Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de gamma is nu een Black&Decker compressor in de aanbieding van 149 voor 99,95 euro
is dat wat?

specs volgens gamma:
-oliegesmeerd met inductiemotor en volledig gietijzeren cilinder
-type CP2525
-tankinhoud 24 liter
-luchtdruk 8 bar
-luchtstroom 240 l/min
-vermogen 1500 watt


specs lijken aardig, maar mijn prof compressortje van creemers met slechts 10 liter tank presteert beter dan deze bouwmarkt dingen, het vermogen van de motor is te laag en zoals al gezegd meestal maken ze een rotherrie. Mijn draagbare gevalletje krijgt het inmiddels bijna 10 jaar lang flink voor de kiezen en werkt nog steeds perfect, terwijl mijn reserve bouwmarkt ding met nog geen 5 procent van de draaiuren van de creemers al vermoeidheids verschijnselen vertoont. Probeer eens op marktplaats een 2e hands profgeval op de kop te tikken, soms zie je echte juweeltjes voorbij komen.

Wat luchtsleutels betreft, ik gebruik een goedkope ferm en die kan de dingen die ik er mee wil doen, zoals wielmoeren en af en toe wat vastzittend spul wel aan. Wil je zwaardere spullen loshalen, dan kan je beter naar de adviezen van Kawa luisteren.
Het is maar net waar je de spullen voor wilt gebruiken. Voor af en toe hobby gebruik koop ik hobby gereedschap, maar voor het zakelijke spul trek ik de portemonnaie. Daar verdien ik mijn brood mee en dan moet het spul perfect werken.
 
Pneumatisch Gereedschap

een site waar je allemaal pneumatisch gereedschap kan kopen voor weinig, Geen idee of het goed is..
Maar ik ben wel van plan om er een paar dingen te bestellen, :)

btw : kopieer de link en plak hem in je internet ding anders moet je nog gaat zoeken op die site,


slagmoersleutel is 235 Nm, is dus nix, je moet min 550/600 nm hebben, die verbruiken relatief ook minder,( door de kwaliteit).... deze kun je ook bij de gamma kopen in een koffer,
 
Ik heb even jullie advies nodig. Ik heb een nieuw stuk frame voor het zitje laten maken dat ik aan mijn motor wil laten lassen, daarnaast moeten er nog wat beugeltjes e.d. aan het frame gelast worden.

Nu ken ik een lasser die dat wel wil komen doen maar hij heeft alleen een 380v apparaat. Dus ik dacht: een mooie gelegenheid om een lasapparaat aan te schaffen. Dan laat ik hem het frame doen en kan ik zelf het kleinere spul doen (als mijn oefenstukken er goed uitzien natuurlijk).

Na wat rondkijken kwam ik uit bij deze drie die me wel aanspreken. Ze zijn licht, klein en niet te duur. Alleen kan ik niet echt een keuze maken tussen die drie. Ik weet ook niet echt welk merk/type kwaliteit is en welke niet.

De mogelijke kandidaten:

Het gaat me dus voornamelijk om electrode lassen. Kunnen jullie me advies geven in deze? Of misschien zijn er nog betere alternatieven die ik niet heb kunnen vinden?
 
Ik heb even jullie advies nodig. Ik heb een nieuw stuk frame voor het zitje laten maken dat ik aan mijn motor wil laten lassen, daarnaast moeten er nog wat beugeltjes e.d. aan het frame gelast worden.

Nu ken ik een lasser die dat wel wil komen doen maar hij heeft alleen een 380v apparaat. Dus ik dacht: een mooie gelegenheid om een lasapparaat aan te schaffen. Dan laat ik hem het frame doen en kan ik zelf het kleinere spul doen (als mijn oefenstukken er goed uitzien natuurlijk).

Na wat rondkijken kwam ik uit bij deze drie die me wel aanspreken. Ze zijn licht, klein en niet te duur. Alleen kan ik niet echt een keuze maken tussen die drie. Ik weet ook niet echt welk merk/type kwaliteit is en welke niet.

De mogelijke kandidaten:

Het gaat me dus voornamelijk om electrode lassen. Kunnen jullie me advies geven in deze? Of misschien zijn er nog betere alternatieven die ik niet heb kunnen vinden?


Pak die Tigger, op ebay Dld koop je voor 50 eypo een tigtoorts erbij (WIG schlaugpaket) dan heb je alles om ook dunwandig te lassen, dat blijft toch moeilijker met electroden
 
Laatst bewerkt:
En die ga je natuurlijk op jouw nieuwe compressor zetten ?? of is die niet ontvreemd ?Is dan zo'n vochtscheider voldoende ?? of moet je dan een echte lucht droger hebben ??

Nee, compressor staat in mijn achtertuin, en weegt 200 kilo (of nog meer).

Ik heb zelf ook deze vochtafscheider er op zitten, en kon er ooit twee kopen voor een nette prijs. Kwaliteit heeft nu eenmaal een kostenplaatje.

Maar goed, 1 is voldoende.
 
demperhaak.jpg



Een haak voor het instellen van mijn nieuwe Hagon shocks (werd er bij geleverd).
 
[afbeelding]


Een haak voor het instellen van mijn nieuwe Hagon shocks (werd er bij geleverd).


Ken die haak, zat ook bij mijn monoshock, maar aangezien de veervoorspanning goed staat en ik niet van plan ben om de shock elke keer uit te bouwen voordat hij versteld kan worden, gebruik ik hem b.v. als haaksleutel voor de afstelwartel van het balhoofd.
 
Bij de gamma is nu een Black&Decker compressor in de aanbieding van 149 voor 99,95 euro
is dat wat?

specs volgens gamma:
-oliegesmeerd met inductiemotor en volledig gietijzeren cilinder
-type CP2525
-tankinhoud 24 liter
-luchtdruk 8 bar
-luchtstroom 240 l/min
-vermogen 1500 watt
Zo een heb ik 3 maanden terug verkocht voor 20 euro.
Heb nu een 2-cilinder met een 100 liter tank gekocht.
Wat een verschil zeg.
Zowel met spuiten als met luchtgereedschap kan ik nu tenminste doorwerken.
Mijn advies, niet doen, even doorsparen of een goeie 2de hands kopen.
 
Pak die Tigger, op ebay Dld koop je voor 50 eypo een tigtoorts erbij (WIG schlaugpaket) dan heb je alles om ook dunwandig te lassen, dat blijft toch moeilijker met electroden
Bedankt voor de reactie! Dan ga ik voor de tigger. Maar eens maar eens electrode lassen goed in de vingers krijgen. Als ik hem binnen heb post ik hem hier wel!
 
Wellicht een tipje:
GRATIS OP TE HALEN!



Adverteerder: henry
Geplaatst op: 07-07-2009 12:42:12
Postcode: 1015 GP
Plaats: Amsterdam
Telefoonnummer: 0618741307
omschrijving

Deze twee grote (dure) stalen ladekasten zijn ooit bedoeld als archiefkasten voor o.a. kaarten, bouwtekeningen en technische tekeningen. Ze zijn niet heel mooi meer maar nog wel functioneel. Uitermate geschikt voor tekeningen, fotografie, kunstwerken of hobbyspullen.

We hebben er twee van:

1. 136cm breed x 95cm diep x 72cm hoog met tien laden

2. 151cm breed x 103cm diep x 104cm hoog met tien laden

Ze staan bij onze winkel te zien en op te halen:

WORKCYCLES

Lijnbaansgracht 32B-Hs

1015 GP Amsterdam

Een kaart kan je vinden bij: http://www.workcycles.nl/bakfiets/contact.html
ZubFm4rUlR_lbg-ladekasten%206.jpg

ZubFm4rUlR_lbg-ladekasten%204.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan