatselijke motorzaak.
Spijtig genoeg heeft die mijn voorvelg vol krassen gezet.
Het waren voordien nog zeer nette aluminium velgen.
Volgens hem, en expert van tegenpartij kan je dit er gemakkelijk uit polieren.
Dus volgens hen is het dan mogelijk om diepe krassen en ingedrukte velgranden,
door toedoen van zijn bandenlichter er gewoon uit te polieren
detail.jpg
 

Bijlagen

  • 20230821_185347.jpg
    20230821_185347.jpg
    534,9 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Mijn pas aangekochte oldtimer met amper 12.000 km op de teller, had nieuwe bandjes nodig.
En omdat ik daarvoor het gereedschap niet in huis heb, heb ik dit dan laten doen door een plaatselijke motorzaak.
Spijtig genoeg heeft die mijn voorvelg vol krassen gezet.
Het waren voordien nog zeer nette aluminium velgen.
Volgens hem, en expert van tegenpartij kan je dit er gemakkelijk uit polieren.
Dus volgens hen is het dan mogelijk om diepe kra
Als dat volgens hem makkelijk te doen is mag hij dat dus even gaan doen. Klaar toch?
 
Sta bekend als iemand die normaal zegt
"als je het beter kan.. mot je het zelf doen, en niet zeiken "


Máár..
Je brengt ze specifiek nu weg, en betaald er voor, om naar verwachting, het klusje netjes te doen.

T hangt er een beetje van af van je sociale skills , maar ik zou toch een goeie poging wagen HUN
het laten oplossen.


Heb je t laten doen voor een tientje , met zelf meegebrachte internet-aankoop banden.. ga je weinig
reactie krijgen vermoed ik ;p
Maar je schrijf dat je het "hebt laten doen bij de motorzaak"

Dan mag je toch wel fatsoenlijk werk verwachten, zou hier zelf behoorlijk ontstemd van raken . ( understatement )
 
Ben je er ook zo een ,die velgen doopt ?
nee, maar ik geef antwoord op vragen

De vragen die ik stel zijn om de juiste diagnose te stellen of mij een betere mening te kunnen vormen.

Ingezoomd zien de spaken er niet fris uit en ik ben benieuwd hoe de rest eruit ziet als je goed gaat kijken.

Modbreak:

Stukje weggehaald wat wel ff wat minder kon.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dat volgens hem makkelijk te doen is mag hij dat dus even gaan doen. Klaar toch?
Inderdaad,dat zijn geanodiseerde velgen,als je daar aan schuurt kom je op het blanke aluminium en zijn ze om zeep.
Hij heeft ze beschadigd en zegt dat het simpel te herstellen is.
Dan breng je de moto gewoon naar hem en kan hij het regelen,dat moet jij niet doen.
Als jij ze om zeep helpt gaat hij zeggen dat je het fout gedaan hebt en het je eigen schuld is,dus hij moet dat gewoon (laten) regelen.
 
Nu zal ik binnenkort weten dat ik een goede verzekering en rechtsbijstand heb, het enige goede nieuws is ,
dat tegenpartij toch al toegegeven heeft dat hij dit gefikst heeft, zelf zijn eigen expert had dit gemeld.
Maar ze blijven erbij ,dat het er zo uit gepolierd is . Hij heeft gewoon niet gewerkt volgens de voorschriften van goed vakmanschap,
Hij zou toch moeten weten dat je met ijzer bandenlichters op aluminium velgen niet moet beginnen wringen, zonder gebruik te maken van beschermingsmiddelen. maar schijnbaar was hij hier niet van op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Nu zal ik binnenkort weten dat ik een goede verzekering en rechtsbijstand heb, het enige goede nieuws is ,
dat tegenpartij toch al toegegeven heeft dat hij dit gefikst heeft, zelf zijn eigen expert had dit gemeld.
Maar ze blijven erbij ,dat het er zo uit gepolierd is . Hij heeft gewoon niet gewerkt volgens de voorschriften van goed vakmanschap,
Hij zou toch moeten weten dat je met ijzer bandenlichters op aluminium velgen niet moet beginnen wringen, zonder gebruik te maken van beschermingsmiddelen. maar schijnbaar was hij hier niet van op de hoogte.
de specialist zou moeten weten dat je bandenlichter met plastic beschermer moet werken weet hij niet hoe hier mee om te gaan , had hij een deze werkzaamheden ook gewoon kunnen weigeren .
 
De motorzaak waar ik heen ging voor banden is misschien niet de goedkoopste, maar als die 1 krasje maakt wordt de velg gewoon opnieuw gepoedercoat.

Nu heb ik het gereedschap zelf en kan ik het nog niet zonder beschadigingen te maken. Anderen laten het mij niet doen als ik ze er op wijs dat er een krasje op kan komen (laten een ander dan krassen maken)
.moraal : het is niet makkelijk krasvrij, maar een professioneel iemand moet dat kunnen en verantwoordelijkheid voor nemen
 
De motorzaak waar ik heen ging voor banden is misschien niet de goedkoopste, maar als die 1 krasje maakt wordt de velg gewoon opnieuw gepoedercoat.

Nu heb ik het gereedschap zelf en kan ik het nog niet zonder beschadigingen te maken. Anderen laten het mij niet doen als ik ze er op wijs dat er een krasje op kan komen (laten een ander dan krassen maken)
.moraal : het is niet makkelijk krasvrij, maar een professioneel iemand moet dat kunnen en verantwoordelijkheid voor nemen
Met honderden wissels heb ik ook wel eens een misser gehad.

1x krassen ivm wegschieten lepel. Klant vond t geen probleem.

1 x te ruw gewerkt. Zal wel lukken. Toch niet. Laten richten en opnieuw spuiten vh wiel op mijn kosten. Is goede klant geweest en gebleven, gelukkig.
 
Ik vind het aparte schade na bandenwissel.

Niet wat ik als schade zou verwachten.

Maar ik was er niet bij, dus weinig zinnigs verder.
de schade is niet van de bandenlepel. Eerder van banden apparaat klemmen.
12.000 km kunnen best originele knalharde banden zijn geweest. Met binnenbanden erin is dat geen klusje voor een amateur. Met bibmouse erin wordt het specialisten werk.
 
ik zou hier een topic over moeten maken, maar doe het maar hier.

Vroeguh had je diploma's nodig om een motorzaak te beginnen. Nu mag iedere handige harry zich inschrijven bij de kvk en zichzelf motorzaak noemen.

Dat geeft een wildgroei van amateurs die denken het te snappen, want ze kunnen hun eigen motor onderhouden en repareren.

Dit zijn worden vaak de bedrijven die kunnen concurreren op prijs, niet op kwaliteit.

of fucking handelaren
 
Maar dat zie je overal Zot, ik hoorde van vakman schilders die hun verf bij de Action halen en ik hoef je niet uit te leggen hoe lang dat blijft zitten voordat het afbladert.

Ik ben dan een amateur schilder, maar had nog een heel oud blik Wijzanol uit de tijd dat het kwaliteit was en daar heb ik zeven jaar geleden de achterkant mee geschilderd en dat is nog als nieuw.

Maar dat heeft niks met banden te maken.
 
Motorzaak die ook banden er bij doet.
Weinig ervaring met de verschillende wissels en mogelijkheden. En problemen.

Voor een forse prijs begrijp ik via pb.
 
Maar dat zie je overal Zot, ik hoorde van vakman schilders die hun verf bij de Action halen en ik hoef je niet uit te leggen hoe lang dat blijft zitten voordat het afbladert.

Ik ben dan een amateur schilder, maar had nog een heel oud blik Wijzanol uit de tijd dat het kwaliteit was en daar heb ik zeven jaar geleden de achterkant mee geschilderd en dat is nog als nieuw.

Maar dat heeft niks met banden te maken.
nee, met vakmanschap.
 
Ik doe bijna alles zelf,(op bandenwissel na) aan onderhoud van auto's en motoren enz.. , en dan laat je eens iets doen ,en dan is het om zeep.
Je kan ook niet voor alles gereedschap in huis hebben,
helaas nog geen bandenapparaat .
 
Terug
Bovenaan Onderaan