schroefdraad KTM Super duke Helicoil?

Jefmofo

Die hard MF'er
10 mrt 2017
255
68
Weert
Mijn voorste schroefdraad van de oliedrain is stripped. zag dat de bout los zat en probeerde hem vast te draaien maar draaide gewoon door. denk dat de vorige eigenaar hem te vast heeft aangedraaid. officiële ktm dealer zegt dat dit niet meer te fiksen is !!!! nu gaat hij volgende week naar mijn eigen garage hopen dat die hem kan fiksen. wat denken jullie ?
 

Bijlagen

  • schroefdraad.jpg
    schroefdraad.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 159
bedankt voor de extra foto , nu zie ik het veel beter
olielifter plug schroefdraad maat =( m20x1.25 ) zo ja oké
ga nu op *zoek maar verloop bus van M21x1.25 buitenschroef draad met M20x 1.25 binnen draad
* machine fabriek op zoeken en deze laten maken. inclusief huur machine tap m21x 1.25
motorblok olie aftap gat geschikt maken voor verloop bus m21x 1.25 boor maat = 19.80mm
 
bedankt voor de extra foto , nu zie ik het veel beter
olielifter plug schroefdraad maat =( m20x1.25 ) zo ja oké
ga nu op *zoek maar verloop bus van M21x1.25 buitenschroef draad met M20x 1.25 binnen draad
* machine fabriek op zoeken en deze laten maken. inclusief huur machine tap m21x 1.25
motorblok olie aftap gat geschikt maken voor verloop bus m21x 1.25 boor maat = 19.80mm
thanks , moet het nog even laten nameten is m20x1,5 of 1,25 . bedankt voor het meekijken allemaal. als het gefixed is post ik naturlijk even hoe en wat
 
Hoi.

Of een Timesert een groter gat nodig heeft als een Helicoil, waag ik te betwijfelen.

In dit geval zie ik maar een paar draadgangen, 4 of 5, dat gaat met een Helicoil niks worden, timesert wel.
Moet je 'm wel inkorten en vastlijmen.

Maar een maat gemaakte verloopbus/draadbus zou ik hier ook lijmen.

Groeten, Paul.
 
bedankt voor de extra foto , nu zie ik het veel beter
olielifter plug schroefdraad maat =( m20x1.25 ) zo ja oké
ga nu op *zoek maar verloop bus van M21x1.25 buitenschroef draad met M20x 1.25 binnen draad
* machine fabriek op zoeken en deze laten maken. inclusief huur machine tap m21x 1.25
motorblok olie aftap gat geschikt maken voor verloop bus m21x 1.25 boor maat = 19.80mm
Dat gaat niet. Zo'n verloopbus is zo dun dat je een handvol losse draadgangen in je hand hebt.
 
update , hij zweet wel wat olie nu bij een warme motor , ik geloof dat de garage een iets grotere oring heeft geplaatst wellicht dat hij hierdoor niet helemaal afsluit. ik ga nu de olie verversen om evetuul gruis van het tappen eruit te spoelen. zal dan weer even de orginele oring plaatsen hopelijk lost dat het zweten op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan