helicol in laten zetten.. en volgende keer gewoon terug gaan naar de dealer als je dit hebt..je ken je carter pan los halen en langs de dealer.. met half uurtje is het gefixt
Ik heb onlangs een soortgelijk probleem gehad.
Onwijs lastig, maar redelijk makkelijk op te lossen.
Helicoil.
Dit is het uitboren en opnieuw plaatsen van schroefdraad.
Kun je zelf doen met een set: 50 euro.
Kun je ook door iemand laten doen. Kost je misschien wat minder.
Is over het algemeen ook sterker dan wat er van origine in zit heb ik begrepen.
Ik kan wel 10 cheapo easy fixes voor je bedenken maar wil je er ook nog veilig de weg mee op of wat
Dat klinkt interessant 2e hands carterpan kost me ook rond de 5 tientjes, maar een helicoil is waarschijnlijk een stuk makkelijker. Op zoek naar iemand die dat kan en wil doen dus.
helicoil. Grootste geoetel is die oliepan eronderuit slopen
Op dit moment staat die van mij gewoon bij de motorzaak om het te laten doen.
Is wel wat prijziger, ik betaal er nu 3 tientjes voor ongeveerd.
Je kunt het bij een smid/metaalbewerker goedkoper laten doen.
Tientje heb ik begrepen.
Nu 2 zaken gebeld, de ene zegt me op minimaal €150 te moeten rekenen en de andere zegt gewoon dat het niet te repareren is....
Werk je bij de Kwikfit dan? Ben ik zelf absoluut geen fan van deze methode, volgens mij haal je zo nooit alle oude olie eruit, zoals onderin de carterpan.Bij ons op de zaak hebben we tegenwoordig een setje om bij de auto's met alu blokken de olie af te zuigen door de pijlstok buis, zodat de dop er niet meer uit hoeft
Is er bij de heren nu ook bekend wat er niet helemaal goed is gegaan de vorige keer?
Werk je bij de Kwikfit dan? Ben ik zelf absoluut geen fan van deze methode, volgens mij haal je zo nooit alle oude olie eruit, zoals onderin de carterpan.
Werk je bij de Kwikfit dan? Ben ik zelf absoluut geen fan van deze methode, volgens mij haal je zo nooit alle oude olie eruit, zoals onderin de carterpan.
Je kunt de bout het best aandraaien met een momentsleutel en dan kom je er vrij snel achter dat deze helemaal niet zo vast gaat. Bij Suzuki is het vaak net boven de 20 NM.Te vast zou kunnen, hoewel ik altijd hanteer vast is vast....verkeerde ring? Gewoon een zelfde soort koperen ring als ik bij elke beurt vervang...
ik weet dat ze het bij de Mercedes dealer het ook zo doen, gelukkig doe ik vrijwel alles zelf
als je voor 5 tientjes een ander onderdeel hebt zou ik dat doenreken er ook ff nieuwe olie en een pakking bij .
helicoil kan natuurlijk ook, en werkt opzich goed je zou heb ook kunnen dicht/op lassen en op nieuw tappen met (giet) alu is dat vaak geen probleem maar moet je wel weer een tab hebben
ik weet ook niet of je het gat kunt op tappen naar een maatje groter en een overmaats plug nemen? je kan hier ff voor kijken natuurlijk.
het is jammer dat je zo ver weg woont anders was het welicht makkelijker geweest (alles voor een mede gisser)
GR NEMO