Bedankt voor de tip. Qua motor rijden is de ervaring er wel. Rijd nu sinds 2013 motor +/- 5000-7000 km fun per jaar.Leuk rondje, een tip voor dag 3 en 4: 300 kilometer passen rijden is redelijk veel op een dag als je niet al te veel ervaring hebt.
Bedankt, daar was ik inderdaad al bang voor. Heb beide site's ook al bekeken en informatie opgezocht.Helaas rijdt de auto/motor trein dit jaar niet meer van/naar Dusseldorf. Die naar Hamburg word nog wel over gesproken.
Schijnt te maken hebben met feit dat er weer een trein vanuit Amsterdam gaat rijden, zodoende is er geen tijd meer om auto's / motoren te laden in Dusseldorf. Andere spreken weer alleen over dit jaar ivm corona (maar dan zou m.i. die naar Hamburg ook niet meer rijden)
Autotrein Düsseldorf - Innsbruck | Autoslaaptrein Oostenrijk | Treinreiswinkel
Autotrein Düsseldorf - Innsbruck ✓ Autoslaaptrein Oostenrijk ✓ Alle autotreinen in Europa ✓ Auto mee op nachttrein ✓ Boek de autotrein Düsseldorf - Innsbruck!www.treinreiswinkel.nl Vakantie Oostenrijk info en reizen
Bezienswaardigheden, vakantieverhalen, reviews, veiligheid, prijsniveau, eten & drinken en meer over Oostenrijk. Lees meer!www.reisgraag.nl
Ja klopt, dit hotel had ik ook al gevonden. Is natuurlijk een goede optie.Leuk tripje!
Ik kan je Hotel Lory in Molveno aanraden, zelf vorig jaar 10 dagen geweest, mooi centraal gelegen, motor in garage, prettig verblijf in een leuk plaatsje en de routes van het hotel zijn zeker een aanrader. Heb van de 10 bijgeleverde routes van hun website 7 routes gereden (zie dat ze inmiddels hebben uitgebreid naar 16 routes) en allemaal stuk voor stuk prachtig. Sella/Pordoi/Valparola zeker een aanrader, evenals richting Gardameer (Brasa Schlucht) wat je zelf al zegt (10 meren route). Passo Mendola is een prachtige pas met super strak asfalt. En tja de Stelvio/Gavia moet je in je leven gewoon een keer gereden hebben mocht je dat nog niet hebben gedaan.Verder liggen er hele mooie pareltjes van bekende en onbekendere passen rondom Molveno, eigenlijk kun je naar mijn idee daar niet "fout" rijden.
Het is niet alleen of je de ervaring hebt, maar rijden in de bergen schiet ook gewoon niet op. Ik hou altijd een gemiddelde snelheid van ongeveer 50km/u aan, dus over een route van 300km ben je al minimaal 6 uur aan het rijden, en daar moet je al je stops nog bij optellen. Zeker als die omgeving nieuw voor je is sta je waarschijnlijk na elke bocht foto's te maken, uurtje stoppen voor de lunch, een keer een bakkie doen, tanken, en je kan zo nog 2 a 3 uur bij je rijtijd optellen. En het is vakantie, dus je zit waarschijnlijk ook niet al om 8 uur op de motor, dus reken maar uit. 300 kilometer is zeker wel mogelijk hoor, maar ik zou zeker geen langere routes dan dat plannen. Veel gemaakte fout is het verkeerd inschatten van de afstanden, met als gevolg dat je een soort wedstrijd tegen de klok aan het rijden bent, en daarvoor ga je niet op vakantie.Bedankt voor de tip. Qua motor rijden is de ervaring er wel. Rijd nu sinds 2013 motor +/- 5000-7000 km fun per jaar.
Het is enkel en alleen dat het er nooit van gekomen is om een motor vakantie te doen en het is gebleven bij lange weekenden. Ervaring op de passen is er inderdaad niet. Dus dat is even iets om rekening mee te houden.
Ja je hebt helemaal gelijk. Tot nu toe hebben we rekening gehouden met ongeveer 6 uur sturen en 2 uur aan pauzes tussendoor. We zijn tevens van plan om niet alle hotels vast te leggen en enkel 1 of 2 dagen vooruit te kijken. Ook hebben we een buffer. We verwachten namelijk 10 dagen onderweg te zijn, maar mochten dit meer worden geen probleem ( 2 weken verlof opnemen namelijk en lekker een dag rustiger aan doenHet is niet alleen of je de ervaring hebt, maar rijden in de bergen schiet ook gewoon niet op. Ik hou altijd een gemiddelde snelheid van ongeveer 50km/u aan, dus over een route van 300km ben je al minimaal 6 uur aan het rijden, en daar moet je al je stops nog bij optellen. Zeker als die omgeving nieuw voor je is sta je waarschijnlijk na elke bocht foto's te maken, uurtje stoppen voor de lunch, een keer een bakkie doen, tanken, en je kan zo nog 2 a 3 uur bij je rijtijd optellen. En het is vakantie, dus je zit waarschijnlijk ook niet al om 8 uur op de motor, dus reken maar uit. 300 kilometer is zeker wel mogelijk hoor, maar ik zou zeker geen langere routes dan dat plannen. Veel gemaakte fout is het verkeerd inschatten van de afstanden, met als gevolg dat je een soort wedstrijd tegen de klok aan het rijden bent, en daarvoor ga je niet op vakantie.
Bedankt, ik zal eens kijken. Hotel moet gewoon basic en gezellig zijn. Garage voor de motor, douche, ontbijt en wat kunnen eten. Daarnaast als het maar schoon isAls je in de buurt van Bolzano een hotel zoekt. Dan kan ik ongeveer 20 km richting de karenpass hotel. Castel latemar of mondschein aanbevelen. Mondschein is wel heel heel erg sjiek. Met bijbehorend prijs kaartje. Ging er vroeger regelmatig heen. Maar het is er voor de gemiddelde motorrijder wel heel erg luxe /duurder geworden. Latemar ligt boven op de karenpass. Klein kasteel. Er is genoeg te vinden in de buurt.
Dan ging ik voor latemar. Mooie omgeving.Bedankt, ik zal eens kijken. Hotel moet gewoon basic en gezellig zijn. Garage voor de motor, douche, ontbijt en wat kunnen eten. Daarnaast als het maar schoon is
ik vind zelf een nadeel van route's rijden dat je gelijk vast zet het is voor mij leuker om ongeveer een paar passenb in je hoofd te houden en kijken hoe de dag loopt soms kan je veel km maken en soms maak je bijna niets ( mooie plek om uitgebreid te lunchen koffie drinken)Hallo allen,
Hopelijk kan ik hier enkele tips ontvangen met betrekking tot onze motor vakantie richting de Dolomieten. We gaan met 2 of 3 man richting de Dolomieten vanuit Maastricht en het is de bedoeling om geen autoweg te rijden. Onderstaand in grote lijnen de route welke we in gedachten hebben, we willen de autosnelwegen vermijden.
Dag 1: Maastricht - Baden-Baden +/- 400km (vooral via de B hoofdwegen, aangezien we zelf uit de buurt van Maastricht komen en de Eifel/Ardennen wel gezien hebben)
Dag 2: Baden-Baden - Waldshut Tiengen +/- 250km (Bochtige route met TomTom en een stop bij de waterval)
Dag 3: Waldshut Tiengen - Chur +/- 300km (Bochtige route met TomTom en de Sustenpass en Oberalpass)
Dag 4: Chur - Verblijf Dolomieten (Rondom Molveno/Bozen/Coredo) +/- 300km (Bochtige route met TomTom en de passen; Wolfgang pass / Fluelapass / Offenpass / Umbrailpas)
Mocht iemand tips hebben voor een zeer centraal gelegen hotel of plaats in de Dolomieten, laat dit aub weten
Dag 5 - 8: Routes rijden in de Dolomieten
Als iemand mooie routes weet in de Dolomieten, mooie passen etc. hoor ik dit graag. Onderstaand al 2 mogelijke routes die we in gedachten hebben;
Route 1: Sella Ronde
Route 2: Rondrit richting Garda
Dag 9: Dolomieten - Innsbruck (Bochtige route met TomTom en een mooie vochtige afsluitavond in Innsbruck
Dag 10: Nachttrein Innsbruck - Dusseldorf
Graag zie ik jullie reacties en tips tegenmoet.
Groet,
Roy
booking.com vind je wat je zoekt elf zou ik niet in een grotere stad gaan zitten het duurt veel te lang erin en eruit te rijden. de tijd ben je kwijt voor je bergpassen.Bedankt, ik zal eens kijken. Hotel moet gewoon basic en gezellig zijn. Garage voor de motor, douche, ontbijt en wat kunnen eten. Daarnaast als het maar schoon is
Henry, mochten wij onze routes in grote lijnen klaar hebben, dan zal ik deze hier delen.Hallo, ik zag dat je wat routes zocht ,ik ben namelijk ook op zoek naar een paar mooie routes vanuit Nederland richting Eifel ,Moezel, zuid Duitsland , Zwitserland ,Oostenrijk . Dus dan hou ik me aanbevolen.