Serverwerkzaamheden morgen

he mijn donateursgeld is goed besteed. Hij doet het weer als een speer! Dank u heren voor de service :)
 
Die webcam staat in een andere ruimte denk ik, die kasten staan niet in onze ruimte :)

Na HEEL erg lang klooien werkt eindelijk alles. Nu moeten alleen (op afstand) de servers nog geconfigureerd worden.

Paar dingetjes gingen niet helemaal goed, het bleek dat de APC Masterswitch een verrotte firmware had en onze uplink was verkeerd geknepen :(
Ben je 2 uur aan het klooien met de routers, blijkt de inkomende internetverbinding gewoon niet lekker te zijn :X

Goed, we kunnen nu nog wat vanuit de luie stoel gaan klussen :)
 
Die webcam staat in een andere ruimte denk ik, die kasten staan niet in onze ruimte :)

Na HEEL erg lang klooien werkt eindelijk alles. Nu moeten alleen (op afstand) de servers nog geconfigureerd worden.

Paar dingetjes gingen niet helemaal goed, het bleek dat de APC Masterswitch een verrotte firmware had en onze uplink was verkeerd geknepen :(
Ben je 2 uur aan het klooien met de routers, blijkt de inkomende internetverbinding gewoon niet lekker te zijn :X

Goed, we kunnen nu nog wat vanuit de luie stoel gaan klussen :)


jaja zal best, dat ze zegt me toch allemaal niets. Waar zijn die foto's van die receptioniste? :P
 
Die webcam staat in een andere ruimte denk ik, die kasten staan niet in onze ruimte :)

Na HEEL erg lang klooien werkt eindelijk alles. Nu moeten alleen (op afstand) de servers nog geconfigureerd worden.

Paar dingetjes gingen niet helemaal goed, het bleek dat de APC Masterswitch een verrotte firmware had en onze uplink was verkeerd geknepen :(
Ben je 2 uur aan het klooien met de routers, blijkt de inkomende internetverbinding gewoon niet lekker te zijn :X

Goed, we kunnen nu nog wat vanuit de luie stoel gaan klussen :)


je hebt toch wel alle switches van de laatste software voorzien. jongen die ik kende had daar toen geen zin in, met als gevolg dat we steeds vaker een pakketstorm hadden. dan gingen ze elkaar staan afschieten ofzo. nieuwste software erin en probleem opgelost |(
heeft ons wel dagen gekost voor we erachter waren wat het was.
 
je hebt toch wel alle switches van de laatste software voorzien. jongen die ik kende had daar toen geen zin in, met als gevolg dat we steeds vaker een pakketstorm hadden. dan gingen ze elkaar staan afschieten ofzo. nieuwste software erin en probleem opgelost |(
heeft ons wel dagen gekost voor we erachter waren wat het was.
Ging over een anders soort switch. Deze maakt het mogelijk om de servers op afstand een cold reboot te geven. De firmware van die switch was gaar. B|
 
Ging over een anders soort switch. Deze maakt het mogelijk om de servers op afstand een cold reboot te geven. De firmware van die switch was gaar. B|

cold reboot? das betekende vroeger de spanning eraf en erop, oh wacht een soort UPS ofzo?

maar mijn opmerking was van algemene aard: altijd de laatste software in de switches, mits de software uitgebreid getest is.
 
Laatst bewerkt:
col reboot? das betekende vroeger de spanning eraf en erop, oh wacht een soort UPS ofzo?
Yep, powerswitch. Een switch met een aantal 220V uitgangen waar je je apparatuur op aansluit en een webinterface waarmee je de stroom naar de verschillende uitgangen kunt onderbreken.
 
maar mijn opmerking was van algemene aard: altijd de laatste software in de switches, mits de software uitgebreid getest is.
If it ain't broke, don't fix it. Dus als de hardware het doet, waarom je firmware/software/instellingen wijzigen? De kans dat je je meer ellende op de hals haalt door in de praktijk nog niet goed uitgeteste software te gebruiken is ook aanwezig. ;)
 
col reboot? das betekende vroeger de spanning eraf en erop, oh wacht een soort UPS ofzo?

maar mijn opmerking was van algemene aard: altijd de laatste software in de switches, mits de software uitgebreid getest is.


Tja, hier kan ik het natuurlijk niet mee eens zijn :)

Helaas te vaak meegemaakt dat de laatste firmware (bleeding edge?) net niet helemaal goed is getest in het lab van de fabrikant en wij natuurlijk net die enige klant zijn die last heeft van dat ene kleine bugje '(

Maar heren, erg netjes dat alles weer draait. Het levert toch altijd wel een beetje druk/stress op...

Dus lekker biertje/fris pakken!
 
Laatst bewerkt:
If it ain't broke, don't fix it. Dus als de hardware het doet, waarom je firmware/software/instellingen wijzigen? De kans dat je je meer ellende op de hals haalt door in de praktijk nog niet goed uitgeteste software te gebruiken is ook aanwezig. ;)

zeker mee eens, ik zou dan ook niet de laatste pakken, maar een versie die heel lang is meegegaan. daarvan weet je meestal zeker dat het een stabiele versie is. maar ga dat maar eens uitzoeken voor 3 switches, een router en andere meuk
 
jaja zal best, dat ze zegt me toch allemaal niets. Waar zijn die foto's van die receptioniste? :P


Foto (waar je geen f*ck op ziet :) ) staat in crewgedeelte :P

Maaruh, het hoofd-internet-kabeltje was verkeerd aangesloten (in lekentaal, hehe).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan