schroefdraad KTM Super duke Helicoil?

Jefmofo

Die hard MF'er
10 mrt 2017
255
68
Weert
Mijn voorste schroefdraad van de oliedrain is stripped. zag dat de bout los zat en probeerde hem vast te draaien maar draaide gewoon door. denk dat de vorige eigenaar hem te vast heeft aangedraaid. officiële ktm dealer zegt dat dit niet meer te fiksen is !!!! nu gaat hij volgende week naar mijn eigen garage hopen dat die hem kan fiksen. wat denken jullie ?
 

Bijlagen

  • schroefdraad.jpg
    schroefdraad.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 159
Het is inderdaad een lastiger draadgat om te repareren omdat er weinig wand dikte is en ook bijna geen diepte. Is dit het carter zelf of een koppelingsdeksel?
is van het carter nadeel is dat het allemaal 1 geheel is. er zitten het blok 2 pluggen met zeef zoals op de foto.
 

Bijlagen

  • ktm_oliefilter_kit_00050000068.jpg
    ktm_oliefilter_kit_00050000068.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 37
Hoi.

Dat ziet er wel als een uitdaging uit, ja.

Lassen kan, maar als dat carterdeel weer magnesium bevat, wordt dat alweer een heel ander verhaal.
En Mg als legering kom je tegenwoordig weer vaker tegen, alles moet lichter.

Een overmaat plug laten draaien waar je dat kunststof deel weer terug in kan monteren is ook een optie.

Ik keek even op de site van MVS, daar maak je een goeie kans op succes.

Of een nieuw carterdeel, kostenplaatje.

Groeten, Paul.
 
Je kan op de foto niet zien hoeveel vlees er naast het gat zit. Een Heli coil zal niet lukken omdat de diameter veel te groot is ten opzichte van de spoed. Ik schat zo van het plaatje M20x1,25.
Een draadbus zou denk ik wel lukken, afhankelijk van de hoeveelheid vlees om het gat heen. Die zal je dan wel moeten laten draaien en een tap vinden van die diameter met wat kleine spoed.
 
dichtlassen en nieuwe draad kan altijd, maar het zou niet mijn eerste oplossing zijn.
ik zou eerst een nieuwe schroefdop laten draaien met zo fijn mogelijke draad. M21 x 0.5 of M21 x 0.75 bv

die halve mm verlies aan dikte zal het carter nog wel aankunnen.
 
Je kan zo ook mooi zien hoe het filtertje zit. Timesert is wel duur (250 Dollar) maar ook heel mooi. En goedkoper als een nieuw carter of de motor uit laten bouwen en lassen.
 
Laatst bewerkt:
He! dat is geen carter, het is een olietank. Die kan je dus los halen, lassen en opnieuw tappen. Of een andere olietank zoeken met goede schroefdraad.

Of je koopt een andere, 100 euro.
Zover ik kan zien is het onderblok een geheel je kan hem wel splitsen maar dan zou alsnog de hele motor eruit moeten volgens mij . Is mijn eerste ktm en heb hem net een week dus kan het mis hebben hahah
 
Als het inderdaad die LC8 olietank aan de voorkant is kun je die in het ergste geval gewoon vervangen dacht ik, zoek even op onderdelen naar olietank, misschien dat dit los is.maar dit ergste geval is 100x beter dan blok zelf mee prutsen.
 
Als het inderdaad die LC8 olietank aan de voorkant is kun je die in het ergste geval gewoon vervangen dacht ik, zoek even op onderdelen naar olietank, misschien dat dit los is.maar dit ergste geval is 100x beter dan blok zelf mee prutsen.
Hi nick heb ik op gezocht maar kan het onderdeel nergens los vinden alleen van een 990 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan