DaffieDaffie
MF'er
- 27 jul 2012
- 92
- 0
@Boefje: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn ketting heb gesmeerd
Maargoed, ik rij dan ook 'pas' sinds september 2012 motor (nu ruim 2 jaar dus) en breng 'm dus elk jaar naar de motorzaak. Ik doe 'm wel af en toe insprayen met kettingspray, en daar lig ik echt niet wakker van.
@Oerblade: Hoeveel KM maak jij per jaar dan gemiddeld? En om de vraag van Boefje maar even door te gooien, vind jij het vervelend om je ketting te smeren? Wat was voor jou de reden om er wel een te nemen?
Bedankt voor de reacties
Dan doe je toch echt iets verkeerd hoor...laat ik het zo zeggen hij verdient zichzelf terug.
voor de scottoiler gingen kettingsets gemiddeld 10000 - 12000 km mee met regelmatig invetten.
met de scottoiler gaan ze makkelijk 30000 km mee met de zelfde motor. en als je 1 kettingset uitspaart heb je hem al terug verdient.
maar ja met 3500 km per jaar zijn dat wel lange termijn investeringen. en ik weet niet of je zo lang met je motor wilt doen.
P.S. ketting spray is ook gewoon smeren.
De reden is dat ik dit makkelijker vind dan ketting smeren en zeker omdat ik geen motor heb met een bok.@Boefje: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn ketting heb gesmeerd
Maargoed, ik rij dan ook 'pas' sinds september 2012 motor (nu ruim 2 jaar dus) en breng 'm dus elk jaar naar de motorzaak. Ik doe 'm wel af en toe insprayen met kettingspray, en daar lig ik echt niet wakker van.
@Oerblade: Hoeveel KM maak jij per jaar dan gemiddeld? En om de vraag van Boefje maar even door te gooien, vind jij het vervelend om je ketting te smeren? Wat was voor jou de reden om er wel een te nemen?
Bedankt voor de reacties
laat ik het zo zeggen hij verdient zichzelf terug.
voor de scottoiler gingen kettingsets gemiddeld 10000 - 12000 km mee met regelmatig invetten.
met de scottoiler gaan ze makkelijk 30000 km mee met de zelfde motor. en als je 1 kettingset uitspaart heb je hem al terug verdient.
maar ja met 3500 km per jaar zijn dat wel lange termijn investeringen. en ik weet niet of je zo lang met je motor wilt doen.
P.S. ketting spray is ook gewoon smeren.
dat zal wel. maar het vet wat ik gebruikte (gewoon van dat witte kettingvet uit een pot die je opbrengt met een kwast) werd altijd smerig omdat het plakte. en als je dan veel rijd en niet altijd op schone wegen wordt die ketting een bende. met een oiler werd al het vuil er vanaf geslingerd en je had er geen omkijken naar en ging hij ook veel langer mee. rest van de motor werd ook wat beter gesmeerd aan de achterkant maar dat viel niet op met het vuil.Dan doe je toch echt iets verkeerd hoor...
Ik snap eigenlijk niet dat er niet meer motorfietsen standaard met zo'n soort systeem uitgerust zijn. Ik heb er 1, en het werkt prima. Mijn ketting is altijd goed nat en vanwege de relatief dunne olie ook nog eens schoon. Eens in de 1500 km gooi je het resevoir vol en je bent weer klaar.
Wat voor belachelijk minuscuul reservoir zit erop dan..? Als je een beetje km's maakt moet je dus nog iedere 2 weken met olie lopen knoeien (en dat is imho meer werk dan bij een tankbeurt ff vlot de ketting in sprayen met een spuitbus).
Of is 1500 een typfout..?
Wat voor belachelijk minuscuul reservoir zit erop dan..? Als je een beetje km's maakt moet je dus nog iedere 2 weken met olie lopen knoeien (en dat is imho meer werk dan bij een tankbeurt ff vlot de ketting in sprayen met een spuitbus).
Of is 1500 een typfout..?
Allemaal onzin die dingen. Honderdduizenden motorrijders hebben er geen. En dat wil dan toch wel wat zeggen.
Gekheid natuurlijk, maar het is wel frappant dat mensen die veel rijden (BMW, Pan European etc) het niet gebruiken.
Kletskoek, m'n broer heeft een BMW en is hartstikke tevreden met z'n oiler. Maar hij rijdt niet zo heel veel, dat zal het verschil dan wel zijnGekheid natuurlijk, maar het is wel frappant dat mensen die veel rijden (BMW, Pan European etc) het niet gebruiken.