Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen nog een keertje een flexibele spuitmond aanschaffen,maar niet echt nodig omdat ik voor mijn motor er met deze spuitmond er bij kan:

G12RB.jpg
 
Een tijdje terug werd er bij de baas een installatiekast in de oud ijzer bak gegooid. Nou ja, voordat ik deze onderschepte. :Y Het is een overbodig geworden installatiekast welke ruim tien jaar lang het koelsysteem van een datacenter heeft geschakeld. Kortom, gebruikt materiaal wat te duur is om nog te hergebruiken. Héél vervelend. _O-

Deze past nét in een Golf III en zo is deze thuis gekomen. Het is niet echt gereedschap, maar wel nodig om het (aanstaande) gereedschap te kunnen schakelen.

full
 
Laatst bewerkt:
full


Een schakelaar en signaallampen voor de stuurstroom. Een schakelaar met relais' en signaallampen om 20A 400V te kunnen schakelen. Deze is buiten de noodstop om voor bijvoorbeeld een computer. Het is zo lastig als je de noodstop indrukt en meteen de pc uit gaat. Eén schakelaar met signaallampen om de verlichting te kunnen schakelen (via twee zekeringen). Mét uitschakelvertraging van een minuut (instelbaar) om niet op de tast uit de werkplaats te hoeven. En voor het "machinepark" (momenteel alleen nog maar een kolomoormachine O-) ) drie groepen van 20A en 400V. Eén stuurstroom schakelaar om het in te schakelen en drie schakelaars om de individuele groepen te kunnen schakelen. Zo is bijvoorbeeld een draaibank tijdelijk af te koppelen. Met een noodstop op de kast en de mogelijkheid om ergens in de ruimte nog een noodstop te monteren. En als klap op de vuurpijl ook een tijdschakelaar om de "machinegroep" 's nachts uit te schakelen uit veiligheid. En uiteraard nog een PLC regelcomputer om de groepen op afstand te kunnen schakelen. _O- *O*

De kast is voor 3 fasen 400V gebouwd maar werkt ook op 240V netspanning. In de praktijk werken de kracht groepen dan niet op krachtstroom maar op 1 fase. Aangezien de stuurstroom op één fase werkt, net als de verlichting, merk je er verder weinig van.

De mechanica zit op zijn plek in en op de kast. Het elektra plan is klaar en moet nu op papier komen. Dus daar kan ik de komende tijd mee bezig. Als de tekeningen klaar zijn zal ik deze hier wel posten. Wie weet dat iemand er nog iets uit kan halen. Niet met het idee om een ergelijke idioot grote kast na te bouwen. Maar een nulspanning schakeling zit er ook bij in. En een noodstop aan de muur is natuurlijk wel handig...
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug werd er bij de baas een installatiekast in de oud ijzer bak gegooid. Nou ja, voordat ik deze onderschepte. :Y Het is een overbodig geworden installatiekast welke ruim tien jaar lang het koelsysteem van een datacenter heeft geschakeld. Kortom, gebruikt materiaal wat te duur is om nog te hergebruiken. Héél vervelend. _O-

Deze past nét in een Golf III en zo is deze thuis gekomen. Het is niet echt gereedschap, maar wel nodig om het (aanstaande) gereedschap te kunnen schakelen.

[afbeelding]
Dat zijn de leukste 'koopjes', gefeliciteerd. ;) 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan