schroefdraad blokjes accu

Diver2000

MF veteraan
14 aug 2019
2.185
1.572
Oosterhout Gld.
Rare vraag maar heeft iemand toevallig nog de blokjes liggen met schroefdraad erin waar je de schroefjes in draait om de accu polen vast te draaien?
Of weet iemand waar ik deze kan bestellen?
Ik heb gistermiddag de accu uit de CBR gehaald en 1 blokje is ergens terecht gekomen waar ik hem niet meer kan vinden.
Nu staat de accu aan de lader maar die moet er deze week wel weer in......
 
20201207_151343.jpg

Hij lag hier😂
 
Rare vraag maar heeft iemand toevallig nog de blokjes liggen met schroefdraad erin waar je de schroefjes in draait om de accu polen vast te draaien?
Of weet iemand waar ik deze kan bestellen?
Ik heb gistermiddag de accu uit de CBR gehaald en 1 blokje is ergens terecht gekomen waar ik hem niet meer kan vinden.
Nu staat de accu aan de lader maar die moet er deze week wel weer in......
Probeer je mij opnieuw een trauma te bezorgen of zo?
Wij stonden dus afgelopen September stil doordat we dat moertje verloren waren.....
Bovenop een bergpas bij 2 graden en mist, en het was al donker. Nu breng je dit weer helemaal terug.
Een standaard moertje past dus niet zonder vijlen, je moet echt ofwel een vijl, ofwel zo'n moertje hebben.
Hebben we de ANWB alarmcentrale moeten bellen voor een moertje van een paar dubbeltjes...... De schande.....
 
Probeer je mij opnieuw een trauma te bezorgen of zo?
Wij stonden dus afgelopen September stil doordat we dat moertje verloren waren.....
Bovenop een bergpas bij 2 graden en mist, en het was al donker. Nu breng je dit weer helemaal terug.
Een standaard moertje past dus niet zonder vijlen, je moet echt ofwel een vijl, ofwel zo'n moertje hebben.
Hebben we de ANWB alarmcentrale moeten bellen voor een moertje van een paar dubbeltjes...... De schande.....

Je kan er toch ook gewoon een tie-wrap erdoorheen zetten als tijdelijke noodloplossing?
Heb altijd een pakketje bij met wat standaard gereedschap, buisklemmen, tiewraps, tape etc..
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is vragen om moeilijkheden. Dat zit niet vast genoeg, en dan krijg je problemen met vonkoverslag en mogelijke electronica-schade. Daarnaast wordt de accu ook maar erg slecht opgeladen.

Heel vaak kan ik laadproblemen bij klantmotoren al oplossen door alleen maar de accupolen schoon te maken of vaster te zetten. Vastzetten met een kruiskopschroevendraaier is NIET vast genoeg!
 
Probeer je mij opnieuw een trauma te bezorgen of zo?
Wij stonden dus afgelopen September stil doordat we dat moertje verloren waren.....
Bovenop een bergpas bij 2 graden en mist, en het was al donker. Nu breng je dit weer helemaal terug.
Een standaard moertje past dus niet zonder vijlen, je moet echt ofwel een vijl, ofwel zo'n moertje hebben.
Hebben we de ANWB alarmcentrale moeten bellen voor een moertje van een paar dubbeltjes...... De schande.....
Is het moertje onder het rijden los gekomen en verdwenen?
 
Je kan er toch ook gewoon een tie-wrap erdoorheen zetten als tijdelijke noodloplossing?
Heb altijd een pakketje bij met wat standaard gereedschap, buisklemmen, tiewraps, tape etc..
Blijkbaar ontbreekt er in jouw pakketje een assortiment accu-moeren 😁 .In mijn set overigens ook, en die lijkt qua inhoud vrij veel op die van jou. Ik zal eens overwegen of ik een accu-moertje toe ga voegen aan de set. Ik heb er nog onderweg nog nooit behoefte aan gehad. Maar dat geldt ook voor de rest van het gereedschap, wat ik wel elke keer trouw meezeul...
 
Is het moertje onder het rijden los gekomen en verdwenen?
Nee.
Een van de motoren had tijdens de vakantie een laadprobleem wat ik niet zomaar kon oplossen. En dus ruilden we gewoon elke 150 km van accu. Bij zo'n ruil liet hij de accu terugvallen in de accubak (het was bitterkoud) en verdween het moertje in de motor. Niet meer te vinden....
 
Bij mijn motor zaten er onder die moertjes kleine stukjes flexibele slang, ik denk brandstofleiding. Die duwen de moertjes naar boven, waardoor ze er én niet snel uit zullen vallen, én het boutje gemakkelijk in het moertje grijpt wanneer het boutje er helemaal uit is geweest (in tegenstelling tot wanneer je wat extra connectors onder het accuboutje hebt en het boutje daardoor te kort is om de moer te ‘pakken’). Wellicht een bekend trucje, maar ik had het nog nooit gezien en vond het erg slim.
 
Bij mijn motor zaten er onder die moertjes kleine stukjes flexibele slang, ik denk brandstofleiding. Die duwen de moertjes naar boven, waardoor ze er én niet snel uit zullen vallen, én het boutje gemakkelijk in het moertje grijpt wanneer het boutje er helemaal uit is geweest (in tegenstelling tot wanneer je wat extra connectors onder het accuboutje hebt en het boutje daardoor te kort is om de moer te ‘pakken’). Wellicht een bekend trucje, maar ik had het nog nooit gezien en vond het erg slim.

Inderdaad,zeker bij het gebruik van extra connectors is het boutje soms net te kort om aan te grijpen.
En bij een accu die schuin ligt valt het moertje er soms al tussen uit als je het boutje er uit haalt.
Het resultaat met stukjes slang is dus hetzelfde als wat silicone er tussen spuiten.
 
Inderdaad,zeker bij het gebruik van extra connectors is het boutje soms net te kort om aan te grijpen.
En bij een accu die schuin ligt valt het moertje er soms al tussen uit als je het boutje er uit haalt.
Het resultaat met stukjes slang is dus hetzelfde als wat silicone er tussen spuiten.
O, bedoel jij niet siliconenspray maar iets als vloeibare siliconenpakking ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan